Gå til innhold

Hvor sunt er det å spise Weetabix? Er 3 stk med lettmelk ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg prøver å gå ned i vekt? Må ha mat som gir metthetsfølelse. Så er 3 Weetabix med lettemelk og litt syltetøy ok kveldsmat?

Anonymkode: a069b...30f

Fortsetter under...

Skrevet

Les på pakkningen og beregn hvor mange ckal det er. Jeg vil tro du like godt kunne spise to skiver grovbrød med ost og drukket melk til, men du må nesten veie og regne for å vite sikkert.

Anonymkode: 39ee9...73f

Skrevet

Tja, hvor mye veier weetabixene, hvor mye lettmelk og hvor mye syltetøy. Uten mengdemål så er det nesten umulig å svare på.

Anonymkode: 4375a...2d5

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les på pakkningen og beregn hvor mange ckal det er. Jeg vil tro du like godt kunne spise to skiver grovbrød med ost og drukket melk til, men du må nesten veie og regne for å vite sikkert.

Anonymkode: 39ee9...73f

Tusen takk. Prøver å kutte karbohydrater og tenkte Weetabix er et bedre alternativ.

hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, hvor mye veier weetabixene, hvor mye lettmelk og hvor mye syltetøy. Uten mengdemål så er det nesten umulig å svare på.

Tror 3 stk er 60 gr, melken er 1,5 dl og 2 ss lettsyltetøy.

hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Prøver å kutte karbohydrater og tenkte Weetabix er et bedre alternativ.

hi

Om du skal kutte karbohydrater kan du jo ikke spise weetabix, det er jo 100% hvete.... Altså nesten bare karbohydrater.

Skal du kutte karbo er det bedre å spise en omelett av 2 egg med litt kokt skinke i f.eks. Eller salat, eller lavkarboknekkebrød med skinke og skiver av tomat og agurk.

Anonymkode: 70768...9a2

Annonse

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror 3 stk er 60 gr, melken er 1,5 dl og 2 ss lettsyltetøy.

hi

Jeg la dette inn på grete roede sine nettsider, og fikk da 327 kalorier. Det er ganske høyt på karbohydrater og energitetthet, lavt på proteiner og fett. Om det er passelig for deg, kommer nok og litt an på hva og hvor mye du spiser resten av dagen. Jeg personlig ville heller lagt et så karborikt måltid på morgenen, ville og hatt grønnsaker til. Metter de godt altså, har aldri smakt weetabix. Selv foretrekker jeg knekkebrød.

Skrevet

Weetabix med melk og litt syltetøy er ekstremt høykarbo :P

Kutt i allefall ut syltetøyet og spis et par nøtter eller et egg i stedet for syltetøyet.

Anonymkode: 2ab43...c83

Skrevet

OK, skjønner jeg har bommet med tanke på mindre karbo, men ellers er vel weetabix sunt?

hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

OK, skjønner jeg har bommet med tanke på mindre karbo, men ellers er vel weetabix sunt?

hi

Jeg vil si nei. Det er laget av hvete, og har 69 g karbohydrater pr, 100 g. 

Anonymkode: 59d28...f59

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil si nei. Det er laget av hvete, og har 69 g karbohydrater pr, 100 g. 

Anonymkode: 59d28...f59

Det er 95% fullkornshvete så det er jo sunt. Karbohydrater i seg selv er jo ikke usunt. Når man spiser det med melk, vil også energisammensetningen se litt annerledes ut.

Anonymkode: 90084...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...