Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Skrevet 11. oktober 2020 Hei! Jeg er ute etter tips til hva jeg kan gi i adventskalenderen til gutta mine. Har du tips? Kanskje vi kan hjelpe hverandre. Skriv alder på gutten/ guttene dine, samt gjerne hvor du kjøper eller får tak i ting. Jeg har ikke kjøpt noe enda, men jeg pleier alltid å: - Gi pepperkakeformer en dag - pepperkakehus (ferdig) m/ pynt en dag - Pysj - Godteri - bøker (pleier å kjøpe på loppemarked, men nå må jeg nok lete litt mer.) - Filmkveld m/ popcorn og leie av film - Kinotur (må se an koronaen) - 50 kr til Roblox- penger Anonymkode: fa6d9...1a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Mine: nesten 13 og 14 Godterier, kinobilletter, boxer, myke sokker, bakedag, flaxlodd, deo, toalettmappe, hårvox, vanter, lue, nøkkelring, bok, drikkeflaske, julesokker, kortholder etc.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Vi gir ikke 24 gaver før julaften. Syns det er rart å måtte få tips for å finne ting å kjøpe. Anonymkode: 166e2...682
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Er det bare meg som syns det er sykt av barn får gaver fra kr 50,- til flere 100 kroner hver eneste dag i desember? Anonymkode: ccb34...97d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bare meg som syns det er sykt av barn får gaver fra kr 50,- til flere 100 kroner hver eneste dag i desember? Anonymkode: ccb34...97d Nå dreier ikke denne tråden seg om penger. Heller ikke hva folk måtte mene om pakkekalender. Det er dessuten fullt mulig å ha kalender uten å blakke seg. Vi bruker i år ca 1000 kr pr barn. Noen velger å ikke ha pakkekalender og noen har det. Folk må velge helt selv. Her ville hi ha råd om hva hun kunne ha i sin kalender. Du står jo fritt til å starte din egen tråd med egne synspunkter på kalender?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Vi bruker ca 300 kr pr unge i kalender, så ikke mer enn en kinder eller legokalender, men en koselig tradisjon med pakkekalender... De får julesokker, pepperkakeform, noen 20-kroninger til kantina på skolen, kanskje en refleks, vanter e.l og ellers småsjokolader og tyggis. Anonymkode: 96f4a...67a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg kjøpte en sånn ferdig fotballkortkalender til min 9-åring i fjor. Den så ikke ut i måneskinn, men det var den han ønska seg og ble veldig glad for. Ikke var det dyrt heller. Anonymkode: 37ae8...ff8
junimamma81 Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Mine gutter er 4 og 7. Vi ser 3 julefilmer iløpet av desember (snekker Andersen, hjemme alene 1&2)disse ligger fordelt på 3 dager. Vi baker pepperkaker(pakker inn pepperkakeform)og risboller (pakker inn litt puffet ris og muffinsformer)=disse fordelt på 2 dager. Når vi baker pepperkaker, baker vi også til pepperkakehus x 2 og disse pyntes en annen dag( da er det nonstop og seigmenn i pakken) Gjerne noe godt på lørdager. En ny nisse de kan pynte rommet med,den 23 desember, da vi pynter huset. En dag i svømmehall eller kino. Jeg pakker også inn 2 pakker som andre barn skal få, men som mine barn skal gi bort ( veldedighet for de barna som ikke får gaver)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Min sønn har posekalender med en smågodtbit hver dag (litt ekstra på lørdager), og hvis jeg finner noen småting som passer, så legger jeg dem oppi noen av posene i tillegg. På den måten blir det en bonus de dagene han får en ting, og jeg slipper å stresse med å finne 24 småting. 😛 Anonymkode: 3b8c1...aee
Hengebukksvinet Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det bare meg som syns det er sykt av barn får gaver fra kr 50,- til flere 100 kroner hver eneste dag i desember? Anonymkode: ccb34...97d Jeg er helt enig med deg og det tror jeg det er mange som er😊
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi gir ikke 24 gaver før julaften. Syns det er rart å måtte få tips for å finne ting å kjøpe. Anonymkode: 166e2...682 Samme her. Dersom man trenger tips, betyr det jo at ungen ikke trenger noen av disse tingene. Mine stikker hånda ned i en lomme på en sydd kalender hver dag. Der ligger det som regel et lite godteri eller en småkake. Unntaksvis ligger det en gjenstand, til nå har det typisk vært en refleks, en penn eller en tannbørste. Anonymkode: 3c1a1...5c9
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå dreier ikke denne tråden seg om penger. Heller ikke hva folk måtte mene om pakkekalender. Det er dessuten fullt mulig å ha kalender uten å blakke seg. Vi bruker i år ca 1000 kr pr barn. Noen velger å ikke ha pakkekalender og noen har det. Folk må velge helt selv. Her ville hi ha råd om hva hun kunne ha i sin kalender. Du står jo fritt til å starte din egen tråd med egne synspunkter på kalender? Med mine 3 barn ville det ha betydd 3000 kroner allerede før vi er startet på selve julegavene...det er faktisk å blakke seg. Anonymkode: 3c1a1...5c9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med mine 3 barn ville det ha betydd 3000 kroner allerede før vi er startet på selve julegavene...det er faktisk å blakke seg. Anonymkode: 3c1a1...5c9 Ser den. Poenget var at det er fullt mulig å gjøre gavekalender billig. Vi legger en god del greier ungene uansett trenger i kalenderen og en del vi har liggende fra før. Vi har masse greier mannen har fått i forbindelse med jobb som havner i kalenderen. Det som drar opp her er boken, lue og boxere.
Twintipp Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 Flaxlodd, vipps 20kr (til en sjokomelk på skolen), en extra-tyggispakke, en nissesjokolade, en Melkerull, en pastilleske, en dusjsåpe til gutter, energibar, energidrikk (om de er store nok), fifapoints...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Nå har jeg riktig nok jenter, men det blir jo stort sett det samme. Sokker Truser Mikropoppkorn (en pose, ikke en pakke) En pepperkakeform Litt snop Noter Karsefrø En pakke nudler Skrurekker Badekule Drikkeflaske Sluk til fisking Anonymkode: f692b...309
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 Gutten min på 13 ønsket seg legokalender med Harry Potter i år. Innrømmer jeg ble glad for å slippe unna nok et år med å lage egen pakkekalender, for jeg synes det er kjempevanskelig å få gode nok pakker til rimelig penge når han ikke liker godteri. I fjor var han pokemonfrelst så da kjøpte jeg en pakke mini pokemonfigurer på nett og pakket inn sammen med et kort med et kompliment. Han syntes komplimentene var like spennende som å se hvilken figur han fikk for hver dag 🥰 Anonymkode: 75a88...c32
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 Mine på 9 og 13 ønsker seg HP lego kalender i år (Yes!) Når vi har pakkekalender, får barna annenhver dag pakke og annenhver dag en liten sjokolsdenisse Julesokker, tyggis, blyanter, viskelær osv. Av og til har jeg gitt ganske små gaver noen dager og slått til med en julepysj eller julegenser en dag
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #18 Skrevet 12. oktober 2020 1 Kakaopose med mini marshmallows griseflax boksershortser stygge/morsomme sokker hårvoks dusjsåpe deo tannkost og tannkrem fotballsokker lue og hansker om han trenger det badebombe jeg kjøper kun ting de trenger, ting de kan bruke opp eller spise. Anonymkode: f6285...c77
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #19 Skrevet 12. oktober 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Med mine 3 barn ville det ha betydd 3000 kroner allerede før vi er startet på selve julegavene...det er faktisk å blakke seg. Anonymkode: 3c1a1...5c9 Det er da helt avhengig av økonomi. For 10 år siden hadde det vært å blakke seg med 1000 kr pr unge for oss (fire stykker). Nå er det null problem. Når det er sagt, så må da dette være opp til hver enkelt? Våre får ikke dyr gavekalender, men det er fordi jeg ikke liker prinsippet med det. Anonymkode: 52665...e99
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #20 Skrevet 12. oktober 2020 On 10/11/2020 at 4:17 PM, Anonym bruker said: Hei! Jeg er ute etter tips til hva jeg kan gi i adventskalenderen til gutta mine. Har du tips? Kanskje vi kan hjelpe hverandre. Skriv alder på gutten/ guttene dine, samt gjerne hvor du kjøper eller får tak i ting. Jeg har ikke kjøpt noe enda, men jeg pleier alltid å: - Gi pepperkakeformer en dag - pepperkakehus (ferdig) m/ pynt en dag - Pysj - Godteri - bøker (pleier å kjøpe på loppemarked, men nå må jeg nok lete litt mer.) - Filmkveld m/ popcorn og leie av film - Kinotur (må se an koronaen) - 50 kr til Roblox- penger Anonymkode: fa6d9...1a0 Min er snart 8 får blant annet : Godteri lørdager 4 aktiviter ( i år 1. Kino besøk. 2. Julefest med noen venninner/kompiser. 3. bakedag med meg og bestemor. 4. ut og spise ) Lekeland biletter bakedag med kompiser/venninner og 24 så blir det litt større ting i år ønsker han seg nintendo switch spill Har litt til igjen,men bare 12 eller no Anonymkode: 17966...2bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå