Gå til innhold

Når flyttet dere sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hadde barn fra før av,hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen? Å hvor lenge ventet dere med å få en baby sammen? 

Når jeg flytter sammen med nye kjæresten sammen med barnet mitt,må jeg da opplyse barnefaren om at vi flytter inn med kjæresten min? Eller kan jeg bare si at flytter den datoen til xxx? Barnet vårt er i barneskole alder.

Anonymkode: 5d3b0...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig informerer du ditt barns far at du og barnet flytter sammen med en ny mann. Det er jo en selvfølge!

Hvor lenge har du og kjæresten vært sammen når dere flytter sammen?

Det er jo så mye som spiller inn, hvor lenge dere har vært sammen, hvor lenge det er siden du og barnets far flyttet fra hverandre, hvordan barnet og ny kjæreste går sammen, hvor dere flytter (innen samme skolekrets eller lenger), om det er flere barn inne i bildet m.m.

Anonymkode: 09d6e...aed

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig informerer du ditt barns far at du og barnet flytter sammen med en ny mann. Det er jo en selvfølge!

Hvor lenge har du og kjæresten vært sammen når dere flytter sammen?

Det er jo så mye som spiller inn, hvor lenge dere har vært sammen, hvor lenge det er siden du og barnets far flyttet fra hverandre, hvordan barnet og ny kjæreste går sammen, hvor dere flytter (innen samme skolekrets eller lenger), om det er flere barn inne i bildet m.m.

Er jo grunn til at jeg ikke ønsker å si det,faren er veldig sjalu å kommer til å klikke vinkel om vi flytter sammen med annen,uansett hvor mange år jeg har vært sammen med kjæresten min. Å far kommer til å gjøre alt han kan for å ødelegge.

Har aldri bodd med barnefaren har vært alene med barnet siden fødsel. Far har barnet annenhver helg. Sønnen min elsker å være kjæresten min å spør ofte om han kan komme på besøk. Skal vi flytte så blir det i samme kommune som bor nå,å dermed har rektor garantert at han får beholde skoleplassen. Kjæresten min har ett voksent barn som han ikke bor med.

Skrevet

Flyttet samme etter ca 5 mnd. Hadde da bare vært sammen i helgene fra vi ble kjærester til vi flyttet sammen. Barnet var 1.5 da vi ble kjærester.

Fikk ett barn sammen etter 3.5 år. 

Har nå vært sammen i snart 16 år. Er gift.

Anonymkode: e784b...d19

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo grunn til at jeg ikke ønsker å si det,faren er veldig sjalu å kommer til å klikke vinkel om vi flytter sammen med annen,uansett hvor mange år jeg har vært sammen med kjæresten min. Å far kommer til å gjøre alt han kan for å ødelegge.

Har aldri bodd med barnefaren har vært alene med barnet siden fødsel. Far har barnet annenhver helg. Sønnen min elsker å være kjæresten min å spør ofte om han kan komme på besøk. Skal vi flytte så blir det i samme kommune som bor nå,å dermed har rektor garantert at han får beholde skoleplassen. Kjæresten min har ett voksent barn som han ikke bor med.

Men har du og kjæresten vært lenge sammen?

Når din sønns far er såpass ustabil er det jo ekstra viktig at du og ditt hjem er en trygg base for gutten din. Er kjæresten en god mann som du er trygg på og som ser på din sønn som en del av familien dere ev. skaper sammen, da er det greit å flytte sammen når dere har funnet ut av ting og er sikre på hverandre. Men ikke forhast dere.

Uansett ville jeg informert guttens far. Dette for å vise at du er ryddig og ordentlig, at du respekterer han som far. Jeg tror dette er viktig av to grunner. Det ene er at du risikerer at gutten din blir satt i skvis mellom deg og faren fordi gutten ikke kan fortelle noe om din nye kjæreste hos far, det er uholdbart og det vil trolig bare gjøre at far manipulerer gutten mer, for å såre deg via barnet. For det andre er det smart av deg å vise at du har fulgt opp varsling som man skal gjøre til den andre forelderen, at du er saklig og informativ - i tilfelle guttens far vil forsøke å lage problemer. Skulle han forsøke seg på å lage problemer for deg og ev. ny samboer, da er det ekstra viktig at du kan vise til at du har gjort alt riktig på forhånd, at du har varslet far når han burde varsles, at du har tatt deg tid til å bli godt kjent med kjæresten, så la kjærest og sønn bli godt kjente osv. Da er det lite far kan ta deg på.

Og hvis han da likevel "klikker", kall ham inn på nye timer på familievernkontoret. Også selv om han ev. velger å ikke møte deg der, for det viser også at du ønsker å gjøre ting på riktig måte, og at det er han som ev. da ikke møter opp.

Og blir han virkelig ubehagelig og du føler han truer deg og ny samboer, da kontakter du politiet og ber om råd.

Hvis du derimot bare flytter sammen med ny kjæreste uten å fortelle far, da vil han trolig oppdaget det av andre eller av barnet. Da er det du som vil fremstå som den useriøse, den som ikke kommuniserer, den som ikke tar ansvar. Det ønsker du ikke.

Vær smart og gjør ting riktig.

Skrevet

Jeg hadde ett barn fra før. Vi var sammen i 2 år før vi ble samboere. For vår del, var det veldig viktig at vi brukte god tid, for barnets skyld.

Anonymkode: d95af...fba

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flyttet samme etter ca 5 mnd. Hadde da bare vært sammen i helgene fra vi ble kjærester til vi flyttet sammen. Barnet var 1.5 da vi ble kjærester.

Fikk ett barn sammen etter 3.5 år. 

Har nå vært sammen i snart 16 år. Er gift.

Anonymkode: e784b...d19

Godt å høre at det kan fungere selv om en flytter kjapt sammen :) Håper ikke jeg må vente like lenge med å få baby som dere da :P

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men.. Skal du be barnet ditt IKKE fortelle hvor og hvem dere bør sammen med ??

Anonymkode: 5cf91...ea6

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men.. Skal du be barnet ditt IKKE fortelle hvor og hvem dere bør sammen med ??

Anonymkode: 

Nei det hadde blitt feil.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ett barn fra før. Vi var sammen i 2 år før vi ble samboere. For vår del, var det veldig viktig at vi brukte god tid, for barnets skyld.

Anonymkode: d95af...fba

Barnet ønsker at vi bor sammen alle tre.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barnet ønsker at vi bor sammen alle tre.

Det er fint det, men desto viktigere er det å bruke god tid før dere flytter sammen slik at du er så sikker som mulig på at at det kommer til å vare. Og det kan du ikke vite etter noen måneder. Vær kjærester i noen år, besøk hverandre, reis på turer sammen hvis barnet liker han, men ikke flytt sammen bare fordi dere er forelska og "barnet har lyst". Det er galskap.

Anonymkode: 5f1a9...4c6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fint det, men desto viktigere er det å bruke god tid før dere flytter sammen slik at du er så sikker som mulig på at at det kommer til å vare. Og det kan du ikke vite etter noen måneder. Vær kjærester i noen år, besøk hverandre, reis på turer sammen hvis barnet liker han, men ikke flytt sammen bare fordi dere er forelska og "barnet har lyst". Det er galskap.

Noen år er helt uaktuelt. Skal vi ha en til så har jeg ikke så mange årene på meg lenger. Å før vi får en til så vi jo se hvordan det går når alle tre bor sammen først.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen år er helt uaktuelt. Skal vi ha en til så har jeg ikke så mange årene på meg lenger. Å før vi får en til så vi jo se hvordan det går når alle tre bor sammen først.

Det her høres virkelig ikke bra ut. Ta hensyn til det barnet du har før du begynner å planlegge neste.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her høres virkelig ikke bra ut. Ta hensyn til det barnet du har før du begynner å planlegge neste.

Herregud nå må du gi deg! Han har ikke noe imot å flytte sammen med kjæresten min så er det ingen poeng i å vente flere år med å flytte sammen!! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud nå må du gi deg! Han har ikke noe imot å flytte sammen med kjæresten min så er det ingen poeng i å vente flere år med å flytte sammen!! 

Ingen poeng? Nå må du vel tuller. Har du tenkt på at man ikke kjenner hverandre så alt for godt etter bare noen måneder, og at det er viktig å være veldig godt kjent når det er barn involvert? For om dere flytter sammen, barnet blir glad i han og forholdet ryker, så er det en stor belastning for barnet ditt som du kunne forhindret ved å roe ned et par hakk. Jeg personlig ville ventet minst to år med å flytte sammen, men det burde vært en selvfølge for alle å vente minst ett år, helst lengre. Spesielt når barna er med på flyttelasset.

Skrevet

Du vil visst ikke svare på hvor lenge du og kjæresten har vært sammen? 

Anonymkode: 5b4e1...d3b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du vil visst ikke svare på hvor lenge du og kjæresten har vært sammen? 

Det er ikke det denne tråden handler om. Jeg er nygjerrig på hva dere andre gjorde. Hvor lengere dere ventet med å flytte,å hvor lenge dere ventet med å få en til.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det denne tråden handler om. Jeg er nygjerrig på hva dere andre gjorde. Hvor lengere dere ventet med å flytte,å hvor lenge dere ventet med å få en til.

Men det er jo det viktigste når du vurderer om dere skal flytte sammen, hvor godt du kjenner denne mannen? I den første forelskelsesrusen er jo alle menn fantastiske, uvanene og de dårlige egenskapene oppdager man gjerne først etter et par år, når de rosa brillene kommer av. 

Det er ingen som vil hindre deg i å flytte sammen med kjæresten din og få flere barn, men du må sørge for at du kjenner mannen godt nok først og er over den første forelskelsen, det skylder du det barnet du allerede har satt til verden. Og i enda større grad i dette tilfellet, vil jeg si, siden eksmannen din er sjalu og umoden. Det stiller enda større krav til deg som mamma, så du kan sørge for den forutsigbarheten og stabiliteten barnet ditt trenger. 

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Dere som hadde barn fra før av,hvor lenge var dere sammen før dere flyttet sammen? Å hvor lenge ventet dere med å få en baby sammen? 

Når jeg flytter sammen med nye kjæresten sammen med barnet mitt,må jeg da opplyse barnefaren om at vi flytter inn med kjæresten min? Eller kan jeg bare si at flytter den datoen til xxx? Barnet vårt er i barneskole alder.

Jeg flyttet med en som hadde barn, det gikk 11 mnd, da hadde vi møttes med barna tilstede i en 5 månders tid, traff barna etter 6 måneder da vi visste at vi ville satse på oss.

Nå har vi vert sammen i snart 6 år og har en felles

Anonymkode: e313c...aaf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg flyttet med en som hadde barn, det gikk 11 mnd, da hadde vi møttes med barna tilstede i en 5 månders tid, traff barna etter 6 måneder da vi visste at vi ville satse på oss.

Nå har vi vert sammen i snart 6 år og har en felles

Anonymkode: e313c...aaf

Takk for svar :) Her vurderer vi å flytte sammen etter å ha vært sammen i 1 år :)

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke noe mot at dere flytter sammen, men etter så kort tid er faren for et brudd stor. Det skal du beskytte ham mot.

Anonymkode: e38bc...fa1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) Her vurderer vi å flytte sammen etter å ha vært sammen i 1 år :)

Hvor lenge har dere vært sammen nå da?

Det at du ikke vil svare på dette ser jeg på som et gedigent faresignal, for på den måten gir du inntrykk av at dere har vært sammen svært kort tid, barnet ditt er allerede involvert uten at du egentlig kan kjenne kjæresten særlig godt. Det er inntrykket du gir.

Når du har barn fra før med en som er så ustabil som du gir inntrykk av, da er det jo ekstra viktig at du er helt sikker på at en ny mann - som du i tillegg planlegger å få barn med - virkelig er en stabil og god mann. Det er noe man sjelden kan være sikker på etter få måneder, uansett hvor rosenrødt ting virker foreløpig og hvor godt barnet tilsynelatende liker ny kjæreste.

Du har tidligere tydeligvis tatt et valg om å få barn med en mann som ikke var stabil. Nå vurderer du å ikke fortelle ditt barns far at du og barnet skal flytte sammen med din nye kjæreste, fordi du er redd reaksjoner du kan få far ditt barns far. Det å i det hele tatt stille spørsmålstegn ved om du må fortelle barnets far at du og barnet blir samboer med ny mann, sammen med det at du etter svært kort tid både planlegger å flytte sammen med og raskt få barn med den nye mannen, det er ikke særlig betryggende med tanke på det barnet du allerede har.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke anføre som et argument noe en sjuåring har sagt på en godværsdag. Og det er virkelog ikke nødvendig å få flere barn og i hvert fall ikke raskt. Nå må du ta deg sammen og se ungene behov og ikke dine.

Anonymkode: 75615...d01

Skrevet

Vi har vært sammen i seks år uten å flytte sammen. Ser ikke for meg at det blir aktuelt så lenge vi har hjemmeboende barn og vil ikke ha noen felles. 

Vi skulle selvsagt gjerne bodd sammen, men tror det vil fungere dårligere for to av fire barn enn status quo. De to andre hadde taklet det fint. 

Anonymkode: 125ce...02c

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vært sammen i seks år uten å flytte sammen. Ser ikke for meg at det blir aktuelt så lenge vi har hjemmeboende barn og vil ikke ha noen felles. 

Vi skulle selvsagt gjerne bodd sammen, men tror det vil fungere dårligere for to av fire barn enn status quo. De to andre hadde taklet det fint. 

Anonymkode: 125ce...02c

Her bor vi er stykke unna hverandre å ingen av hos har bil så tar 2 timer for han å komme til meg. Så da blir det vanskelig å få møtes ofte på hverdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...