Gå til innhold

Hvordan fortelle om utroskap uten å avsløre hvem som sa det?

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er bare damer i avdelingen hun jobber på (jeg jobber på en annen) og vi har en løs og ledig tone. Noen spurte hvordan det gikk etter at noen hadde sett samboeren hennes. Og da fortalte hun endel om hvordan det var. 

Anonymkode: 951f4...aa9

Bruk den løse og ledige tonen til å flette inn info om damen hans, da.

Anonymkode: 61d91...21b

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det kan jo hende. Men det er overhodet ingen kjærlighet der. Det er dødt. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bare går. De har ikke sex, de tar ikke på hverandre, de snakker ikke sammen, de sover ikke i samme seng.... det er ingenting. Han bruker all tid på jobb og den nye dama 

Da vet hun nok... Men velger å bli. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk ikke bare går når de har det sånn, men noen greier vel ikke å være alene da, og vil heller ha et sånt liv enn å være alene. 

Men, ja, jeg ville visst det om min mann var utro. I dette tilfellet vet hun nok.

Anonymkode: 428c4...b10

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg fått et anonymt brev om at mannen var utro hadde jeg anmeldt. Anonyme og trakasserende brev hører til hos politi. 

Og du kan være trygg på at jeg hadde funnet deg! 

Anonymkode: 67a28...11c

Er det forbudt å sende anonyme opplysninger i posten? Tviler på at ett slik brev kvalifiserer som trakassering, gitt. 

Anonymkode: 94f57...288

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det forbudt å sende anonyme opplysninger i posten? Tviler på at ett slik brev kvalifiserer som trakassering, gitt. 

Anonymkode: 94f57...288

Neida som jeg skrev her så skjedde i bygda jeg bor i. Konen fikk anonymt brev om mannen er utro,hun politianmelder personen for trakassering,å henleggelsen fra politiet kom veldig kjapt.

Anonymkode: fcd6c...4bf

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her 

At hun ikke har funnet det ut for lengst sier mye om hvordan hun er. En dørmatte. Hun hadde ikke anmeldt om hun så hadde fått betalt for det. 

jeg kan godt stå for det jeg, men vi har så mange felles venner og bor på samme plass at det ville skapt mye ubehag. Ville dere visst om partneren deres var utro og hadde et forhold til en annen dame?

Om du ikke ønsker å fortelle om dette hvis det går utover deg, så tenker jeg du kan drite i det. Det verste jeg vet er mennesker som skal blande seg opp i andres liv og være budbringer av dårlige nyheter uten å si hvor det kommer fra. Tanken er kanskje god, men det er også latterlig å si «hei du, mannen din er utro, men ikke spør meg hvem jeg hørte fra for da får jeg trøbbel». Det er fjortis opplegg. Skal du først fortelle noe, så forteller du det ordentlig og står for det. Det kan like så greit være rykter du har hørt og personene det gjelder burde få ha muligheten til å spørre ut den som også sa det til deg.

Anonymkode: d60f9...d8d

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da vet hun nok... Men velger å bli. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk ikke bare går når de har det sånn, men noen greier vel ikke å være alene da, og vil heller ha et sånt liv enn å være alene. 

Men, ja, jeg ville visst det om min mann var utro. I dette tilfellet vet hun nok.

Anonymkode: 428c4...b10

Ja det er det jeg og tenker. At hun innerst inne vet. De har ikke vært sammen så altfor lenge og har nettopp flyttet sammen, så hun vil kanskje ikke bryte opp da. Får vondt av henne og. 

Annonse

Neida som jeg skrev her så skjedde i bygda jeg bor i. Konen fikk anonymt brev om mannen er utro,hun politianmelder personen for trakassering,å henleggelsen fra politiet kom veldig kjapt.

Men dette er arkivført.  Det er det som er poenget. Det ligger der.

Anonymkode: b7332...717

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er arkivført.  Det er det som er poenget. Det ligger der.

Anonymkode: b7332...717

Hva så? Det vil ikke få noe konsekvens likevel.

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det kan jo hende. Men det er overhodet ingen kjærlighet der. Det er dødt. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bare går. De har ikke sex, de tar ikke på hverandre, de snakker ikke sammen, de sover ikke i samme seng.... det er ingenting. Han bruker all tid på jobb og den nye dama 

Det var da veldig mye informasjon du som kollega hadde om forholdet. Hvordan vet du alt dette? 

Anonymkode: d1f8e...919

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er kollega. Og ryktene går på jobb, for å si det sånn. Han er observert flere ganger av flere forskjellige med den nye dama. Ute og spiser, kliner på offentlige steder etc. Jeg vet hun er fryktelig sjenert og stille og tør kanskje ikke ta plass.... men får så vondt av henne. Samtidig er vi ikke venner, men snakker nok sammen i lunsjen til å vite hvertfall det hun sier 

Hun er fryktelig stille og sjenert. Så spør noen hvordan det går og hun forteller i felles lunsj at hun ikke har sex, at han ikke tar på henne osv?

og du jobber i en annen avdeling og har fått med deg disse detaljene? 
dette høres bare rart ut. Det er veldig få som forteller om sexlivet sitt i lunsjen på jobb.

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her 

At hun ikke har funnet det ut for lengst sier mye om hvordan hun er. En dørmatte. Hun hadde ikke anmeldt om hun så hadde fått betalt for det. 

jeg kan godt stå for det jeg, men vi har så mange felles venner og bor på samme plass at det ville skapt mye ubehag. Ville dere visst om partneren deres var utro og hadde et forhold til en annen dame?

Selvfølgelig ville jeg ha visst. Har du helt sikre bevis? Du er ikke skyld i dette. Du vil jo bare hjelpe. Si ifra, stå for det. Blir det sure miner, så får de bare være det. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å holde munn. 

Anonymkode: 27f26...c4f

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er fryktelig stille og sjenert. Så spør noen hvordan det går og hun forteller i felles lunsj at hun ikke har sex, at han ikke tar på henne osv?

og du jobber i en annen avdeling og har fått med deg disse detaljene? 
dette høres bare rart ut. Det er veldig få som forteller om sexlivet sitt i lunsjen på jobb.

Nei, noen spurte "men har dere sex?" og da sa hun nei. Vi har felles spisesal selv om vi jobber på hver vår avdeling. Jeg kan godt slarve med kollegaene om sexlivet mitt jeg? Ikke i detalj selvsagt, men i fleipete tone. En kollega kom blid og fornøyd på jobb og slang ut av seg "happy wife happy life! Ble endelig no på meg i går". 

Annonse

On 10/11/2020 at 9:12 AM, Anonym bruker said:

Jeg vil så gjerne at ei skal få vite at kjærsten hennes er utro. Men hvordan, uten å avsløre hvor det kommer fra?

det har du ingenting med og avsløre

Anonymkode: 828d9...753

På 12.10.2020 den 9.41, Anonym bruker skrev:

Nei, noen spurte "men har dere sex?" og da sa hun nei. Vi har felles spisesal selv om vi jobber på hver vår avdeling. Jeg kan godt slarve med kollegaene om sexlivet mitt jeg? Ikke i detalj selvsagt, men i fleipete tone. En kollega kom blid og fornøyd på jobb og slang ut av seg "happy wife happy life! Ble endelig no på meg i går". 

Og dermed vet du at kjærligheten er død? og du vet at hun svarer sannferdig i blandet selskap i en spisesal??

På 11.10.2020 den 12.16, Anonym bruker skrev:

Kaninkokeralarm. 

Anonymkode: 67a28...11c

Dette! 

Skrullealarmen lyser lang vei. 

Skal du gi beskjed så ha ryggrad nok til å presentere fakta på tomannshånd. Hvis ikke la være. 

Det er så mange som har et helt absurd unyansert syn på utroskap. Det minner om ærestankegang, noe svært mange nordmenn mener vi ikke har i Norge.

Å fortelle om sånt til noen som ikke er en nær en kjenner ut og inn ekstremt risikofylt. Utroskapen er selvsagt den utro sitt ansvar, men mennesker er bare mennesker. De negative konsekvensene er først reelle når katta er ute av sekken. Jeg kan for eksempel ikke skjønne at noen vil bidra til å bryte opp et barns kjernefamilie for å redde en voksen persons ære. 

Personlig kjenner jeg et tilfelle der den utro kvinnen levde i et voldelig forhold og ble banket helseløs som konsekvens. Den som sa i fra kunne ikke leve med at den «snille mannen» ble bedratt. Viste seg at kvinnen prøvde å bryte ut og den nye mannen var grunnen til at hun endelig var på vei. Det kunne lett endt med drap, men utroskap er jo galt, så det hadde hun vel fortjent.

Anonymkode: 2073c...277

Og dermed vet du at kjærligheten er død? og du vet at hun svarer sannferdig i blandet selskap i en spisesal??

Det er som sagt mange faktorer som spiller inn, men jeg kan ikke fortelle om alle her for da blir jeg avslørt og folk finner ut hvem jeg snakker om.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er så mange som har et helt absurd unyansert syn på utroskap. Det minner om ærestankegang, noe svært mange nordmenn mener vi ikke har i Norge.

Å fortelle om sånt til noen som ikke er en nær en kjenner ut og inn ekstremt risikofylt. Utroskapen er selvsagt den utro sitt ansvar, men mennesker er bare mennesker. De negative konsekvensene er først reelle når katta er ute av sekken. Jeg kan for eksempel ikke skjønne at noen vil bidra til å bryte opp et barns kjernefamilie for å redde en voksen persons ære. 

Personlig kjenner jeg et tilfelle der den utro kvinnen levde i et voldelig forhold og ble banket helseløs som konsekvens. Den som sa i fra kunne ikke leve med at den «snille mannen» ble bedratt. Viste seg at kvinnen prøvde å bryte ut og den nye mannen var grunnen til at hun endelig var på vei. Det kunne lett endt med drap, men utroskap er jo galt, så det hadde hun vel fortjent.

Jeg har sittet på den andre siden - ALLE visste om utroskap og holdt kjeft, i lang tid. Jeg har i dag ingen nære vennskapsforhold til disse menneskene. De så at jeg slet og var mistenksom, men avfeide det som at jeg var paranoid og i overkant sjalu. Det ekstreme tilfellet du forteller om, er langt fra hovedregelen. De fleste er utro fordi de kjeder seg, har lyst på annen mann/dame og så videre. Jeg hadde spart meg for flere måneder med mistanker, dårlig selvfølelse og forvirring hvis noen gadd å si fra om det som foregikk. Men neida, alle var for feige til det. 

Jeg hadde sagt fra med navn, ikke anonymt. De aller fleste ønsker å vite hva som foregår. Hvis disse menneskene har et åpent forhold, er det jo ikke et problem at du forteller - da vet hun jo allerede at han har andre damer. Hvis de ikke har et åpent forhold, vil informasjonen gi henne valget om å bli eller gå. Hun kan ikke ta noe velinformert valg når hun ikke vet. 

13 minutter siden, Milfy Way skrev:

Jeg har sittet på den andre siden - ALLE visste om utroskap og holdt kjeft, i lang tid. Jeg har i dag ingen nære vennskapsforhold til disse menneskene. De så at jeg slet og var mistenksom, men avfeide det som at jeg var paranoid og i overkant sjalu. Det ekstreme tilfellet du forteller om, er langt fra hovedregelen. De fleste er utro fordi de kjeder seg, har lyst på annen mann/dame og så videre. Jeg hadde spart meg for flere måneder med mistanker, dårlig selvfølelse og forvirring hvis noen gadd å si fra om det som foregikk. Men neida, alle var for feige til det. 

Det er stor forskjell på nær omgangskrets og person som spiser lunsj i samme spisesal.

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell på nær omgangskrets og person som spiser lunsj i samme spisesal.

Jeg har ingen nær omgangskrets. Men jeg hadde masse bekjente, folk som jeg omgikk i forbindelse med barnas aktiviteter, jobb osv. Ingen gadd å si fra, og jeg hadde så gjerne ønsket at de gjorde. Da hadde jeg sluppet å sitte der og tro at jeg var gal. 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spot on! 

5 timer siden, Milfy Way skrev:

Du omgikkes noen giftige mennesker i en sjuk subkultur. Ikke overfør dine erfaringer til noe generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...