Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Del Skrevet 20. oktober 2020 Her får min alltid mye skryt, Barnet er veldig god i matte, og har ekstra oppgaver, og er ellers faglig sterk, Leste allerede før skolen. Barnet går i småskolen ennå, så jeg lurer på med dere som hadde flinke barn i 1-4 var de like intressere og skoleflinke når de gikk på Ungdomskkolen, Videregående og videre utdanning eller mistet de intresse? Barnet får mye ekstra oppgaver fordi det er tidlig ferdig i forhold til klassen sin og barnet får vanskeligere leselekse enn de andre,men barnet takler det bra Anonymkode: 9ee2e...252 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Del Skrevet 20. oktober 2020 Eldste hoppet over et år på barneskolen, og gikk ut ungdomsskolen med bare 6-ere. Får fortsatt 6-ere på vgs. Lillebror går i tiende nå. Han har fulgt sitt eget kull (desembergutt), og ligger like godt an som storebror. Nr tre var senere i utvikling, spesielt språklig. Han hadde en vanskeligere start, men det løsnet etter hvert som de fikk oppgaver som gikk utenfor vanlige lese-, skrive- og regneoppgaver. Nå går han i femte, og ligger greit an. Anonymkode: fd90a...6b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Del Skrevet 20. oktober 2020 17 åringen ble veldig skolelei. Allerede på mellomtrinnet nektet han ekstra lekser for det var urettferdig, om han brukte 10 min på den lette leksen på ukeplaner var det veldig urettferdig at han måtte ha ekstra lekse fordi noen andre i klassen brukte 45 minutter... De var flinke på skolen til å utfordre han, aktivitetsleder og allverdens oppgaver, men han ble mindre og mindre opptatt av skolearbeid. Han har gjort det veldig godt i idretten sin, og gikk ut av ungdomsskolen med bare 4 og 5 uten å gjøre en eneste lekse omtrent på ungdomsskolen. Nå går han på bygg og anlegg på vgs og elsker det, nå får han 6'ere og gjør en innsats også i fag som engelsk og naturfag. Bytte av miljø og skole, mer praktisk opplæring og en eldre forståelse av at alle fag er viktig gjør at han sklir lett gjennom. Planen nå er påbygg og å bli arkitekt. Anonymkode: f6e33...e64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Del Skrevet 20. oktober 2020 Alle fire barna mine var veldig flinke og langt framme de fleste årene på skolen, men det går svært ulikt med dem nå. To av dem begynte å falle litt av allerede i 4.klasse. De har begge fått ADHD-diagnose og sliter med konsentrasjon osv. Hun ene klarer seg likevel godt fordi hun i tillegg er evnerik (veldig intelligent) og scorer høyt på kartlegginger osv. Han andre trenger mye støtte, men gikk ut av Vg2 med 4.1 i snitt, så det går jo ganske bra. De to andre barna klarer seg foreløpig godt. Ene gikk ut av 10.klasse med 5.2 i snitt og har så langt på Vg1 bare fått 5-ere og 6-ere, mens siste scoret høyt på de nasjonale prøvene. Anonymkode: ab334...649 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Del Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Alle fire barna mine var veldig flinke og langt framme de fleste årene på skolen, men det går svært ulikt med dem nå. To av dem begynte å falle litt av allerede i 4.klasse. De har begge fått ADHD-diagnose og sliter med konsentrasjon osv. Hun ene klarer seg likevel godt fordi hun i tillegg er evnerik (veldig intelligent) og scorer høyt på kartlegginger osv. Han andre trenger mye støtte, men gikk ut av Vg2 med 4.1 i snitt, så det går jo ganske bra. De to andre barna klarer seg foreløpig godt. Ene gikk ut av 10.klasse med 5.2 i snitt og har så langt på Vg1 bare fått 5-ere og 6-ere, mens siste scoret høyt på de nasjonale prøvene. Anonymkode: ab334...649 Ble autocorrect i starten der. Skulle stå "de første årene", ikke fleste. Anonymkode: ab334...649 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. oktober 2020 #6 Del Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her får min alltid mye skryt, Barnet er veldig god i matte, og har ekstra oppgaver, og er ellers faglig sterk, Leste allerede før skolen. Barnet går i småskolen ennå, så jeg lurer på med dere som hadde flinke barn i 1-4 var de like intressere og skoleflinke når de gikk på Ungdomskkolen, Videregående og videre utdanning eller mistet de intresse? Barnet får mye ekstra oppgaver fordi det er tidlig ferdig i forhold til klassen sin og barnet får vanskeligere leselekse enn de andre,men barnet takler det bra Anonymkode: 9ee2e...252 To av dem fikk sin matte-interesse grundig knekket ned, fordi lærerne ikke skjønte at «mengdetrening» er synonymt med tortur når nivået er for lavt. Den tredje fikk en egen mattebok som ligger to år foran den klassen han går i. Å bare få mer lekser er ikke nødvendigvis en god idé; noen unger føler det som ren straff for å være raske. Det må føles givende også. Feilen er at mange lærere ikke tåler at veldig raske unger blir uvirksomme i noen minutter av hver time mens de andre fullfører. Og da oppstår et merkelig krav om å «produsere» mer, uten at den produksjonen skal gi læring. Egentlig burde barna da få fargeblyanter og beskjed om å tegne utsikten de ser, eller designe en robot som kan rydde i klesskapet eller noe. Mitt beste tips når barnet ditt blir større er at hun/han får hjelp til å finne en hobby som krever litt av hjernen. En idrett som turn, kampsport eller ballett krever både kropp og hjerne. Sjakk er både utviklende og spennende og kan spilles av både voksen og barn. Og å spille et instrument krever mye av intellektet. Et språkkurs er også med på å åpne horisonter og vil gi barnet utfordringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Del Skrevet 20. oktober 2020 3 minutter siden, Pashla skrev: To av dem fikk sin matte-interesse grundig knekket ned, fordi lærerne ikke skjønte at «mengdetrening» er synonymt med tortur når nivået er for lavt. Den tredje fikk en egen mattebok som ligger to år foran den klassen han går i. Å bare få mer lekser er ikke nødvendigvis en god idé; noen unger føler det som ren straff for å være raske. Det må føles givende også. Feilen er at mange lærere ikke tåler at veldig raske unger blir uvirksomme i noen minutter av hver time mens de andre fullfører. Og da oppstår et merkelig krav om å «produsere» mer, uten at den produksjonen skal gi læring. Egentlig burde barna da få fargeblyanter og beskjed om å tegne utsikten de ser, eller designe en robot som kan rydde i klesskapet eller noe. Mitt beste tips når barnet ditt blir større er at hun/han får hjelp til å finne en hobby som krever litt av hjernen. En idrett som turn, kampsport eller ballett krever både kropp og hjerne. Sjakk er både utviklende og spennende og kan spilles av både voksen og barn. Og å spille et instrument krever mye av intellektet. Et språkkurs er også med på å åpne horisonter og vil gi barnet utfordringer. Dette. Hvis man får mer lekser som ikke utfordrer deg, er det en dreper for motivasjonen. Jeg har ganske flinke barn, eldste hadde snitt på 5,6 ut av ungdomsskolen og ingen firere på vitnemålet. Lillesøster som har begynt på ungdomsskolen i høst har foreløpig en firer og resten 5 og 6. Lærere har gode skussmål for de to minste også, de spiller begge to sjakk, minstemann begynte så smått da han var 3 år gammel. Jeg vet enda ikke hvordan det vil gå med dem videre, det kan ingen vite. Men kan snakke for meg selv - jeg hadde 6 i snitt ut fra videregående. Begynte å studere i Norge 1 år etter å ha kommet til landet, ved juridisk fakultet i Oslo. Det var beintøft det første året, fikk en D - en karakter som jeg aldri har fått i hele mitt liv. Vurderte å slutte tvert da jeg anså meg selv som alt for dum for studier (hadde allerede en bachelorutdanning fra hjemlandet innen musikk med kun en B på vitnemålet). Det som gjorde vondt verre var at jeg fødte mitt første barn en måned før eksamen på første avdeling juss, barnet hadde i tillegg kolikk. Så var rent helvete da det pågikk. På andre året fikk jeg B, og fortsatte å klatre oppover til jeg fikk to A på siste året, og A for valgfaget. Nest siste året fikk jeg barn nummer to, klarte i tillegg å jobbe deltid som oversetter. Fikk jobb på dagen etter avsluttede studier, men måtte flytte nordover fordi det var vanvittig kniving om alle juriststillinger rundt Oslo. Mitt problem er at det er vanskelig å få de prestisjetunge jobbene, vanskelig å være advokat når man har fire barn som må følges opp, og jeg merker at jeg kjeder meg en del i min nåværende jobb, selv om jeg liker den. Så jeg lurer på om jeg skal "skifte beite", og er allerede på vei dit. Jeg snakker i tillegg 5 språk flytende, så det blir noe innen språk som min neste jobb. Lurer også på om jeg skal melde meg opp som doktorgradsstipendiat. Er "ung nok" til å vente et par år med å bestemme meg, da jeg er under 40 år. Anonymkode: 11e64...ae5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Del Skrevet 20. oktober 2020 Tusen takk for alle svar Spenende og se hvordan det har gått når de blir eldre selvom noen også datt av,det kan jo gå begge veier her, det vet man jo aldri Han får ikke ekstra lekser i forhold til de andre,men på skolen får han er oppgaver, hjemme gjør gjerne hele lekse for mandag-torsdag uten om lesing som skal lese inn hver mandag og torsdag,men de i bøkene gjør for hele uka, så tror ikke det hadde gjort noe for han og få mer lekser Anonymkode: 9ee2e...252 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149408998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Del Skrevet 20. oktober 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Her får min alltid mye skryt, Barnet er veldig god i matte, og har ekstra oppgaver, og er ellers faglig sterk, Leste allerede før skolen. Barnet går i småskolen ennå, så jeg lurer på med dere som hadde flinke barn i 1-4 var de like intressere og skoleflinke når de gikk på Ungdomskkolen, Videregående og videre utdanning eller mistet de intresse? Barnet får mye ekstra oppgaver fordi det er tidlig ferdig i forhold til klassen sin og barnet får vanskeligere leselekse enn de andre,men barnet takler det bra Anonymkode: 9ee2e...252 Det går veldig bra. Barnet trives på skolen, liker å lære og jobbe med oppgaver, og er faglig en av de beste i klassen. Samtidig har tenåringen nok arvet litt av mine egenrådige bohem-gener, for hun har mest lyst til å hoppe av skolen her hjemme for å jobbe, reise og studere fransk i Paris 😊 Anonymkode: 8ea80...a55 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Del Skrevet 20. oktober 2020 10 timer siden, Pashla skrev: To av dem fikk sin matte-interesse grundig knekket ned, fordi lærerne ikke skjønte at «mengdetrening» er synonymt med tortur når nivået er for lavt. Den tredje fikk en egen mattebok som ligger to år foran den klassen han går i. Å bare få mer lekser er ikke nødvendigvis en god idé; noen unger føler det som ren straff for å være raske. Det må føles givende også. Feilen er at mange lærere ikke tåler at veldig raske unger blir uvirksomme i noen minutter av hver time mens de andre fullfører. Og da oppstår et merkelig krav om å «produsere» mer, uten at den produksjonen skal gi læring. Egentlig burde barna da få fargeblyanter og beskjed om å tegne utsikten de ser, eller designe en robot som kan rydde i klesskapet eller noe. Mitt beste tips når barnet ditt blir større er at hun/han får hjelp til å finne en hobby som krever litt av hjernen. En idrett som turn, kampsport eller ballett krever både kropp og hjerne. Sjakk er både utviklende og spennende og kan spilles av både voksen og barn. Og å spille et instrument krever mye av intellektet. Et språkkurs er også med på å åpne horisonter og vil gi barnet utfordringer. Veldig sant. Mengdetrening dreper raskt interessen til ekstra skoleflinke elever. Anonymkode: 8ea80...a55 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. oktober 2020 #11 Del Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Veldig sant. Mengdetrening dreper raskt interessen til ekstra skoleflinke elever. Anonymkode: 8ea80...a55 Og repetisjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. oktober 2020 #12 Del Skrevet 20. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar Spenende og se hvordan det har gått når de blir eldre selvom noen også datt av,det kan jo gå begge veier her, det vet man jo aldri Han får ikke ekstra lekser i forhold til de andre,men på skolen får han er oppgaver, hjemme gjør gjerne hele lekse for mandag-torsdag uten om lesing som skal lese inn hver mandag og torsdag,men de i bøkene gjør for hele uka, så tror ikke det hadde gjort noe for han og få mer lekser Anonymkode: 9ee2e...252 Ikke mer, men ANDRE lekser kunne jo ha vært noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Del Skrevet 20. oktober 2020 Nå går min fortsatt bare i 5. klasse, så jeg aner ikke hvordan det vil gå når han blir eldre, men jeg tror det viktigste hele tiden er at de får utfordringer og blir vant til å måtte jobbe med oppgaver uten å få det til med en gang. Vi har, uten å måtte diskutere, får tilpasset fra 2. uken på skolen. Det første som ble tilpasset var leselekser fordi han allerede leste. Han øvde på å skrive bokstaver sammen med de andre, fort det trengte han, men når de skulle lese på skolen eller hjemme, hadde han helt andre lekser enn de andre. Ganske raskt fikk han også mattebok to år opp som han regnet i når gagn var ferdig med oppgavene alle jobbet med. Fra 2. klasse fikk han følge mattetimene to år opp. Hvis skolen bare gir flere oppgaver uten å øke nivået, bør du snakke med læreren om å gi utfordringer. I tillegg er det ganske mye man kan gjøre hjemme, f. eks oppfordre til å leser bøker på riktig nivå, spill man må bruke hodet for å få til (både digitalt og brettspill), dataprogramering (Finnes mange oppgaver for barn på nett, bl.a kidsakoder.no) , lære å spille et instrument osv. Anonymkode: 9235f...83f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #14 Del Skrevet 21. oktober 2020 9 hours ago, Pashla said: Ikke mer, men ANDRE lekser kunne jo ha vært noe. han har bøker for 4 klasse nå,men de virker for lette også Anonymkode: 9ee2e...252 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #15 Del Skrevet 21. oktober 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Nå går min fortsatt bare i 5. klasse, så jeg aner ikke hvordan det vil gå når han blir eldre, men jeg tror det viktigste hele tiden er at de får utfordringer og blir vant til å måtte jobbe med oppgaver uten å få det til med en gang. Vi har, uten å måtte diskutere, får tilpasset fra 2. uken på skolen. Det første som ble tilpasset var leselekser fordi han allerede leste. Han øvde på å skrive bokstaver sammen med de andre, fort det trengte han, men når de skulle lese på skolen eller hjemme, hadde han helt andre lekser enn de andre. Ganske raskt fikk han også mattebok to år opp som han regnet i når gagn var ferdig med oppgavene alle jobbet med. Fra 2. klasse fikk han følge mattetimene to år opp. Hvis skolen bare gir flere oppgaver uten å øke nivået, bør du snakke med læreren om å gi utfordringer. I tillegg er det ganske mye man kan gjøre hjemme, f. eks oppfordre til å leser bøker på riktig nivå, spill man må bruke hodet for å få til (både digitalt og brettspill), dataprogramering (Finnes mange oppgaver for barn på nett, bl.a kidsakoder.no) , lære å spille et instrument osv. Anonymkode: 9235f...83f Takk for svar , han har matte og norsk bok for 4 klasse nå,men er nesten litt for lett ennå for hans del, han vil gjerne lære mer ,så nå holder vi på med gangetabellen er på 6 gangen nå, blir kanskje kjedelig for han når det kommer,men jeg tenker så lenge han er intressert, mater jeg på han elsker og lese selv og holder på med den 4 boken om harry potter nå Anonymkode: 9ee2e...252 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #16 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar , han har matte og norsk bok for 4 klasse nå,men er nesten litt for lett ennå for hans del, han vil gjerne lære mer ,så nå holder vi på med gangetabellen er på 6 gangen nå, blir kanskje kjedelig for han når det kommer,men jeg tenker så lenge han er intressert, mater jeg på han elsker og lese selv og holder på med den 4 boken om harry potter nå Anonymkode: 9ee2e...252 Bare pass på at han får med seg det helt grunnleggende for forståelsen også. Noen barn er rå til å pugge, selv om de ikke egentlig forståt tingene så godt. Det trenger ikke gjelde dere, men ha det i bakhodet. I min datters klasse var det to jenter som lå langt forran i matte de første årene. De raste avgårde, men så flatet det ut. Den ene gikk foreldrene tilbake til første og andreklassepensum for å få på plass det grunnleggende. Hun klarer seg bra på ungdomskolen. Den andre sliter nå. Anonymkode: 35d44...58b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #17 Del Skrevet 21. oktober 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Bare pass på at han får med seg det helt grunnleggende for forståelsen også. Noen barn er rå til å pugge, selv om de ikke egentlig forståt tingene så godt. Det trenger ikke gjelde dere, men ha det i bakhodet. I min datters klasse var det to jenter som lå langt forran i matte de første årene. De raste avgårde, men så flatet det ut. Den ene gikk foreldrene tilbake til første og andreklassepensum for å få på plass det grunnleggende. Hun klarer seg bra på ungdomskolen. Den andre sliter nå. Anonymkode: 35d44...58b Ja det har han allerede forstått, så den biten er allerede i boks heldigvis Anonymkode: 9ee2e...252 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #18 Del Skrevet 21. oktober 2020 Begge to lå langt fremme de første årene. Yngste har tatt alt lett og for hun så har det holdt å lære det, når hun kan noe så er hun ferdig med noe. Så når hun endelig kom til noe hun ikke tok like lett måtte hun læe noe nytt, nemlig hvordan lære nye ting, øve, prøve og feile. Jeg og lærer brukte to år på å finne riktig måte å få henne til å lære dette på, for dette var helt gresk for henne og hun eier ikke tolmodighet på endel ting, og dette var desverre det. De to første åra på ungdomskolen har hun liggi midt på treet, for nå har hun måtte bruke tid på ålære ting. Men i år er en annen sak, hun skiftet klasse for hun skjønte selv at hun trengte en streng lærer (det var hovedgrunnen hennes for hun så hvordan karakterene skøyt fart under coronatiden.men hun sliter med migrene og lærere som ikke klarer å holde ro i klassen er ingen god combo. ) Nå er karakterene helt i toppskiktet i alle fag nesten. Selv i fag hun mener selv hun ikke skjønner noe. Her omdagen kom hun hjem og var helt i sjokk, en femmer påmatteprøve hun påsto hun ikke skjønte noen ting av. Eldste hadde noen år der hun var ganske skolelei og dreit i karakterene. Jeg er glad at hun holdt seg på midten av treet i disse årene, for hun var absolutt ikke engasjert med å lære noe. Så når hunendelig fant piffen igjen siste året på ungdomskolen så var det ikke mye hun måtte ta igjen. Nå går hun andre året på vidregående og klarer seg veldig bra. Hun går en linje som hun syns er veldig spennende og som gir litt mer enn bare å sitte på skolebenken. Hun blir ikke noe,men kan komme inn på de høyskoler hun vil etterpå. Så det blir spennende å se hva hun kommer til å bli. Lillesøster overrasket meg igår, for da fant hun ut hva hun ville sjekke ut mer. Kranfører av alle ting, en ting jeg aldri hadde tenkt hun kunne ta tenkt engang. Så blir artig å se hvor hun ender. Anonymkode: db60c...548 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409371-dere-som-hadde-flinke-barn-tidlig-i-barneskole-%C3%A5rene-hvordan-gikk-det-n%C3%A5r-barnet-ble-eldre/#findComment-149409607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå