Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Menstruasjonen har tullet i sikkert 2 år nå. Innimellom lang tid mellom. Kan gå opp til 3 uker over tiden. Før har den vært ganske presis. Bruker ikke prevensjon som kan påvirke dette. Er bare 43. Eller kan det være noe annet. Formen er helt fin. Ingen andre plager. Anonymkode: e6459...340
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Gjennomsnitt alderen for å miste mensen i Norge er 52 år, men mange er det tidligere, andre senere. Mensen kan begynne å tulle opptil 10 år før den blir borte. Syns det høres het normalt ut, jeg, men er du bekymret tar du deg en tur til legen og tar noen blodprøver. Anonymkode: 882bd...af1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Aner ikke. Gå til legen å ta blodet Anonymkode: 55386...67e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Aner ikke. Gå til legen å ta blodet Anonymkode: 55386...67e Skulle være blodprøver 🤣 Anonymkode: 55386...67e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Sikkert overgangsalder. Vil du ha et helt ærlig svar, kan du lese videre. Det kan være overgangsalder, det kan være noe helt annet. Som kan være greit å få sjekket. Tør faktisk ikke å skrive hva jeg tenker, får så mye tyn da. Lykke til. Anonymkode: bfd4b...4c0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikkert overgangsalder. Vil du ha et helt ærlig svar, kan du lese videre. Det kan være overgangsalder, det kan være noe helt annet. Som kan være greit å få sjekket. Tør faktisk ikke å skrive hva jeg tenker, får så mye tyn da. Lykke til. Anonymkode: bfd4b...4c0 Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hva du tenker Anonymkode: 882bd...af1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hva du tenker Anonymkode: 882bd...af1 Kreft. Sånn. Sist gang jeg nevnte det fikk jeg kjeft fordi hi kunne bli redd. Jeg hadde kreft, og har det enda. Men jeg turte ikke å gå til legen. Én av tankene mine var at det kunne være overgangsalder. Men det var jo selvfølgelig det jeg fryktet mest. Kreft. Jo raskere man kommer seg til lege, jo mindre skader får man, hvis det viser seg å være kreft. Anonymkode: bfd4b...4c0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Selvfølgelig kan det være overgangen, men det kan også være andre grunner til at du er hormonforstyrret. Det skal vel alltid sjekkes opp? Jeg var 42 år da jeg fikk en svulst på eggstokken.... Anonymkode: 29977...c2f
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kreft. Sånn. Sist gang jeg nevnte det fikk jeg kjeft fordi hi kunne bli redd. Jeg hadde kreft, og har det enda. Men jeg turte ikke å gå til legen. Én av tankene mine var at det kunne være overgangsalder. Men det var jo selvfølgelig det jeg fryktet mest. Kreft. Jo raskere man kommer seg til lege, jo mindre skader får man, hvis det viser seg å være kreft. Anonymkode: bfd4b...4c0 Syns det høres ut som en fornuftig ting å si. Ja det kan være overgangsalderen, ja, det kan være stress, men det kan også være mer alvorlige ting så anbefaler deg å oppsøke legen... Anonymkode: 882bd...af1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det høres ut som en fornuftig ting å si. Ja det kan være overgangsalderen, ja, det kan være stress, men det kan også være mer alvorlige ting så anbefaler deg å oppsøke legen... Anonymkode: 882bd...af1 Fornuftig er det, så absolutt. Anonymkode: bfd4b...4c0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kreft. Sånn. Sist gang jeg nevnte det fikk jeg kjeft fordi hi kunne bli redd. Jeg hadde kreft, og har det enda. Men jeg turte ikke å gå til legen. Én av tankene mine var at det kunne være overgangsalder. Men det var jo selvfølgelig det jeg fryktet mest. Kreft. Jo raskere man kommer seg til lege, jo mindre skader får man, hvis det viser seg å være kreft. Anonymkode: bfd4b...4c0 Men hadde du ingen andre symptomer da.? Anonymkode: e6459...340
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg får min mens hver mnd, men noen ganger mindre noen ganger mer. Bært hos legen og tatt blodprøve, er ikke i overgangsalder. Hi, Ta blodprøve så slipper du å gruble. Anonymkode: edc4d...636
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Menstruasjonen har tullet i sikkert 2 år nå. Innimellom lang tid mellom. Kan gå opp til 3 uker over tiden. Før har den vært ganske presis. Bruker ikke prevensjon som kan påvirke dette. Er bare 43. Eller kan det være noe annet. Formen er helt fin. Ingen andre plager. Anonymkode: e6459...340 Er akkurat sånn som min er nå. Jeg er i samme alder som deg og jeg bruker heller ikke prevensjon da jeg er sterilisert. Jeg hadde hvertfall ikke satset på at det hadde gått greit å blitt gravid når den tuller sånn. Tenker dette er normalt. Anonymkode: 78161...b8e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hadde du ingen andre symptomer da.? Anonymkode: e6459...340 Nei. Nå har jeg fjernet alt og hetetoktene kom som kastet på meg. Anonymkode: bfd4b...4c0
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg er 41,5 år. Det siste året har min mens tullet veldig. Lengre intervall mellom hver gang. Ikke tenkt at jeg må oppsøke lege for det?! Anonymkode: f49f4...82b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg kom i overgangsalderen når jeg var 45...først ble mensen veldig uregelmessig og så forsvant den. Var vekke i et halvt år, og når den kom tilbake var blødningene så store at jeg må bruke medisiner for å begrense dem. Men sjekk deg. Anonymkode: f3530...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå