Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #26 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har et spesielt navn (oppkalling) og et spesielt etternavn (stedsnavn)...noen år etter at jeg ble født valgte noen slektninger av mine foreldre å kalle dattera si det samme med de tok med morens pikenavn...Nå er vi to som heter nesten det samme. Jeg får innimellom hennes post etc. Det er IKKE KULT for meg, særlig siden vi begge er i akademia. Har dere virkelig så dårlig fantasi at dere ikke kan velge noe annet? Anonymkode: 2adc3...02d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #27 Skrevet 19. oktober 2020 Vi valgte samme navn som sønnen til søskenbarnet mitt da det er et nydelig navn som både jeg og mannen likte godt. Har ikke fått noen kommentarer på det fra noen 🙂 Anonymkode: 594eb...0bd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #28 Skrevet 19. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har et spesielt navn (oppkalling) og et spesielt etternavn (stedsnavn)...noen år etter at jeg ble født valgte noen slektninger av mine foreldre å kalle dattera si det samme med de tok med morens pikenavn...Nå er vi to som heter nesten det samme. Jeg får innimellom hennes post etc. Det er IKKE KULT for meg, særlig siden vi begge er i akademia. Har dere virkelig så dårlig fantasi at dere ikke kan velge noe annet? Anonymkode: 2adc3...02d Stakkars deg, for en grusom skjebne å ikke være den eneste av sånn 7 milliarder mennesker med navnet du har. Du må virkelig føle deg lite spesiell. Anonymkode: 5ef5a...907
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #29 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Stakkars deg, for en grusom skjebne å ikke være den eneste av sånn 7 milliarder mennesker med navnet du har. Du må virkelig føle deg lite spesiell. Anonymkode: 5ef5a...907 hei du..kutt ut! Helt unødvendig å være ufin. Her inne virker det som alle synes det er AOK at folk velger samme navn som kusiner og tremenninger...og heter man Anne, Marie eller Sara, så er det sikkert greit for det er 8 på dusinet. Men mine foreldre synes ikke det var greit at disse fjerne slekt tingene brukte samme navn...særlig fordi vi også har samme etternavn. HI forteller at barnets navnesøsken har et veldig sjeldent navn...som jeg har. Da kan det være at foreldrene til barnet kan skje ikke synes dette er så stas som det virker å være konsensus for her i tråden. For meg har det hatt noen kon sekvenser i forhold til identitetsforviklinger. Det er jo også noe å ta med når man har samme for- og etternavn som er sjelden. Om man heter Sara Larsen er det kanskje ikke så sannsynlig? Anonymkode: 2adc3...02d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #30 Skrevet 19. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: hei du..kutt ut! Helt unødvendig å være ufin. Her inne virker det som alle synes det er AOK at folk velger samme navn som kusiner og tremenninger...og heter man Anne, Marie eller Sara, så er det sikkert greit for det er 8 på dusinet. Men mine foreldre synes ikke det var greit at disse fjerne slekt tingene brukte samme navn...særlig fordi vi også har samme etternavn. HI forteller at barnets navnesøsken har et veldig sjeldent navn...som jeg har. Da kan det være at foreldrene til barnet kan skje ikke synes dette er så stas som det virker å være konsensus for her i tråden. For meg har det hatt noen kon sekvenser i forhold til identitetsforviklinger. Det er jo også noe å ta med når man har samme for- og etternavn som er sjelden. Om man heter Sara Larsen er det kanskje ikke så sannsynlig? Anonymkode: 2adc3...02d Du tror ikke Sara Larsen som deler navn med mange opplever mer navneforvirring enn du som deler navn med kun en? Dette handler kun om ditt og dine foreldres behov for å være spesielle. Hilsen meg som deler fornavn med ca 40 stykker, av dem sikkert 37 nittiåringer og mine to nærslektninger hvorav en jeg også deler et etternavn (gårdsnavn) med. Jeg forveksles bare med de to og ingen andre, trolig i motsetning til Sara Larsen som forveksles med en hel haug. Anonymkode: 23688...89a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #31 Skrevet 19. oktober 2020 På 14.10.2020 den 22.36, Anonym bruker skrev: Jeg ser egentlig ikke noe problem, men vet om noen i akkurat samme situasjon. Dette er ikke sikkert kommer til å skje, men hvis.. Jeg kjenner Lise Hansen-Nansen. Hennes svigerinne heter Lise Nansen. De er jevngamle (4 år mellom), og bor på samme sted. Lise Nansen har store problemer med betalinger og har derfor inkasso i lange baner. Lise Hansen-Nansen har fått betalingsanmerkninger, pant i eiendom, trekk i lønn osv fordi navnet er så likt. Det har i perioder vært ekstremt slitsomt å få alt slettet fordi de klarer å registrere feil person om og om igjen. Bare en tanke- det KAN skape problemer. I alle fall om de bor på samme sted. Anonymkode: bd36c...ce2 Det der er et ikke-eksisterende problem. Betalingsanmerkninger, pant, lønnstrekk osv registreres på personnummer Anonymkode: 1a255...4a6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #32 Skrevet 19. oktober 2020 På 14.10.2020 den 20.10, Anonym bruker skrev: Hei. Vi har fått en liten jente som vi sliter veldig med å lande på navn til. Det står mellom to navn. Problemet er at favorittnavnet til oss begge fins i slekten. Søskenbarnet til min mann har en datter på 7 år som heter det samme. Hun har også samme etternavn som vær datter vil ha (nesten. Vi har bindestrek mellom mitt og min manns navn) Vi omgås vel denne jenta en til to ganger i året. Men min mann og søskenbarn har samme omgangskrets. (felles venner) men omgås ikke så mye. Vi har her også en bestefar som eventuelt vil ha barnebarn med samme navn som sin bror sitt barnebarn. De omgås mye. Ville dere ha brukt navnet likevel. Vi har fått 👍🏻 fra jentas far på å bruke navnet. Men jeg tenker likevel veldig mye på «hva alle andre vil si». Navnet er ikke av vanlige slaget. Det er Ca 2000 i Norge som heter det. Ville du svart ærlig hvis du fikk spørsmål om å bruke ditt barns navn? Noen som har valgt å bruke navn som finnes i slekta? Hvordan ble dere møtt på det? Anonymkode: 072a3...2ec Har man 50 - 100 tremenninger spredt utover det ganske land så er dette ikke noe problem. Har man et fåtall - og samtidig bor på samme sted er det i beste fall litt fantasiløst. Min mann har et helt ordinært norsk navn, type «Petter». Han har to tremenninger som heter det samme, og deres mødre er venner (kusiner), bor i samme grend og er tilnærmet like i alder. Petter, Petter og Petter tilbragte derfor en god del tid sammen i barndommen, var sammen på ferier osv. DET vitner om lite fantasi i navnevalget🤣 Anonymkode: 1a255...4a6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #33 Skrevet 19. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der er et ikke-eksisterende problem. Betalingsanmerkninger, pant, lønnstrekk osv registreres på personnummer Anonymkode: 1a255...4a6 vel...min onkel ble for under 5 år siden nesten feiloperert fordi han var innlagt på samme sykehus som en person med samme navn (de bor for øvrig også i samme bygd, er på samme alder). Det ble oppdaget i siste sekund da kirurgen småpratet med pasienten sin og spurte om han ikke gledet seg til å bli bedre i foten...hvorpå min onkel svarte: "Foten...? Skal jeg ikke opereres i ryggen??"...Sann historie! Hilsen meg som sammen med mine foreldre har et behov for å være så spesiell Anonymkode: 2adc3...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå