Gå til innhold

Hvordan vaske overmadrass etter uhell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6-åringen våknet i natt og hadde tisset i hele sengen. 

Alt av sengetøy, dyner, puter og trekket til overmadrassen går i vaskemaskinen. Men hva gjør jeg med selve overmadrassen? 

Den er av skumgummi, og trakk selvfølgelig til seg som en svamp i natt 😳

Kan jeg spraye den med såpevann, la det virke litt og så spyle den med hageslangen? Så vri den som en svamp og håpe at den tørker i løpet av en dag eller to? 

Tar gjerne imot forslag. 

Anonymkode: a9b0d...d01

Skrevet

Alltid bare dynka selve flekken i dusjen/badekaret jeg, først vann, så litt såpevann, klemme godt også skylle med vann. Tørker relativt fort i varmt rom👍🏻

Anonymkode: 5b6d2...796

Skrevet

Problemet er at jeg var så trøtt i natt at jeg bare rullet den sammen og satt den i dusjen. Så jeg vet egentlig ikke hvor flekken er. 

Er ikke vant til sånne uhell 🤷‍♀️

Anonymkode: a9b0d...d01

Skrevet

Da er det bare å sette på dusjen og gå og spise frokost 😂😂👍🏻 

Anonymkode: 5b6d2...796

Skrevet

Hadde kjøpt ny

Anonymkode: ba25d...741

Skrevet

Hvis du har plass, kan du soake hele madrassen i badekaret eller dusjen. Hvis den er gammel, kanskje bare kjøpe ny? Hadde uansett brukt beskyttelsestrekk på sengene - det kan skje både tisse- og oppkastuhell, samt at madrassen blir ganske svett etter noen år, så det er greit å bare kunne vaske trekket med jevne mellomrom i stedet. 😊

https://www.ikea.com/no/no/p/luddros-madrassbeskytter-70461644/

Skrevet

Levere til et vaskeri

Anonymkode: e3bf7...962

Skrevet

Hadde ikke giddet og heller kjøpt ny. Vi brukte disse som er ca. halv cm tykke øverst  og la kladder under den. Da går den øverste delen i vaskemaskinen og klassene gjør at det ikke trekker videre ned.

Anonymkode: b24ac...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...