Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 En barndomsvenn har 3 barn,et på 7 år fra et tidligere forhold og to barn under 7 år sammen med nåværende samboer. Dette barnet på 7 år hadde fortalt skolen at stefar gikk naken hjemme og at de lekte med tissene og litt til...barnet ble umiddelbart flyttet til far. Mor tror at faren til sette barnet har fått det til å si dette på skolen så han skulle få hovedansvaret. De har hatt en omsorgstvist fra tidligere. Mor bor fortsatt med samboeren som er siktet i saken sammen med sine to andre barn. Det er bekymringsfullt at mor velger å tro på samboer fremfor sitt eget barn og utsetter de to andre barna for fare om det stemmer at samboer har gjort noe. Bv har flyttet saken til den kommunen som far til det ene barnet bor og henlagt saken hos mor. Reagerer på at bv ikke gjør mer i denne saken? Hva tenker dere? Jeg synes det er drøyt av en mor å ikke tro på sitt eget barn. Jeg vet at stefar ikke liker dette barnet og har vært stygg mot det psykisk. Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg vet om en sak hvor datter fortalte mor om mangeårig seksuelt misbruk av stefar. Mor kjeftet på datteren og valgte å tro stefar. Datteren flyttet til familiemedlemmer som trodde henne, og hun måtte gå i årevis i terapi. Dette er noen år siden, ble aldri meldt. Men jeg kan ikke forstå slike mødre. Ikke minst mener jeg man har plikt til å la barn slippe å bo full tid med en overgriper. Det virker som om bv har gjort rett i å flytte det barnet det gjelder, da mor tydeligvis ikke evner å skape et hjem for alle sine barn eller beskytte det barnet hun har fra før mot stefar. Slik du beskriver ham så er det vel også dessverre stor sjanse for at mor er manipulert av mannen over år. Selv om jeg vet det finnes saker hvor en forelder eller steforelder kun har forgrepet seg eller mishandlet ett barn i familien og ingen av de andre, så mener jeg at alle barna i familien blir skadet av å bo med vold, så bv burde kreve at forelder flyttet fra overgriper. Anonymkode: 62a36...bac
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Høres vilt usannsynlig ut. Har du lest sakspapirene? Anonymkode: d92cc...545
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Synes selv det høres veldig rart ut, men dette er det mor forteller meg. Hun sa selv at hun hadde spurt bv hvorfor de kun tok et av barna og fikk til svar at dette barnet ikke hadde samme far som de to minste og var derfor utsatt. Jeg vet at stefar ikke er snill og mor er svært lite selvstendig. Stefar mishandler også hans hund som bor med dem. Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Ja bv burde krevd at mor flyttet fra stefar omgående. Syntes det er helt sykt at mor velger å bli i forholdet,men samboer truer med å ta fra henne barna. Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Stebarn er mer utsatt for for både overgrep og vold. Det å bo med en stefar øker risikoen for vold og død (!) med skremmende mye. Men scenariet du beskriver er uansett lite trolig. Det er f.eks ikke barnevernet som har bestemt at det ene barnet blir hos far, selv om det kan ha vært akuttplassert der i en kortere periode. Etter det har mor samtykket eller far fått daglig omsorg i sak etter barnevernloven. Anonymkode: d92cc...545
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Far har fått daglig omsorg,hun har ikke gitt samtykke. Hun har advokat på saken og prøver å få barnet tilbake. Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes selv det høres veldig rart ut, men dette er det mor forteller meg. Hun sa selv at hun hadde spurt bv hvorfor de kun tok et av barna og fikk til svar at dette barnet ikke hadde samme far som de to minste og var derfor utsatt. Jeg vet at stefar ikke er snill og mor er svært lite selvstendig. Stefar mishandler også hans hund som bor med dem. Anonymkode: 4071d...42d Veldig merkelig at mor selv ikke flytter fra mannen! Jeg tolker det som at hun enten ikke har god nok omsorgsevne selv. Eller at hun selv er skadet av forholdet i så stor grad at hun ikke lenger greier å ta vare på hverken seg selv, ungene eller hunden. Siden du kjenner dem ville jeg tatt kontakt med bv og snakke med dem om det du vet. Du kan være den bv trenger for å kunne beskytte de andre barna. Du vet at stefar ikke er snill - det tolker jeg som psykisk og/eller fysisk og/eller materielt voldelig. I tillegg mishandler han hunden. Dette er STORE og ALVORLIGE tegn, også dyremishandlingen, fordi det sier mye om denne mannens behandling av de han anser som "svakere" enn seg selv, og hans impulskontroll og sinneproblematikk. Vær så snill kontakt bv i morgen og fortell det du vet! Du kan i tillegg tipse Mattilsynet om at hunden deres blir mishandlet. Anonymkode: 62a36...bac
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes selv det høres veldig rart ut, men dette er det mor forteller meg. Hun sa selv at hun hadde spurt bv hvorfor de kun tok et av barna og fikk til svar at dette barnet ikke hadde samme far som de to minste og var derfor utsatt. Jeg vet at stefar ikke er snill og mor er svært lite selvstendig. Stefar mishandler også hans hund som bor med dem. Anonymkode: 4071d...42d Sånn er regelverket i alle BV-saker: de gjelder kun for hvert individ. Anonymkode: b68c0...9db
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Tror ikke Mattilsynet vil gjøre mye når hunden ser frisk og fin ut. Jeg vet at han banket hunden da den hadde stukket hjemmenifra. Far til barnet som ble tatt fra mor har også sagt at hun mistenker rus hos begge foreldrene, men så sjekker ikke bv opp det heller. Dette synes jeg er svært dårlig av bv. Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke Mattilsynet vil gjøre mye når hunden ser frisk og fin ut. Jeg vet at han banket hunden da den hadde stukket hjemmenifra. Far til barnet som ble tatt fra mor har også sagt at hun mistenker rus hos begge foreldrene, men så sjekker ikke bv opp det heller. Dette synes jeg er svært dårlig av bv. Anonymkode: 4071d...42d Men nå vet ikke du alt som skjer eller alle detaljene i saken heller. Anonymkode: 8108f...005
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke Mattilsynet vil gjøre mye når hunden ser frisk og fin ut. Jeg vet at han banket hunden da den hadde stukket hjemmenifra. Far til barnet som ble tatt fra mor har også sagt at hun mistenker rus hos begge foreldrene, men så sjekker ikke bv opp det heller. Dette synes jeg er svært dårlig av bv. Anonymkode: 4071d...42d Så du har heller ikke tenkt å melde fra om det du vet til barnevernet? Anonymkode: 62a36...bac
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 Jeg føler meg utrolig kjip mot barndomsvennen min,men vi er ikke nære venner og har sjelden kontakt. Jeg kjenner jeg irriterer meg hver dag over hennes avgjørelser i saken og synes det er hårreisende at hun velger stefar fremfor sin egen sønn. Jeg skal melde ifra,men kan ikke være så detaljert. Vil ikke at hun skal kjenne meg igjen. Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 Kan ikke melde ifra digitalt da man ikke blir anonym og har ikke printer så jeg får skrevet ut skjema. Skal jeg bare skrive min bekymring i et brev? Anonymkode: 4071d...42d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 dette får meg til og tenke på Christoffer ( det var vold da ,men likevel ), Der og ble jo mor igjen hos stefaren, noe som er helt utenkelig for min del, hadde stolt på barnet mitt. Men der ble jo heldigvis de andre barna tatt Anonymkode: 9d246...98d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke melde ifra digitalt da man ikke blir anonym og har ikke printer så jeg får skrevet ut skjema. Skal jeg bare skrive min bekymring i et brev? Anonymkode: 4071d...42d Skriv et brev. Du kan jo bruke skjemaet som mal på det du skriver. Veldig bra at du melder fra! Det betyr ikke så mye om du skulle bli gjenkjent, HI, bare få med nok detaljer som bv trenger for å gjøre en best mulig jobb. Du kan være den ene personen som skaper den endringen disse ungene (og din barndomsvenninne) trenger. Anonymkode: 62a36...bac
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #17 Skrevet 7. oktober 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Far har fått daglig omsorg,hun har ikke gitt samtykke. Hun har advokat på saken og prøver å få barnet tilbake. Anonymkode: 4071d...42d Men det er ikke barnevernet som har avgjort det, selv om de godt kan ha vitnet til fars fordel i en sak etter barneloven. Anonymkode: d92cc...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå