Gå til innhold

Dere som elsker og brenner for jobben deres - hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Butikksjef i bokhandel.

Anonymkode: 639b9...d2d

Skrevet

Regnskapssjef. Ingen utdannelse. Hovedsaken er at jeg jobber et veldig bra sted. Jeg har bare kule kollegaer. Litt slitsomt til tider med mye overtid i pressperioder. Jeg elsker oppgavene. Jeg liker analyser, avdekke avvik, grave og løse. Skrive regnskapsanalyser og presentere tall. 

Anonymkode: 889f1...8d6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regnskapssjef. Ingen utdannelse. Hovedsaken er at jeg jobber et veldig bra sted. Jeg har bare kule kollegaer. Litt slitsomt til tider med mye overtid i pressperioder. Jeg elsker oppgavene. Jeg liker analyser, avdekke avvik, grave og løse. Skrive regnskapsanalyser og presentere tall. 

Godt vi er flere som elsker avvik! 

Hilsen hun som jobber med kvalitetsledelse litt over her

Anonymkode: a07eb...287

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Godt vi er flere som elsker avvik! 

Hilsen hun som jobber med kvalitetsledelse litt over her

Anonymkode: a07eb...287

Hehe. De aller fleste vil synes dette er rart. Men det er noe med å grave seg ned i materien og gradvis nøste seg frem. Nå fører jeg både konsernregnskap og detaljregnskap. Detalj er jo greiere da er det mange linjer men oversiktlig. Konsern er mer spennende da man har mange selskap under ett, spennende å se hvordan noe som «ser greit ut» på detaljnivå endrer seg til å bli rart. Da må man grave. Nerden i meg liker at det to streker under svaret i regnskap. 

Skrevet

Offiser. Variert og utfordrende hverdag, mange karrieremuligheter, alltid spennende oppdrag og stor fleksibilitet i fredstid. 

Anonymkode: 8c872...2c8

Skrevet

Oversetter. En oversettelse skal både gjenspeile kildeteksten og stå på egne bein. Den skal ha godt språk og treffe målgruppen med riktig terminologi og stilnivå. Jeg er analytisk og nøyaktig av meg, så denne jobben passer perfekt.

Har i tillegg gode kollegaer og jobber i en bransje som er i stadig endring, så det er alltid noe nytt å lære.

Anonymkode: dc076...72f

Skrevet

Regnskapsfører i eget firma. Alle brikkene falt på plass da jeg innså at jeg fint kunne plukke de kundene jeg trives med og drive mitt eget. Aldri mer svare til sjefer som jager etter profitt, følge opp kunder du misliker, steppe inn for kollegaer som ikke gjør jobben sin og ikke minst stå fritt til å velge mine egne systemer. 

Anonymkode: 394a4...5f1

Skrevet

Mottak på psykiatrisk sykehus, fantastisk arbeidsmiljø. Spesialsykepleier.

Anonymkode: 8dc35...b3c

Skrevet

Ergoterapeut/Miljøterapeut i barne- og ungdomsskole. Arbeid med barn med spesielle behov og forsinket motorisk utvikling.

Anonymkode: 5b306...391

Skrevet

Geriatrisk/palliativ sykepleier i hjemmesykepleien. 

Anonymkode: 30cff...2aa

Skrevet

Kontaktperson/saksbehandler i den kommunale barneverntjenesten. 

Anonymkode: 8cbd9...b18

Skrevet

Helsesekretær

Anonymkode: 4ffc1...2b9

Skrevet

Sykepleier på poliklinikk, spennende og varierte arbeidsoppgaver, veldig godt arbeidsmiljø og lite stress og mas. Trivdes ikke i jobben som sykepleier før jeg startet på poliklinikk. 

Anonymkode: 0490a...d75

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regnskapsfører i eget firma. Alle brikkene falt på plass da jeg innså at jeg fint kunne plukke de kundene jeg trives med og drive mitt eget. Aldri mer svare til sjefer som jager etter profitt, følge opp kunder du misliker, steppe inn for kollegaer som ikke gjør jobben sin og ikke minst stå fritt til å velge mine egne systemer. 

Anonymkode: 394a4...5f1

Det er en fantastisk følelse! Jeg var frilanser i mange år og likte de tingene veldig godt. Men i bransjen min er det et vanvittig prispress og en stadig forventning om å gjøre ting så billig som mulig, så det ble veldig demotiverende i lengden. 

Hvilke egenskaper er nyttige som regnskapsfører? Jeg svarte ovenfor at jeg jobber som oversetter, en jobb der en analytisk tankegang og nøyaktighet er viktig. I tillegg er jeg kritisk til egne valg og dobbeltsjekker mye for å være sikker at jeg har skjønt termer og kontekst riktig. Jeg er glad i språk og var typisk den som elsket norsk og engelsk på skolen, og mislikte matte. Lurer derfor hvilken måte man må forstå tall på som regnskapsfører, hvis du skjønner? Ser noen ganger for meg at jeg kunne passet i det yrket, men når jeg tenker på hvor lite jeg fatter av matte utover ungdomstrinnet, slår jeg det fra meg.

Skrevet

Sykepleier i hjemmesykepleien, fokus på demens❤

Anonymkode: 3a125...bc2

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Renholder 😊

Liker ikke å jobbe med mennesker, dvs kunder, pasienter, barnehage ol. Liker å jobbe alene. Høre på musikk og synge mens jeg jobber, mutters alene 🤩

Føler jeg har fri, men jeg er på jobb. Musikk er en ekstremt viktig del av hverdagen min. Og jeg har et snev av sosial angst i jobbsammenheng, ikke i fritiden. Merkelig nok. 

Anonymkode: eb815...012

Respekt! 

Du aner ikke hvor glad dette innlegget gjorde meg! Så ufattelig glad for at noen som jobber i en så lite verdsatt jobb faktisk kan si at de elsker og brenner for jobben sin. 

Jeg har svart tidligere i tråden at jeg er lektor i vgs, og jeg ser virkelig hvor viktig jobb renholderne på min arbeidsplass gjør. Vi er ikke flinke til å vise at vi setter pris på jobben som blir gjort, men vi er lynraske (dessverre) til å påpeke det hvis den ikke er gjort. 

Takk!! 

Anonymkode: 1eac5...7fb

Skrevet

Anestesi. Uforutsigbart, spennende, selvstendig, variert osv. 

Anonymkode: d170c...9f5

Skrevet

Spesialpedagog

Anonymkode: 62921...b34

Skrevet
På 11.10.2020 den 9.49, Anonym bruker skrev:

Dere er heldige som trives på jobben❤

Anonymkode: 912d9...fff

Enig. Jeg har aldri gledet meg til å gå på jobb. Jobber bare for pengenes skyld. Er siv.ing

Anonymkode: 0c34f...87d

Skrevet
På 11.10.2020 den 9.49, Anonym bruker skrev:

Dere er heldige som trives på jobben❤

Anonymkode: 912d9...fff

Nei, dette har INGEN TING med «hell» å gjøre. Dette har med VALG å gjøre. Jeg har sluttet i de jobbene som bare var et slit eller som jeg var blitt lei av, og omskolert meg. Derfor nyter jeg å jobbe. Jeg har ikke hatt flaks.

Anonymkode: 9c5b5...bb0

Skrevet

Rådgiver innen e-helse. 

Har sluttet i jobbene jeg ikke trives i og bygd på med studier etter jeg ble ferdig som sykepleier.

Har nå en fleksibel arbeidstid på dag, gode kollegaer og variert arbeid.

Hadde ingen plan om å jobbe med dette, det ble bare sånn og passer meg perfekt. Var her jeg fant 100 % fast stilling. Og videreutdanning jeg tok var litt tilfeldig.

Anonymkode: ceaf0...c02

Skrevet

Spesialrådgiver hos skoleeier innen digitalisering. 

Anonymkode: 414a0...7f8

Skrevet
On 10/10/2020 at 9:40 PM, Anonym bruker said:

Du som gleder deg til å gå på jobb hver dag og virkelig elsker jobben din, hva jobber du med og hvilken utdannelse har du?

Anonymkode: 2bb99...81b

Jobber med eldre :) trives svært godt

Anonymkode: 95429...4d1

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette har INGEN TING med «hell» å gjøre. Dette har med VALG å gjøre. Jeg har sluttet i de jobbene som bare var et slit eller som jeg var blitt lei av, og omskolert meg. Derfor nyter jeg å jobbe. Jeg har ikke hatt flaks.

Anonymkode: 9c5b5...bb0

Enig. Har sagt opp jobb uten å ha noe annet å gå til. Visste det var noen uker uten arbeidsledighetstrygd, men vurderte at det var det verdt.

Heldigvis fikk jeg raskt jobb og slapp NAV.

Anonymkode: 4ffc1...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...