Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #26 Skrevet 19. oktober 2020 Vi har ikke el sparkesykler, heldigvis, men vil tipse om reflekstape til de som ikke har sett dem. Helt genialt til tenåringer som synes refleks er kjipt. Har en ungdomsskoleelev selv, og jeg sneik med ned til tråsykkelen en dag jeg var alene og tapet både her og der. Den sykkelen synes fra alle kanter, det er helt sikkert https://www.clasohlson.com/no/Refleksteip/p/34-198-1 Jakker med påsydd reflekt fra produsent er også veldig greit, jeg nekter å kjøpe jakker uten refleks på. Anonymkode: d9f21...f2c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #27 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg ble litt lettet av denne tråden jeg. I klassen til min 8-åring er han og bestekompisen blant få som ikke har. Jeg er bestemt på at det er helt uaktuelt, men foreldrene til kompisen, som jeg vanligvis synes er i overkant strenge, har nå begynt å vurdere dette. Da begynte jeg virkelig å lure på om det var jeg som var helt på jordet. Så det er litt godt å se at jeg ikke er alene i alle fall. Anonymkode: ab853...006
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #28 Skrevet 19. oktober 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker dere hjelm når dere jogger også? Faren for hodeskader ved fall er like stor da som ved bruk av sykkel eller sparkesykkel. Forøvrig er faren for hodeskader ENDA større når man kjører bil enn når man sykler, og man bør egentlig alltid ha på hjelm i bil. Men hvem gjør det? Selv sykler jeg alltid uten hjelm. Men jeg sykler bare i dagslys, og på egne sykkelveier. Å sykle med hjelm på landeveissykler i veibanen er mye farligere. Litt isopor på hodet hjelper ikke om man blir truffet av en bil. Forøvrig enig i at småbarn på elsparkesykkel i mørket og på glatta høres ut som galskap, uavhengig av hjelm. Det er både farlig for dem og dem som risikerer å bli påkjørt av dem. Anonymkode: 08c77...90f Altså, alvorlig talt. Man er mye mer utsatt for hodeskader når man bruker El sparkesykkel enn når man jogger! Anonymkode: f6baf...f05
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #29 Skrevet 19. oktober 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker dere hjelm når dere jogger også? Faren for hodeskader ved fall er like stor da som ved bruk av sykkel eller sparkesykkel. Forøvrig er faren for hodeskader ENDA større når man kjører bil enn når man sykler, og man bør egentlig alltid ha på hjelm i bil. Men hvem gjør det? Selv sykler jeg alltid uten hjelm. Men jeg sykler bare i dagslys, og på egne sykkelveier. Å sykle med hjelm på landeveissykler i veibanen er mye farligere. Litt isopor på hodet hjelper ikke om man blir truffet av en bil. Forøvrig enig i at småbarn på elsparkesykkel i mørket og på glatta høres ut som galskap, uavhengig av hjelm. Det er både farlig for dem og dem som risikerer å bli påkjørt av dem. Anonymkode: 08c77...90f Det blir faktisk så dumt at man ikke kan argumentere mot engang. Har man den holdningen som du viser her er man erfaringsvis blottet for vilje/evne til å ta i mot innspill. Ønsker deg lykke til og håper ikke du får et fatalt møte med asfalten! Anonymkode: eee36...388
Himmel og hav Skrevet 19. oktober 2020 #30 Skrevet 19. oktober 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker dere hjelm når dere jogger også? Faren for hodeskader ved fall er like stor da som ved bruk av sykkel eller sparkesykkel. Forøvrig er faren for hodeskader ENDA større når man kjører bil enn når man sykler, og man bør egentlig alltid ha på hjelm i bil. Men hvem gjør det? Selv sykler jeg alltid uten hjelm. Men jeg sykler bare i dagslys, og på egne sykkelveier. Å sykle med hjelm på landeveissykler i veibanen er mye farligere. Litt isopor på hodet hjelper ikke om man blir truffet av en bil. Forøvrig enig i at småbarn på elsparkesykkel i mørket og på glatta høres ut som galskap, uavhengig av hjelm. Det er både farlig for dem og dem som risikerer å bli påkjørt av dem. Anonymkode: 08c77...90f Om du jogger i 20 km/t så skal jeg være enig i at faren er tilnærmet like stor, men det tviler jeg sterkt på at du gjør. Bil har sikkerhetsbelter og airbag. Sykling uten hjelm, selv i dagslys og på sykkelveier er idiotisk. Jeg vet om flere som har tryna på sykkel i dagslys, pent vær og uten promille.
☆☆☆ Skrevet 19. oktober 2020 #31 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kun to i klassen til den eldste har overvekt, og jeg vet at i det ene tilfellet skyldes det medisiner. Nesten alle blir enten kjørt til skolen, tar buss eller kjører selv med moped/ATV. Guttungen tar lappen på onsdag og vil da begynne å kjøre selv. Enkelte steder er det ikke mulig å gå eller sykle til skolen for mange elever. Anonymkode: 0b673...cc9 Men eg reknar då med at "guttungen" er ferdig med barneskulen?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #32 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bruker dere hjelm når dere jogger også? Faren for hodeskader ved fall er like stor da som ved bruk av sykkel eller sparkesykkel. Forøvrig er faren for hodeskader ENDA større når man kjører bil enn når man sykler, og man bør egentlig alltid ha på hjelm i bil. Men hvem gjør det? Selv sykler jeg alltid uten hjelm. Men jeg sykler bare i dagslys, og på egne sykkelveier. Å sykle med hjelm på landeveissykler i veibanen er mye farligere. Litt isopor på hodet hjelper ikke om man blir truffet av en bil. Forøvrig enig i at småbarn på elsparkesykkel i mørket og på glatta høres ut som galskap, uavhengig av hjelm. Det er både farlig for dem og dem som risikerer å bli påkjørt av dem. Anonymkode: 08c77...90f Da har ikke du vært i akuttmottaket og tatt imot voksne med hodeskader etter sykkelulykke regner jeg med? Da hadde du nemlig fått på deg hjelmen fort som faen. Er du ute og går og faller maksimalt uheldig kan du også få massiv hodeskade. Anonymkode: 0269a...a24
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #33 Skrevet 19. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det verre enn vanlig sykkel? De har lys foran og bak og bremser, maksfart lavere enn vanlig sykkel, og lettere å hoppe av ved behov om det er glatt. Har de ulovlig sparkesykkel uten lys og høyere fart er det en annen sak da. Anonymkode: 65dd4...b34 Like gale uansett om de har EL sparkesykkel, sparkesykkel, sykkel osv, da barn/ ungdom OG voksne , driter i hjelm, reflekser, fart og hvordan de krysser veien. Og mye ligger på foreldrene!!!! De fleste skulle rett og slett måtte brukt beina, de tenker at bilen ser dem uansett og stopper , men slik er det dessverre ikke. Mine barn får ikke sykle, viss de ikke bruker hjelm( de vet jeg fyller med og vet at folk sier ifra her i området), og refleks må de brukte , kjøpe slike de selv vil bruke. Jeg har IKKE noe lyst å komme utfor ulykker, og tenker når glatta er der, når en bare har nedoverbakker og en person bare krysser veien, da er det jammen fort gjort! Anonymkode: f57d8...bda
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #34 Skrevet 19. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Selv sykler jeg alltid uten hjelm. Men jeg sykler bare i dagslys, og på egne sykkelveier. Ja, alle voksne oppegående mennesker vet jo at man ikke kan velte på sykkel når det er dagslys eller når man sykler på gangveier... Anonymkode: c388a...a0d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #35 Skrevet 19. oktober 2020 Ungene og ungdommen blir latere og latere... Anonymkode: ddd40...e2c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #36 Skrevet 19. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ungene og ungdommen blir latere og latere... Anonymkode: ddd40...e2c Nei. Kollektivtilbudet blir dårligere og dårligere. Her tar eldste lappen fordi det ikke går noe buss fra skolen og hjem på ettermiddagen. Jeg har ikke mulighet til å si opp jobben og være hjemmeværende for å kunne hente ham på de tidene han er ferdig hver dag (3 forskjellige tider hver uke - 15:45, 14:30 og 11:15). Anonymkode: 0b673...cc9
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #37 Skrevet 19. oktober 2020 Her er det en evig diskusjon. De fleste av vennene til min datter har el-sparkesykkel. De er 11 år gamle. Min datter har både sykkel og sparkesykkel med store hjul, men el får hun ikke. Vennene hennes kjører til hverandre, selv om det kun er snakk om 200m. Det er også gå-avstand til skole, men de kjører. De kjører til hverandre dre, sitter inne å spiller, og kjører hjem igjen. Spennende å se hvordan deres fysikk blir om noen år... Anonymkode: 682b7...b08
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #38 Skrevet 23. oktober 2020 hva feiler det folk som må blande seg inni alt? Anonymkode: 9f48b...3a9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #39 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: hva feiler det folk som må blande seg inni alt? Anonymkode: 9f48b...3a9 Sånn som du gjør nå mener du? Anonymkode: c388a...a0d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #40 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg synes det er skummelt med småunger på elsykkel, de har rett og slett ikke peiling og det kan fort bli farlige situasjoner. Anonymkode: cee45...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå