Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 ved forkjølelse? Har småhostet noen dager åsså har det øka på idag.Plutselig får jeg en liksom en tørr flekk i halsen og drikker jeg vann litt for sent da,så får jeg ett voldsomt hosteanfall sulten stopp sånn at jeg brekker meg og må hive etter pusten, tårene renner og nesa blir tett..Må passe på at jeg har vann ved siden av meg sånn at jeg kan ta en slurk eller ti..Pleier noen ganger å bli slik når jeg er forkjøla,spesielt hvis forkjølelsen sitter i halsen,så det er ikke noe nytt egentlig..Men har kanskje ikke hatt riktig så kraftig som i sted.. Flere som er sånn? Vet ikke om det er noe å få for det? Føles ut som tørrhoste,men samtidig er det litt slimhoste.. Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Nei. Jeg regner med du har testet deg? Tror det er mer vanlig ved korona. Anonymkode: 19910...62d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg regner med du har testet deg? Tror det er mer vanlig ved korona. Anonymkode: 19910...62d Ja,test meg i går og fikk igjen svar om negativ test idag 😉 Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Ja. Hadde det slik for to-tre uker siden. Testet også negativt. Men den hosten! Oh my så ubehagelig. Verst om natten. Redd for å spy ut senga den ene natten, det var så ille. God bedring til deg 🥰 Anonymkode: dd0ff...a68
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Jepp. Skikkelig ubehagelig Anonymkode: f00d1...d12
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Hadde det slik for to-tre uker siden. Testet også negativt. Men den hosten! Oh my så ubehagelig. Verst om natten. Redd for å spy ut senga den ene natten, det var så ille. God bedring til deg 🥰 Anonymkode: dd0ff...a68 Huff,så kjipt med slik hoste om natta 😔 Spent på hvordan natta blir ja 🤔 Holdt du på lenge med den hosten? Hosta du så mye at du mista pusten du også? Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Skikkelig ubehagelig Anonymkode: f00d1...d12 Ja,helt forferdelig 😔 Godt å høre at vi er flere som har det slik,begynte å lure på om det var noe galt når jeg hosta så voldsomt så jeg ikke fikk trekt pusten, holdt på å kaste opp, besvime osv.Har heldigvis ikke hostet slik siden den gangen i ettermiddag,passer på å drikke små slurker vann, har alltid vann i nærheten så jeg kanskje slipper å hoste slik når jeg kjenner at jeg får en slik "tørr flekk" i halsen.Var også på apoteket i ettermiddag og kjøpte slimløsende hostesaft, samt fribol hals drops mot hoste. HI Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja,helt forferdelig 😔 Godt å høre at vi er flere som har det slik,begynte å lure på om det var noe galt når jeg hosta så voldsomt så jeg ikke fikk trekt pusten, holdt på å kaste opp, besvime osv.Har heldigvis ikke hostet slik siden den gangen i ettermiddag,passer på å drikke små slurker vann, har alltid vann i nærheten så jeg kanskje slipper å hoste slik når jeg kjenner at jeg får en slik "tørr flekk" i halsen.Var også på apoteket i ettermiddag og kjøpte slimløsende hostesaft, samt fribol hals drops mot hoste. HI Anonymkode: 519b5...422 Er du revaksinert mot kikhoste? Anonymkode: e4628...8c6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg hadde en sånn runde i fjor vinter. Mulig d r influensa..? Anonymkode: 4e1a6...c8a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg pleier alltid å bli sånn når forkjølelsen setter seg i halsen.. Hi Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: ved forkjølelse? Har småhostet noen dager åsså har det øka på idag.Plutselig får jeg en liksom en tørr flekk i halsen og drikker jeg vann litt for sent da,så får jeg ett voldsomt hosteanfall sulten stopp sånn at jeg brekker meg og må hive etter pusten, tårene renner og nesa blir tett..Må passe på at jeg har vann ved siden av meg sånn at jeg kan ta en slurk eller ti..Pleier noen ganger å bli slik når jeg er forkjøla,spesielt hvis forkjølelsen sitter i halsen,så det er ikke noe nytt egentlig..Men har kanskje ikke hatt riktig så kraftig som i sted.. Flere som er sånn? Vet ikke om det er noe å få for det? Føles ut som tørrhoste,men samtidig er det litt slimhoste.. Anonymkode: 519b5...422 Ikke at jeg hiver etter pusten. Men jeg hoster til jeg kaster opp hele tiden ja. Til jeg prøvde tabellett mot hoste,de var helt fantastiske! Kastet ikke opp mer da. Anonymkode: b661d...550
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke at jeg hiver etter pusten. Men jeg hoster til jeg kaster opp hele tiden ja. Til jeg prøvde tabellett mot hoste,de var helt fantastiske! Kastet ikke opp mer da. Anonymkode: b661d...550 Hva heter de tablettene? Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva heter de tablettene? Anonymkode: 519b5...422 Anonymkode: b661d...550
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 Slår et slag for honning mot tørrhoste jeg ☺️ Anonymkode: d5408...e32
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Slår et slag for honning mot tørrhoste jeg ☺️ Anonymkode: d5408...e32 Bare honning, eller har du den oppi noe? Anonymkode: e6dd7...28f
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja,helt forferdelig 😔 Godt å høre at vi er flere som har det slik,begynte å lure på om det var noe galt når jeg hosta så voldsomt så jeg ikke fikk trekt pusten, holdt på å kaste opp, besvime osv.Har heldigvis ikke hostet slik siden den gangen i ettermiddag,passer på å drikke små slurker vann, har alltid vann i nærheten så jeg kanskje slipper å hoste slik når jeg kjenner at jeg får en slik "tørr flekk" i halsen.Var også på apoteket i ettermiddag og kjøpte slimløsende hostesaft, samt fribol hals drops mot hoste. HI Anonymkode: 519b5...422 Jeg får en sånn omgang fast 1 gang om året 😅 Anonymkode: f00d1...d12
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg hadde slik hosten for en god del år siden. Måtte ha sykemelding til jobben så var innom legen. Viste seg at det var bronkitt. Anonymkode: 1cf13...9d3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 Er det sånn at du ikke puste ut etter hosteanfall, men kun drar luft inn og til slutt kaster opp? I så fall ville jeg bedt fastlegen om å teste for kikhoste. Jeg fikk påvist dette tidligere i år. Det startet med det jeg trodde var bronkitt. Etter 2 uker trodde jeg at jeg skulle død. Det kom anfallsvis. I starten korte og få anfall. Etter hvert kiket jeg til jeg kastet opp døgnet rundt. Ble helt blå og besvimte noen ganger. Var helt frisk og uten hoste mellom anfallene. Fikk ingen anfall på legevakt så de trodde ikke på at det var kikhoste. De hadde nemlig ingen tilfeller i kommunen. Jeg insisterte på kikhostetest (jeg tok opp et hosteanfall/kikingen på lydopptak) hos fastlegen og den ble positiv. Dessverre var det for sent for behandling med penicillin, så det virket ikke. Nå, nesten et år etterpå, er jeg fremdeles ikke kvitt hosten (men lite kiking nå) og har pådratt meg astma og dårligere lungekapasitet. Anonymkode: 3b4c1...0d7
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det sånn at du ikke puste ut etter hosteanfall, men kun drar luft inn og til slutt kaster opp? I så fall ville jeg bedt fastlegen om å teste for kikhoste. Jeg fikk påvist dette tidligere i år. Det startet med det jeg trodde var bronkitt. Etter 2 uker trodde jeg at jeg skulle død. Det kom anfallsvis. I starten korte og få anfall. Etter hvert kiket jeg til jeg kastet opp døgnet rundt. Ble helt blå og besvimte noen ganger. Var helt frisk og uten hoste mellom anfallene. Fikk ingen anfall på legevakt så de trodde ikke på at det var kikhoste. De hadde nemlig ingen tilfeller i kommunen. Jeg insisterte på kikhostetest (jeg tok opp et hosteanfall/kikingen på lydopptak) hos fastlegen og den ble positiv. Dessverre var det for sent for behandling med penicillin, så det virket ikke. Nå, nesten et år etterpå, er jeg fremdeles ikke kvitt hosten (men lite kiking nå) og har pådratt meg astma og dårligere lungekapasitet. Anonymkode: 3b4c1...0d7 Vet du,jeg klarer ikke å huske men tror jeg slet med å dra inn,men det var bare ett lite øyeblikk..Fikk ikke flere sånne hosteanfall etterpå,før i natt.1,5 døgn etterpå..Lå å hosta,slimet hadde løsna så det var det jeg lå å hosta opp,plutselig fikk jeg en sånn "tørr" flekk i halsen og begynte å hoste..Hjalp ikke med vann en gang,brakk meg men fikk puste denne gangen 👍 Sovna igjen etterpå også..Våkna nå av at slimet sitter fast igjen,men kjenner det løsner litt og litt etter litt hosting 😉 Tror ikke det er kikhoste,men bare forkjølelse. Hi Anonymkode: 519b5...422
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #21 Skrevet 23. oktober 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare honning, eller har du den oppi noe? Anonymkode: e6dd7...28f Spis den rent eller i te på sitron og ingefær. Dne lindrer kløen slik at man ikke hoster så lett. Anonymkode: d5408...e32
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #22 Skrevet 23. oktober 2020 Tenker kikhoste... da hoster man så en brekker seg. Anonymkode: d8118...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå