Gå til innhold

Dere med peiling på hunder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blanding av cavapoo og dvergpuddel er det noe dere hadde gått for, dvs far er cavapoo og mor er dvergpuddel.
Hvorfor/ hvorfor ikke?

Anonymkode: dbb74...0b8

Skrevet

Cavapoo er halvt puddel. Blandingen blir 3/4 puddel og 1/4 cavalier.

Blandingen høres fin ut den, det som betyr noe er hvor profesjonelle oppdretter en er mpt. å sikre bred genbase og kun avle på mentalt og fysisk friske og raske individer.

be om referanser. 

Anonymkode: 0d3e3...a39

Skrevet

Etter hva jeg kan tenke meg til vil dette sannsynligvis bli en glad, liten hund med mildt gemytt som er forholdsvis enkel å oppdra og ha med å gjøre. 

Anonymkode: 204c3...373

Skrevet

Puddelblandinger kan få en helt håpløs pels, men en sånn blanding er nok helt grei.

Problemet nå er at etterspørselen etter valper er så stor at folk avler på alt som er av hunder, og de parrer unge hunder som man enda ikke vet om har arvelige sykdommer. Det har også blitt sånn at man står med lua i hånden og ber så pent om å få kjøpe en hund, og er overlykkelig over å bli valgt ut som kjøper, og glemmer helt å sjekke det man skal...

Særlig blandingshunder kan være skumle for du får ikke sjekket i dogweb at genene de avler på er bra.

Anonymkode: 28f35...fad

Skrevet

Blandingshund. Bastard. Styr milevis unna! Verden trenger ikke enda flere bastardhunder. 

Anonymkode: 39158...b97

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Blandingshund. Bastard. Styr milevis unna! Verden trenger ikke enda flere bastardhunder. 

Anonymkode: 39158...b97

nå må du gi deg... hadde en blandinghund i 8 år, snill og kosete som dagen var lang mot alle

Anonymkode: d2b06...f0c

Skrevet

Blamdingsavl er ikke bra for noen. Styr unnna alle bastarder.

Anonymkode: 46fd7...6be

Skrevet

Bevisst avl på blandingsraser ville jeg holdt meg langt unna. Jeg har en blandingshund som er et «uhell». Han har fått det verste av begge raser, har et uheldig gemytt og er også albino...

Anonymkode: 29ceb...570

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

nå må du gi deg... hadde en blandinghund i 8 år, snill og kosete som dagen var lang mot alle

Anonymkode: d2b06...f0c

Selvfølgelig kan man være heldig med en blandingshund, men man kan også være veldig uheldig.

Problemet er at man ikke går kontrollert skikkelig, det er ingen papirer, og man risikerer å få det verste fra begge raser

Alle raser har noe, sykdommer, uønsket adferd osv og en seriøs oppdretter avler for å bli kvitt dette. Men en sem bevisst avler blandingshunder har gjerne hverken kunnskap eller vilje til å jobbe med de sakene. De avler for å lage en søt hund som er lett å selge...

Anonymkode: 28f35...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...