Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Ser at jeg kan henvises av fastlege, og jeg kan kontakte en privat klinikk direkte uten ventetid. Men det koster kanskje mye sammenlignet med å bli henvist? Fastlegen min gjør ikke dette selv. Koster det ekstra å ta ut hormonspiral? Hvis jeg først skal til gyn så slår jeg to fluer i en smekk. Bor i drammen om det er noe forskjell fra sted til sted. Anonymkode: 92aaa...841
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Usikker på prisen, men det skal hvert fall ikke koste noe ekstra å få fjernet spiralen når du uansett er til gynekologisk undersøkelse. Anonymkode: f0197...8c3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Ok men er det billigere å ta det via fastlegen? Anonymkode: 92aaa...841
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Med henvisning koster det vel 3-400 kr, pluss det du må betale fastlegen for å henvise (tar de vanlig timesats for det tro, eller kan du bare ringe og be om at det blir gjort og betale mindre?). Uten henvisning koster det en drøy tusenlapp, sikkert litt forskjellig fra sted til sted. Nå er det snart 3 år siden jeg gjorde det sist, så jeg husker ikke eksakt, men jeg betalte litt over tusen kroner. Anonymkode: 3a07b...fb1
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 De fleste fastleger kan ta en vanlig celleprøve. Dr dropin har en kampanje med gratis celleprøver nå, men vet ikke om det er bare i Oslo. Anonymkode: f002e...9a9
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg tar det alltid privat. Du får ikke henvisning fra lege på forespørsel lenger... fastlegen gjør det selv. kostet meg 1500 kr i september. Verdt det når d er snakk om annethvert år Max. Vanlig gyn sjekk+ celleprøve Anonymkode: 81e1d...dc2
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med henvisning koster det vel 3-400 kr, pluss det du må betale fastlegen for å henvise (tar de vanlig timesats for det tro, eller kan du bare ringe og be om at det blir gjort og betale mindre?). Uten henvisning koster det en drøy tusenlapp, sikkert litt forskjellig fra sted til sted. Nå er det snart 3 år siden jeg gjorde det sist, så jeg husker ikke eksakt, men jeg betalte litt over tusen kroner. Anonymkode: 3a07b...fb1 Celleprøve er egentlig en fastlegeoppgave. Dersom fastlegen din har bestemt seg å ikke gjøre det (som er helt tullete), ville jeg nektet å betale for henvisningen. Anonymkode: f0197...8c3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Fastlegen din skal kunne ta celleprøve og ta ut spiral, det er en del av jobben. Og det tar ca. 30 sekunder. Anonymkode: 8e3c3...054
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Celleprøve er egentlig en fastlegeoppgave. Dersom fastlegen din har bestemt seg å ikke gjøre det (som er helt tullete), ville jeg nektet å betale for henvisningen. Anonymkode: f0197...8c3 Er ikke alle som VIL at fastlegen skal gjøre det. Jeg har en kjekk sexy lege på min alder;er helt uaktuelt å la han ta celleprøve! Da betaler glatt 1000 kr for å gå til en annen. Hilsen en som ikke er HI. Anonymkode: 683d5...6ee
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er ikke alle som VIL at fastlegen skal gjøre det. Jeg har en kjekk sexy lege på min alder;er helt uaktuelt å la han ta celleprøve! Da betaler glatt 1000 kr for å gå til en annen. Hilsen en som ikke er HI. Anonymkode: 683d5...6ee Det er noe annet, og da er det jo også helt på sin plass at du betaler selv slik du gjør. Anonymkode: f0197...8c3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er ikke alle som VIL at fastlegen skal gjøre det. Jeg har en kjekk sexy lege på min alder;er helt uaktuelt å la han ta celleprøve! Da betaler glatt 1000 kr for å gå til en annen. Hilsen en som ikke er HI. Anonymkode: 683d5...6ee Hvis du har en lege som du ikke vil skal få gjøre jobben sin fordi han er kjekk!!!? DA synes jeg du bør skifte fastlege. Anonymkode: 1a8bb...25a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar det alltid privat. Du får ikke henvisning fra lege på forespørsel lenger... fastlegen gjør det selv. kostet meg 1500 kr i september. Verdt det når d er snakk om annethvert år Max. Vanlig gyn sjekk+ celleprøve Anonymkode: 81e1d...dc2 Fastlegen min henviser alltid, både ved celleprøver og spiralinsetting og - uttak. Jeg ønsker ikke å gjøre det hos fastlegen, og hun respekterer det. De par siste gangene har gynekologen begynt å sende ut innkalling selv. Betaler rundt 400 kr (egenandel og materiell). Anonymkode: b7fe3...c2d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar det alltid privat. Du får ikke henvisning fra lege på forespørsel lenger... fastlegen gjør det selv. kostet meg 1500 kr i september. Verdt det når d er snakk om annethvert år Max. Vanlig gyn sjekk+ celleprøve Anonymkode: 81e1d...dc2 Joda, det gjør du. Anonymkode: aae87...c13
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg betalte cirka 1500 hos privat gynekolog, det var for full undersøkelse inkludert ultralyd og hormonprøver. Når fastlegen har henvist meg til gynekolog (avtalespesialist) har jeg betalt 300-400 kr cirka for samme undersøkelse. Ventetider varierer, både fra sted til sted og etter vurdering av henvisningen. Anonymkode: 29bff...eb0
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 Får alltid spørsmål om jeg ønsker henvisning så fort jeg nevner hva det gjelder. Mulig det kommer av at jeg jobber mye sammen med fastlegen min. Ved privat klinikk betalte jeg ca 1500 kr sist. Full sjekk, celleprøve og seponering av spiral. Anonymkode: aea73...cc7
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke alle som VIL at fastlegen skal gjøre det. Jeg har en kjekk sexy lege på min alder;er helt uaktuelt å la han ta celleprøve! Da betaler glatt 1000 kr for å gå til en annen. Hilsen en som ikke er HI. Anonymkode: 683d5...6ee Det er helt greit at man ikke vil, men da må man som du gjør, regne med å punge ut selv. Jeg har gått privat og det kostet 1500,- Anonymkode: 47582...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå