Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg tok silikon i brystene for maaaange år siden. Kun så jeg fikk litt pupper (flat som en mann) 220ml tror jeg det var. Uansett, amming nå er pyton. Brystene mine produserer ikke nok. Barnet trenger ca 160ml, jeg får kun ut 110ml. Brystene er steinharde, silikonen er presset utover og jeg våkner hver time om natten med brystspreng og smerter. Jeg må amme ofte og det føles ut som kniver i brystene. Jeg sitter helt musestille, kan ikke bevege meg pga smerter ved amming. Jeg griner og har så jævlig vondt. Det blir jo ikke bedre. Blir fulgt opp på ammepoliklinikken å teknikker og alt er riktig. Barnet suger godt og jeg er ikke sår, men innvendig føles det ut som å bli torturert. På sykehuset har de diskutert om det kan være melkeganger som er kuttet over under operasjonen og at det pluss dårlig plassforhold er årsaken til smertene. Det er derfor ikke sikkert at dette blir bedre. Jeg koser meg med babyen min, men ammingen gjør at jeg griner av smerter. Jeg gruer med til amming og biter nesten av meg tunga for å få smerten over på noe annet enn brystene. Har lyst til å gi opp hele ammingen, vet ikke hvit lenge jeg orker denne smerten.. er dette vanlig? Anonymkode: a5b61...1a1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 slutt med amming hvis det er så vondt! Er da for pokker ikke verdt det hvis det fører med seg så mye vondt! Anonymkode: e3fe4...64b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har ikke silikon, men har store bryster fra før og den første tiden med amming var et rent smertehelvete! Riktig suge teknikk, men var som å bli stukket med kniv hver gang baby sugde. Store steinharde bryster og vondt i melkegangene. Dette gikk over etter en stund og amming var bare koselig etter det. Jeg er glad for at jeg beit i det sure eple og ikke ga opp så vil si at hadde jeg vært deg så hadde jeg forsøkt litt til siden jeg gjenkjenner meg i din beskrivelse av amming. Det gikk over for min del. Lykke til! Anonymkode: dbec0...616
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Hvis protesene er lagt foran muskelen og ikke bak, så tar de opp plassen, slik at det ikke er plass til at melken kan lagres. Derfor får du spreng hele tiden. Det skal kun litt melk til før puppene blir overfulle. Jeg ville ikke ha fortsatt ammingen basert på egen erfaring. Anonymkode: bbf22...745
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har ikke silikon, og amming er bra, men ikke bra nok til at du skal pines slik! Hvor gammel er baby? Kan det være oppstartproblemer? Jeg hadde brystbetennelse, så vet hvordan det er å bite leppene til blods. Men det gikk jo rimelig fort over når jeg fikk penicillin. Anonymkode: f9990...c64
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke silikon, og amming er bra, men ikke bra nok til at du skal pines slik! Hvor gammel er baby? Kan det være oppstartproblemer? Jeg hadde brystbetennelse, så vet hvordan det er å bite leppene til blods. Men det gikk jo rimelig fort over når jeg fikk penicillin. Anonymkode: f9990...c64 Flaks at det gikk over med penicillin. Det gjorde det ikke hos meg. Måtte operere. Kjempegøy å amme med nyoperert bryst og kuttede melkeganger. Anonymkode: 26bc7...56d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flaks at det gikk over med penicillin. Det gjorde det ikke hos meg. Måtte operere. Kjempegøy å amme med nyoperert bryst og kuttede melkeganger. Anonymkode: 26bc7...56d Da hadde jeg kuttet amming. Hva er vitsen med å pine seg slik. Anonymkode: f9990...c64
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 Hvor gammel er baby? Hvordan vet du hvor mye baby får i seg? Kan du ha sopp?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg sier som de andre, hvis babyen fortsatt er liten kan det være startproblemer, men hvis du har holdt på lenge er det lov å gi opp. Men husk at babyen klarer å tømme brystet bedre enn du klarer med pumpe, så akkurat mengden du pumper mot hva babyen blir mett av trenger du ikke å tenke på. Hvis du kan delamme smertefritt, får fortsatt babyen fordelene ved ammingen, så det er ikke sånn at du enten må fullamme, hvis ikke er det ikke noe poeng. Men det viktigste er at babyer i Norge med enkel tilgang til rent vann, vokser babyer fint opp på erstatning også, så hvis amming kun fører med seg smerter, er det veldig greit å gi opp. Anonymkode: fb762...28b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 Følelsen av kniver i brystene kan tyde på sopp/trøske. Jeg fikk det med andremann, og det var fryktelig vondt! Ble bra igjen med behandling mot sopp👍 Anonymkode: d205b...4c8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 Nei, det du beskriver er ikke vanlig. Jeg har silikon, og hadde ingen problemer med amming. Enig med de andre her som sier du bør kutte ut amminga. Kos deg heller med babyen din, uten smerter. Anonymkode: dd4ff...64c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok silikon i brystene for maaaange år siden. Kun så jeg fikk litt pupper (flat som en mann) 220ml tror jeg det var. Uansett, amming nå er pyton. Brystene mine produserer ikke nok. Barnet trenger ca 160ml, jeg får kun ut 110ml. Brystene er steinharde, silikonen er presset utover og jeg våkner hver time om natten med brystspreng og smerter. Jeg må amme ofte og det føles ut som kniver i brystene. Jeg sitter helt musestille, kan ikke bevege meg pga smerter ved amming. Jeg griner og har så jævlig vondt. Det blir jo ikke bedre. Blir fulgt opp på ammepoliklinikken å teknikker og alt er riktig. Barnet suger godt og jeg er ikke sår, men innvendig føles det ut som å bli torturert. På sykehuset har de diskutert om det kan være melkeganger som er kuttet over under operasjonen og at det pluss dårlig plassforhold er årsaken til smertene. Det er derfor ikke sikkert at dette blir bedre. Jeg koser meg med babyen min, men ammingen gjør at jeg griner av smerter. Jeg gruer med til amming og biter nesten av meg tunga for å få smerten over på noe annet enn brystene. Har lyst til å gi opp hele ammingen, vet ikke hvit lenge jeg orker denne smerten.. er dette vanlig? Anonymkode: a5b61...1a1 Jeg har ikke silikon. men jeg hadde også enormt med brystspreng, smerter og nakken, problemer med å sove pga harde bryster og smerter ved amming. Keg var helt avhengig av fettvatt og ullinnlegg om natten for at melken skulle renne og sprenget gi seg litt. Etterhvert lærte jeg å håndmelke. Hvis det gikk lang tid mellom ammingen, spesielt om natten, måtte jeg pumpe. Jeg hadde ikke enorme melkemengder men sprenget var likevel voldsomt. Det ble bedre etterhvert men det tok lang tid. Jeg har tre barn og det var det samme hver gang. Anonymkode: d8d14...93d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #13 Skrevet 14. oktober 2020 Kan som andre sier være sopp hos deg og trøske hos babyen. Få det sjekket, da gjør ammingen utrolig vondt. Ellers er det nok ikke uvanlig at det gjør skikkelig vondt de første ukene. Anonymkode: 69786...893
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #14 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har sjekket for både sopp og trøste hos ammepoliklinikken, ingen tegn til noen av delene . Alt ser fint ut så de vet ikke hvorfor jeg har dette problemet. Eller, de antar at det skylles protesene og at evt det er kuttet over noen melkeganger i tillegg. hi Anonymkode: a5b61...1a1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 Man skal ikke amme for enhver pris. Jeg er sikker på at både du og baby får det bedre med mme. Anonymkode: 75178...522
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #16 Skrevet 14. oktober 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har sjekket for både sopp og trøste hos ammepoliklinikken, ingen tegn til noen av delene . Alt ser fint ut så de vet ikke hvorfor jeg har dette problemet. Eller, de antar at det skylles protesene og at evt det er kuttet over noen melkeganger i tillegg. hi Anonymkode: a5b61...1a1 Det gjør ikke vondt å amme med kuttede melkeganger Anonymkode: 26bc7...56d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 Enig med de som sier man ikke skal amme for enhver pris! Kos deg heller med babyen💕Kjøp flasker. Anonymkode: 66a4b...0dd
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #18 Skrevet 14. oktober 2020 Sånt kan det gå når en tukler med kroppen. Å legge fremmedlegemer inn i kroppen, fører selvsagt til endringer. To valg, fjern silikonen, eller så må du slutte å amme. Anonymkode: 0e85d...a70
Pobie Skrevet 14. oktober 2020 #19 Skrevet 14. oktober 2020 Det er helt greit å kutte ut ammingen. Du skal da ikke torturere deg selv for å amme babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå