Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Min datter har en kvinnelig lærer som visstnok «bare» går med merkeklær/designerklær, hun har dyre sko og jakker, vinterjakker til flere tusen kroner, designer solbriller og annet tilbehør. Datteren min går på ungdomsskolen, og hun og flere av de andre i klassen hennes er opptatt av dyre merker etc., og det er helt klart et merkepress på skolen. Vi bor imidlertid ikke i det «verste» området hvor presset er kjempestort, men det merkes absolutt. Datteren min kommer nesten daglig hjem og sier «I dag hadde XX på seg ...» og i dag hadde hun sånn og sånn. Jeg er ikke fryktelig opptatt av klær, men lurer på om dette er så heldig. Er dette noe vi kan ta opp med skolen? Sender læreren ut dårlige signaler til elevene? Er denne læreren et godt forbilde? Anonymkode: 2752b...c01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Det snek seg inn et ekstra mellomrom her. Skulle være «designersolbriller». hi Anonymkode: 2752b...c01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Noe som er verre er når lærere på videregående går med korte skjørt Anonymkode: f8b23...769
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Du mener ikke seriøst at et voksent menneske skal slumme nedover for at du skal slippe å oppdra datteren din? Anonymkode: fc9bf...e7e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Lærere må få gå med hva de vil, om der er Ralph Lauren eller Cubus. Du må heller lære datteren din å motstå presset. Anonymkode: 25e0f...f8b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Seriøst, jeg er lærer. Elvene mine bryr seg ikke hva jeg går i. Men de er opptatt av hva dem selv går med. Når jeg gikk på ungdomskolen var det om å gjøre å vise kløft og gå i diesel bukser eller levis 501. Diesel var veldig nytt da. De fleste gutta gikk i diesel bukser, spesielt en dongerijakke med "X-press" på ryggen. Alle så like ut. Så ut som de var en en klubb. Bortsett fra han jeg ble forelsket i, han gikk i skinnjakke med nagler og levis' fløyelsbukser som var veldig in i 96-97😅 Anonymkode: 8fa71...967
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Lærere kler seg selvsagt slik de vil. Anonymkode: 893a6...237
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Alvorlig talt, så lenge hun kler seg anstendig er alg såre vel.. Anonymkode: 3d9a9...e44
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Nei, dette kan du ikke ta opp med læreren. Men du kan jo snakke med datteren din. Særlig om at voksne med inntekt kan prioritere å kjøpe klær hvis de vil. Eller dyr bil. Stort hus. Få mange barn. Ja. Du skjønner tegninga Anonymkode: 30cf6...5d8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Å herregud. Anonymkode: 12b31...b92
uhhuhher Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Du kan selvfølgelig ikke be et voksent menneske kle seg annerledes så lenge hun kler seg anstendig. En utrolig nedlatende tanke som reduserer en person til klærne hun går med. I tillegg skal jeg vedde på at du aldri hadde tenkt tanken på å be en mann om det samme. Er dette et tegn i tiden? Tanken om at andre må endre seg når det er noe man selv ikke liker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå