Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #26 Skrevet 4. oktober 2020 korte skjørt og klær som sier noe negativt om kultur og religion. nå er barna her heldigvis mer opptatt av behagelige klær fremfor mye annet. Anonymkode: d8345...448
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #27 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det en naturlig utenom jakta har du et problem. Anonymkode: a513e...3b2 Hvorfor det? Anonymkode: 39445...8e2
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #28 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har bare små barn (6 år og 2), men de får ikke klær med paljetter på (plast som fort blir mikroplast), ikke fleeceklær (igjen, mikroplast) med unntak av vindfleecejakke fra Polarn o Pyret som svært sjeldent vaskes. Men alle andre «fleeceklær» er ullfleece fra Nøstebarn, gjerne kjøpt pent brukt og billig på Finn. Kjøper ikke polyesterklær om vi kan unngå det, foretrekker naturlige materialer. Ellers ingen føringer foreløpig Anonymkode: 0f7cb...505
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #29 Skrevet 4. oktober 2020 20-åringen går i det hun selv vil, men jeg har et par ganger gitt forhåndstips når vi skal i bryllup eller dåp/konfirmasjon 11-åringen får ikke bruke klær med utringing eller som er gjennomsiktige. Hun handler for det meste klær i dameavdelingen, og får heller ikke bruke blondeundertøy 10-åringen må påtvinges pentøy når vi skal noe spesielt. Anonymkode: cc218...815
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #30 Skrevet 4. oktober 2020 Min jente på 12 får ikke gå med upassende klær for hennes alder. Altså for korte skjørt, magetopper,skinn/skinnimitasjon osv. Vil ikke at datteren min skal kle seg som hun er 16. Anonymkode: e642e...74c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #31 Skrevet 4. oktober 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: korte skjørt og klær som sier noe negativt om kultur og religion. nå er barna her heldigvis mer opptatt av behagelige klær fremfor mye annet. Anonymkode: d8345...448 Hva slags type klær er det som sier noe negativt om kultur og religion? Eller mener du tekst på klærne? Anonymkode: 913f4...c93
Gjest Skrevet 4. oktober 2020 #32 Skrevet 4. oktober 2020 Kan ikke komme på at jeg har forbudt ungene mine et eneste plagg.
Gjest Skrevet 4. oktober 2020 #33 Skrevet 4. oktober 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min jente på 12 får ikke gå med upassende klær for hennes alder. Altså for korte skjørt, magetopper,skinn/skinnimitasjon osv. Vil ikke at datteren min skal kle seg som hun er 16. Anonymkode: e642e...74c Skinnimitasjon???
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #34 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har aldri skjønt hvorfor barn ikke kan gå i magetopper. Hvorfor er det upassende? Anonymkode: 2a356...1ec
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #35 Skrevet 4. oktober 2020 Mine tenåringer (13 og 15) får ikke bruke magetopp og stringbikini. De har heldigvis ikke ytret ønske om det heller. De bruker heldigvis heller ikke de stygge stringtrusene. Anonymkode: 89010...7e8
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #36 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Mine tenåringer (13 og 15) får ikke bruke magetopp og stringbikini. De har heldigvis ikke ytret ønske om det heller. De bruker heldigvis heller ikke de stygge stringtrusene. Anonymkode: 89010...7e8 Hvorfor ikke magetopp? Anonymkode: 2a356...1ec
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #37 Skrevet 4. oktober 2020 Korte skjørt, magetopper og andre hore-klær Anonymkode: 9eebb...81b
TøffiTrynet☠ Skrevet 4. oktober 2020 #38 Skrevet 4. oktober 2020 Nei, vet du hva... Jeg forbyr ikke ungene å gå i noe som helst! Men jeg gir dem gjerne litt tips og råd, og håper de hører etter... 😉 Jeg tenker jo at de tar etter oss voksne, og at vi får prøve å være gode forbilder. Og igjen: Snakke med dem! Forbud fører lite godt med seg. Mine barn går jo i det jeg kjøper, så da kjøper jeg jo klær jeg synes er passende utifra det de ønsker seg. (Gutt 13, jente 11. Han på 17 handler sine egne klær.) Om de vil ha paljetter og prinsesser, superhelttrykk, hodeskaller eller camo, -det kunne ikke brydd meg mindre! Hva i all verden er problemet med camo?! Hadde camobukse sjøl som 17-åring, -da var det skikkelig moderne. (Sånn trang, med lommet på lårene, gjerne i pastell. 🙈 I know... Men synes jeg var fin da! 😉) Og gutta mine har hatt både rosa sandaler, og røde støvler med piratjente på. Kjære vene... La ungene få vokse opp til å bli glade og frie mennesker, med gode holdninger. Og det kan de altså ha, selv med hodeskalleprint, camobukser, og stars and stripes!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #39 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare små barn (6 år og 2), men de får ikke klær med paljetter på (plast som fort blir mikroplast), ikke fleeceklær (igjen, mikroplast) med unntak av vindfleecejakke fra Polarn o Pyret som svært sjeldent vaskes. Men alle andre «fleeceklær» er ullfleece fra Nøstebarn, gjerne kjøpt pent brukt og billig på Finn. Kjøper ikke polyesterklær om vi kan unngå det, foretrekker naturlige materialer. Ellers ingen føringer foreløpig Anonymkode: 0f7cb...505 Er det ikke mikroplast i ullfleece? Anonymkode: ff00b...e77
TøffiTrynet☠ Skrevet 4. oktober 2020 #40 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke mikroplast i ullfleece? Anonymkode: ff00b...e77 Nei? Det er ull? Derav navnet liksom... 😉
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #41 Skrevet 4. oktober 2020 35 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev: Nei? Det er ull? Derav navnet liksom... 😉 100% ull. Bruker ullfleecen fra Nøstebarn. Anbefales! Anonymkode: 0f7cb...505
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #42 Skrevet 4. oktober 2020 2 timer siden, TøffiTrynet☠ skrev: Nei? Det er ull? Derav navnet liksom... 😉 Det heter jo fleece og, så jeg trodde det kanskje var en blanding. Anonymkode: ff00b...e77
prekæs Skrevet 5. oktober 2020 #43 Skrevet 5. oktober 2020 Ja, det er definitivt noen klær jeg ville nektet. Jeg ville for eksempel ikke latt min 6 årige gutt, fått kjøpe seg kjole og jentesko. Egentlig er det greit å se at de som bifaller nettopp det, i mange tilfeller har regler når ungene blir større. Det regner jeg som akkurat det samme, bare det at reglene kom på et senere tidspunkt.
Luksusdyret Skrevet 5. oktober 2020 #44 Skrevet 5. oktober 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: 100% ull. Bruker ullfleecen fra Nøstebarn. Anbefales! Anonymkode: 0f7cb...505 Vanskelig her, når man ikke tåler noe ull i det hele tatt. Så her går det i fleece. I avveiningen mellom det å skåne barnets hud for eksem og blødende utslett og å redde havet, vinner det første hver gang.
Luksusdyret Skrevet 5. oktober 2020 #45 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, prekæs skrev: Ja, det er definitivt noen klær jeg ville nektet. Jeg ville for eksempel ikke latt min 6 årige gutt, fått kjøpe seg kjole og jentesko. Egentlig er det greit å se at de som bifaller nettopp det, i mange tilfeller har regler når ungene blir større. Det regner jeg som akkurat det samme, bare det at reglene kom på et senere tidspunkt. Samme her. Jeg ville aldri ha latt mine gutter å gå med kjole og hæler. Jeg vet det er politisk ukorrekt, men altså nei. Kanskje det at jeg kommer fra en annen kultur er grunnen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #46 Skrevet 5. oktober 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Korte skjørt, magetopper og andre hore-klær Anonymkode: 9eebb...81b Hvor dum kan man bli? Anonymkode: c2eba...47a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #47 Skrevet 5. oktober 2020 Min datter på 8 er veldig høy for alderen, 150 cm, og vi må handle klær til henne i ungdomsavdelingen. Der er det en del klær hun har så lyst på som jeg syns er for sexy for en på 8 år så det får hun ikke Anonymkode: f8b4d...737
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #48 Skrevet 5. oktober 2020 Sønnen minnelsker kamuflasjemønster og fikk en genser Som han mistet. Nå har jeg kjøpt en annen genser som har et to-tonet grønt mønster. Han oppfatter det som kamuflasjemønster og jeg sier ingenting😇. I barnehagen var det en uke han helst ville gå med søsterens kjole. Han fikk selvsagt lov og det gikk over. Han hadde også en veldig søt periode der han ville kle seg ut som Elsa. Helt uproblematisk. Jeg bestemmer når shortsene til tolvåringen er for små. Hun ville glatt gått med dem mye lenger... Anonymkode: eee24...e75
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #49 Skrevet 5. oktober 2020 Har ikke nektet min sønn å gå i noe som helst. Jeg kan gi råd om jeg ser noe krasjer helt, men da gjør jeg det på en høflig måte. Etter at skolene åpnet igjen i mai gikk han på skole i badekåpe siden de var blitt hans "korona-uniform" (Vi snakker vgs i Oslo), han gjorde dette også for å gi folk noe å smile av og ble bedt om å få bli fotografert sammen med folk på butikken. Dette er en gutt med en enorm selvtillit og for det meste kler han seg veldig bra så noen utskeielser må man som foreldre tåle. 😂 Han må gjerne gå i kamo også om det er populært. Min oppgave er å gi han selvtillit til å ta egen valg også innen klær. Anonymkode: c2eba...47a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #50 Skrevet 5. oktober 2020 Forbyr ? Det har jeg aldri gjort. Kommer jeg aldri til å gjøre. Anonymkode: 63207...e5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå