Gå til innhold

Neglebetennelse- nyfødt. Bilde🙁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nyfødte på to uker har kloret på seg en betennelse på tommelen. Hun ligger å knytter neven sin og klorer på tommelen sin med pekefingeren.

Hva bør jeg gjøre? Erfaring? Ingen feber. Vurderer å kontakte legevakten.

9C557F25-EBA3-4D8A-B071-1AE443171832.jpeg

Anonymkode: 73f79...1e1

Skrevet

Bland  vanlig eddik og vann ca 50/50 til en 2% oppløsning og legg på et lunkent omslag en times tid eller to. I mellomtiden drar du på apoteket og kjøper sorbact plaster eller bandasje. Den binder bakterier. Du kan også legge på omslag med morsmelk istedenfor eddikoppløsning, om du vil. Hvis ikke allmenntilstand er påvirket eller det utvikler seg mer ville jeg gjort dette og sett det an.

Anonymkode: e9143...87a

Skrevet

Med så små vurderer jeg alltid i samråd med lege. Får fort fra uskyldig til alvorlig. Uansett. Vill forsøkt å klippe negler. Litt risiko å feste plaster på fingre på så små. 

Anonymkode: eba2e...f33

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med så små vurderer jeg alltid i samråd med lege. Får fort fra uskyldig til alvorlig. Uansett. Vill forsøkt å klippe negler. Litt risiko å feste plaster på fingre på så små. 

Anonymkode: eba2e...f33

Du skal ikke klippe negler på så små barn, da blir det skarpere kanter og enda større fare for rifter. Du kan forsiktig rive litt.

Anonymkode: e9143...87a

Skrevet

Jeg kontaktet legevakten å fikk beskjed fra hun som tok tlf om å: rense med klorhexidin, smøre med brulidine sårsalve også bandasjere samt teipe over. 

Prøver dette å ser om det blir bedring.

hi

Anonymkode: 73f79...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...