Gå til innhold

Er det galt av meg å se på min svoger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er min kjærestes bror. Har alltid likt han utseendemessig og væremåten blir bare bedre og bedre. Vet det er forbudt kjærlighet, men føler det skimtes litt gjennom at han også liker meg. 

Bør jeg unngå han på sosiale medier? Vi snapper til hverandre, han ser mine storys osv. Kan ikke plutselig bare kutte han ut?  Tips mottas med glede! kvinne28

Anonymkode: b0c9e...337

Skrevet

Du er forelsket i din kjærestes bror?

Du har to valg: Slå opp med kjæresten din, la det gå en passende tid og prøv deg deretter på svogeren.

Eller bli hos kjæresten din, kutt ut å leke hvor-nær-ilden-før-det-tar-fyr og innse at selvsagt liker han deg. Han ser på deg som noe bortimot en søster. Du er kjæresten til broren hans og sannsynligheten er stor for at det er DET han tenker på. 

Skrevet
1 minutt siden, Superdolly skrev:

Du er forelsket i din kjærestes bror?

Du har to valg: Slå opp med kjæresten din, la det gå en passende tid og prøv deg deretter på svogeren.

Eller bli hos kjæresten din, kutt ut å leke hvor-nær-ilden-før-det-tar-fyr og innse at selvsagt liker han deg. Han ser på deg som noe bortimot en søster. Du er kjæresten til broren hans og sannsynligheten er stor for at det er DET han tenker på. 

Jeg føler det er en flørt mellom oss ja. Han ser også på story'ene mine. Liker bildene. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler det er en flørt mellom oss ja. Han ser også på story'ene mine. Liker bildene. 

Det er jo vanlig høflighet når man er i familie. Jeg liker bildene til min svoger, men jeg er jo gift med broren hans. Jeg regner min svoger som en del av min nære familie, ikke som en potensiell mann.

Anonymkode: 56ca6...16c

Skrevet

Gjør som du selv vil. Ikke la deg styre av gamle patriarkalske regler som undertrykker kvinner i frykt for at menn ellers ikke får avkom. Kvinnefrigjøring er å gjøre det du vil, det du føler for, det som føles riktig for deg som kvinne.

Anonymkode: a9b5a...372

Skrevet

Du bør unngå han på sosiale medier. At han ser på storyene dine betyr ingenting. 

Anonymkode: 02b74...efc

Skrevet

Gud bedre ikke gjør deg til latter. Liker bildene dine? Jøss den var ny. Da tror jeg 40% av de menn som liker det jeg legger ut på SoMe har lyst til å komme innafor trusekanten min😖🙄

Anonymkode: 467ff...cdf

Skrevet

Når du flørter med din svoger, da har du null respekt for han du kaller kjæresten din, så...

Hvorfor er du sammen med en mann du ikke respekterer?

Anonymkode: d0879...849

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du flørter med din svoger, da har du null respekt for han du kaller kjæresten din, så...

Hvorfor er du sammen med en mann du ikke respekterer?

Det har ikke du noe med. HI, ikke svar på dette spørsmålet, hun har ikke noe med dine valg og ditt liv.

Denne patriarkalske kulturen med å shame andre kvinner for deres følelser og valg kan dere bare gi dere med. Jeg ville skammet meg hvis jeg forsøkte å få en annen kvinne til å føles skam fordi hun har et nært forhold til sine kvinnelige følelser.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke du noe med. HI, ikke svar på dette spørsmålet, hun har ikke noe med dine valg og ditt liv.

Denne patriarkalske kulturen med å shame andre kvinner for deres følelser og valg kan dere bare gi dere med. Jeg ville skammet meg hvis jeg forsøkte å få en annen kvinne til å føles skam fordi hun har et nært forhold til sine kvinnelige følelser.

Har ikke noe med "denne patriarkalske kulturen" å gjøre. Det har heller ikke noe med å "shame andre kvinner" å gjøre.

Det går kun på normal medmenneskelighet og omtanke for den man påstår å være glad i. Jeg ville sagt akkurat det samme til en mann som flørtet med søsteren til sin kjæreste.

Dette går jo på å være ærlig med seg selv. Hvordan ønsker man å være, hvilke verdier bygger man sitt liv på, hvordan ønsker man å behandle andre og spesielt de man er glad i, hvordan øsker man å bli behandlet selv.

Om man bevisst går inn for å flørte med sin svoger, da har man lite tanke for at man med stor risiko risikerer ikke bare å såre sin "kjæreste", men også å ødelegge forholdene brødrene har til hverandre. Og om man ikke bryr seg om det, da har man heller ikke respekt for den man påstår er sin kjæreste.

Kjønn og kjønnskamp har absolutt ingenting med dette å gjøre. Kun normal anstendighet og medmenneskelighet.

Om HI er ærlig med seg selv og det skulle vise at hun ikke har de følelsene hun burde ha for den hun er i et forhold til, men har fått følelser for en annen, da støtter jeg henne fullt ut å slå opp og så heller se om det er en mulighet for henne og svogeren ved et senere tidspunkt. Men å holde på slik hun holder på nå, det kan potensielt ødelegge en hel familie, og det har ikke noe med kjærlighet å gjøre.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke noe med "denne patriarkalske kulturen" å gjøre. Det har heller ikke noe med å "shame andre kvinner" å gjøre.

Det går kun på normal medmenneskelighet og omtanke for den man påstår å være glad i. Jeg ville sagt akkurat det samme til en mann som flørtet med søsteren til sin kjæreste.

Dette går jo på å være ærlig med seg selv. Hvordan ønsker man å være, hvilke verdier bygger man sitt liv på, hvordan ønsker man å behandle andre og spesielt de man er glad i, hvordan øsker man å bli behandlet selv.

Om man bevisst går inn for å flørte med sin svoger, da har man lite tanke for at man med stor risiko risikerer ikke bare å såre sin "kjæreste", men også å ødelegge forholdene brødrene har til hverandre. Og om man ikke bryr seg om det, da har man heller ikke respekt for den man påstår er sin kjæreste.

Kjønn og kjønnskamp har absolutt ingenting med dette å gjøre. Kun normal anstendighet og medmenneskelighet.

Om HI er ærlig med seg selv og det skulle vise at hun ikke har de følelsene hun burde ha for den hun er i et forhold til, men har fått følelser for en annen, da støtter jeg henne fullt ut å slå opp og så heller se om det er en mulighet for henne og svogeren ved et senere tidspunkt. Men å holde på slik hun holder på nå, det kan potensielt ødelegge en hel familie, og det har ikke noe med kjærlighet å gjøre.

Det har med patriarkalsk undertrykking å gjøre, for det undertrykker de følelsene som HI har. Hva menn måtte føle er likegyldig. Menn mener at kvinner skal holde seg til en mann for da har han sikret seg tilgang til hennes underliv slik at han er sikret avkom. Menn så på kvinner som objekter før, det gjør en del fortsatt. Men HI er et menneske av kjøtt og blod med følelser. De følelsene må hun få lov til å leve ut uten å bli shamet for det. Det er det som er kvinnefrigjøring.

Dette med å forsvare mannen hennes sin ære og komme med, har du ikke kjærlighet for han da, og alt dette, er patriarkalisk. Det er undertrykking. Det er å forlange at HI skal undertrykke sine følelser.

Det er galt. Jeg hadde skammet meg hvis jeg hadde angrepet en medsøster på den måten.

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Det har med patriarkalsk undertrykking å gjøre, for det undertrykker de følelsene som HI har. Hva menn måtte føle er likegyldig. Menn mener at kvinner skal holde seg til en mann for da har han sikret seg tilgang til hennes underliv slik at han er sikret avkom. Menn så på kvinner som objekter før, det gjør en del fortsatt. Men HI er et menneske av kjøtt og blod med følelser. De følelsene må hun få lov til å leve ut uten å bli shamet for det. Det er det som er kvinnefrigjøring.

Dette med å forsvare mannen hennes sin ære og komme med, har du ikke kjærlighet for han da, og alt dette, er patriarkalisk. Det er undertrykking. Det er å forlange at HI skal undertrykke sine følelser.

Det er galt. Jeg hadde skammet meg hvis jeg hadde angrepet en medsøster på den måten.

Nice try. 

Anonymkode: 05979...519

Skrevet

Altså.. Jeg ser alle storyer. Det betyr ikke at jeg er forelsket eller tiltrukket av noen

Anonymkode: 4327b...764

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nice try. 

Anonymkode: 05979...519

In civilized societies today clitoris envy, or womb envy, takes subtle forms. Man's constant need to disparage woman, to humble her, to deny her equal rights, and to belittle her achievements - all are expressions of his innate envy and fear.

The fact is that men need women more than women need men; and so, aware of this fact, man has sought to keep woman dependent upon him economically as the only method open to him of making himself necessary to her. Since in the beginning woman would not become his willing slave, he has wrought through the centuries a society in which woman must serve him if she is to survive.

Elizabeth Gould Davis, The First Sex
https://www.ordtak.no/index.php?fn=Elizabeth Gould&en=Davis

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler deg å diskutere disse forestillingene dine med en fagperson, for det du skriver om har lite med hverken det jeg skriver eller Hi skriver.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler deg å diskutere disse forestillingene dine med en fagperson, for det du skriver om har lite med hverken det jeg skriver eller Hi skriver.

Jeg tror heller det er du som trenger å prate med en fagperson, for du tar jo ikke feminisme seriøst. Du har forestillinger om at kvinner skal undertrykke sine følelser og sin seksualitet uten at du klarer å begrunne det rasjonelt.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror heller det er du som trenger å prate med en fagperson, for du tar jo ikke feminisme seriøst. Du har forestillinger om at kvinner skal undertrykke sine følelser og sin seksualitet uten at du klarer å begrunne det rasjonelt.

Dette er dine påstander, og de er ikke en gang i nærheten av noe av det jeg har skrevet.

Lykke til videre med trollingen...

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør unngå han på sosiale medier. At han ser på storyene dine betyr ingenting. 

Hvorfor må jeg unngå han på sosuale medier? For å ikke falle for fristelsen? 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjør som du selv vil. Ikke la deg styre av gamle patriarkalske regler som undertrykker kvinner i frykt for at menn ellers ikke får avkom. Kvinnefrigjøring er å gjøre det du vil, det du føler for, det som føles riktig for deg som kvinne.

Nei, kvinnefrigjøring har ikke noe med å ligge med mannens bror å gjøre. Det er gammeltestamentlig. Kvinnefrigjøring er å være økonomist uavhengig. Slutt nå å spamme forumet med våset ditt. 

Anonymkode: 5f0d9...763

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må jeg unngå han på sosuale medier? For å ikke falle for fristelsen? 

Fordi du driver og tillegger hans reaksjoner en masse vekt, og omfortolker det inne i hodet ditt til å bli en interesse eller flørt som ikke fins der. Men jo mer du dyrker den tanken selv, desto mer vil du bli interessert i ham uten at det egentlig er grunnlag for det.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det som er kvinnefrigjøring.

Skal du ikke snart skrive litt om Arbeiderpartiets kvinnenettverk også? Ikke tro vi ikke gjenkjenner deg.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jo mer du dyrker den tanken selv, desto mer vil du bli interessert i ham uten at det egentlig er grunnlag for det.

Så det er derfor jeg unngå se på snappene hans, for da blir jeg mer fristet? 

Skrevet

Har du ellers problemer med å skjønne sosiale koder og forholde deg til andre? 

Skrevet

Hæ? Han ser storyene dine og liker bildene dine? Det gjør alle mannlig venner jeg har på snap og?! Det er jo normalt og se på andres storyer??

Anonymkode: 82187...274

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du ellers problemer med å skjønne sosiale koder og forholde deg til andre? 

Jeg får prøve. Dette har gått til hue på meg,  jeg tenker og fantaserer om han konstant . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...