Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Er det noen der ute som kan anbefale er skikkelig fint kunstig juletre? jeg liker egentlig ekte tre best. Vi har hatt store edelgraner i alle år. Har god plass i stua og liker trær som er litt omfangsrike😀 Men nå har vi fått en allergiker i huset og er derfor på jakt etter et kunstig tre til årets feiring. Jeg synes generelt mange kunstige trær der litt «pjuskete» ut. Og er klar over at jeg sikkert må legge litt penger i det for å få noe som ser bra ut. Hvor begynner jeg? Anonymkode: 8ba74...eae
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Du bør nok gå rundt i alle butikkene når de kommer. De mer lokale gartneriene har noen ganger slikt og de er anderledes enn de plantasjen sov har. Endel møbelbutikker har vel også slike. Jeg endte oppmed ett sort juletree når vi kjøpte for mange år siden. Jeg syns ikke de som skulle ligne ekte trær var fine, så da tenkte jeg at det kunne være skikkelig plastikk istede. Ble bare mer og mer fornøyd med det, men gadd ikke ta det med 10 år etter når det ble slutt med han som var alergisk. Nå kan ungene få juletreet som ingen andre vil ha igjen (det er syns på de som ikke er helt som alle andre nemlig. Også flaks for meg at juletreemannen syns det er gøy, så vi får gratis juletree hvert år. Juletreet vi hadde fem stjerner på var skikkelig tøft feks) Anonymkode: bc64b...37a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 https://www.oakland.no/produkt/hovden-juletre-290cmed-med-mini-led-lys/ Dette har vi. Veldig fint, fått positive kommentarer av alle som har sett det. Dette er høyere enn standard takhøyde, men de har tilsvarende som passer til rom med 240-høyde også. Anonymkode: b7b5d...302
Mia_73 Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Man må legge en del penger i et tre når det skal se ekte ut. Det du må passe på et nålene er støpt og hel inn til stammen. Mange billige trær har nålene bare ytterst om i det hele tatt. Anbefaler å se på flere, vi kjøpte hos lokal gartneri, husker ikke merke men at det kostet 5.000. Ser veldig pen ut. Endret 24. oktober 2020 av Mia_73
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg tenker at et plasttre aldri kan se ekte ut uansett, så man velger et falskt tre man synes ser pent ut. Vi kjøpte vårt på Hageland, de har et veldig stort utvalg så reis og se på dem. https://hageland.no/jul/kunstige-juletre/ De helt billigste synes ikke jeg er noe fine, men jeg trenger heller ikke det helt dyreste for å være fornøyd. Vårt kostet mellom 4 og 5.000 og det er vel fjerde julen vi har det nå, så tilsvarende er sikkert litt dyrere nå. Veldig fornøyd med det. Anonymkode: 46714...6ae
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at et plasttre aldri kan se ekte ut uansett, så man velger et falskt tre man synes ser pent ut. Vi kjøpte vårt på Hageland, de har et veldig stort utvalg så reis og se på dem. https://hageland.no/jul/kunstige-juletre/ De helt billigste synes ikke jeg er noe fine, men jeg trenger heller ikke det helt dyreste for å være fornøyd. Vårt kostet mellom 4 og 5.000 og det er vel fjerde julen vi har det nå, så tilsvarende er sikkert litt dyrere nå. Veldig fornøyd med det. Anonymkode: 46714...6ae Obs! De hadde veldig mange flere trær i butikken enn på nett, bare så du vet om det. Med forskjellige typer lys, forskjellige høyder, forskjellige typer trær osv osv. Var et hav å velge i. Anbefaler å ha en kurv e.l. utenpå foten, de er ikke særlig pene på kunstige trær. Anonymkode: 46714...6ae
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 Vi kjøpte på Hageland for 2 år siden, var satt ned fra 5500,- til 3500,-, hatt edelgran i alle år så mannen brukte noen år på å overtale meg. Men veldig fornøyd nå, treet er i hus og enkelt å montere opp og ned. Ser bra ut også, har kurv nederst. Anonymkode: f7a25...385
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 (endret) Kjøp rett etter jul til 50%. Da kan du legge dobbelt så mye penger i det enn du egentlig hadde tenkt😅 Jeg kjøpte på hageland for 2500, det var halv pris. Er veldig fornøyd. Endret 24. oktober 2020 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 Hvis du ikke kan kjøpe ekte juletre: dropp det. Fake er intet mindre enn blasfemi. Anonymkode: b1d5e...8a1
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 Takk for mange gode forslag! Jeg er selvfølgelig enig at ekte tre er best. Men allergien til barnet trumfer dette nå - og tre blir det😀 Anonymkode: 8ba74...eae
topaz Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 På coop obs har de ofte medlemstilbud på juletrær. Noen av dem er veldig fine! Men du bør se de i virkeligheten før du velger. Vi har hatt vårt i fire år nå, og jeg er like fornøyd hver gang jeg tar det frem!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg ville sett etter et med støpte nåler, og som ikke er helt kjegleformet. Anonymkode: 8fecc...43c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke kan kjøpe ekte juletre: dropp det. Fake er intet mindre enn blasfemi. Anonymkode: b1d5e...8a1 Tror du har glemt alle oss som er allergiske... Anonymkode: a43a7...0ec
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke kan kjøpe ekte juletre: dropp det. Fake er intet mindre enn blasfemi. Anonymkode: b1d5e...8a1 Blasfemi? Hahahaha 😂 Anonymkode: 46714...6ae
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville sett etter et med støpte nåler, og som ikke er helt kjegleformet. Anonymkode: 8fecc...43c Står det spesifikt i produktinformasjonen at det er støpte nåler? Eller er det noe annet jeg skal se etter? Anonymkode: 8ba74...eae
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg er allergisk mot juletreet, har i alle år hatt plast juletre, men i fjor fikk jeg nok av stygge plast juletrær, ingen ting slår ekte. Så vi kjøpte ekte juletre i fjor. Jeg tok det i dusjen og dusjet det i kaldt vann i ca 15 min, tok en allergi tbl hver kveld og merket ingenting til juletreet. Så i år blir det ekte igjen👍🏽🙌🏽 Anonymkode: b3f2d...257
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 Dere som er allergiske, har dere prøvd fjellgran? For meg var det som natt og dag når byttet fra vanlig gran til fjellgran Anonymkode: ca312...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå