Gå til innhold

Noen som har opplevd dette etter brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk utført en brystreduksjon for noen få år siden. Har vært veldig fornøyd med resultatet på alle måter. Men de siste månedene har jeg hatt mye smerter i spesielt det ene brystet. Tenkte dette ville gå over etter en stund, men det har tvert i mot blitt vondere. Kan ikke lengre ligge på magen en gang, og alle bh-er er vonde på. Har frem til nå ikke vært redd for at det kan være noe alvorlig, men i det siste har jeg blitt litt engstelig. Når jeg kjenner med hånden, kjenner jeg ingen definerte kuler. Men når jeg kommer borti med en gjenstand eller presser meg borti veggen e.l, kjenner jeg inne i brystet at det er noe der. Det er veldig kompakt og kjenner nesten ut som de gangene jeg hadde brystbetennelse ifm. amming. 

Har blitt henvist til MR, og skal dit snart. Men har klart å stresse meg veldig opp og er nå blitt mer og mer redd for hva dette kan være.

Noen som har opplevd lignende eller har noen innspill?

Anonymkode: 75779...025

Skrevet

Jeg fikk en klump i det ene brystet, hard og litt øm. Ble mammografert uten at de kunne si hva det var, så ble også tatt biopsi. Var bare kjertelvev. Legen som gjorde biopsien sa det var relativt vanlig hos brystreduserte at ting kunne kjennes litt klumpete. 

Anonymkode: 9732a...f60

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk en klump i det ene brystet, hard og litt øm. Ble mammografert uten at de kunne si hva det var, så ble også tatt biopsi. Var bare kjertelvev. Legen som gjorde biopsien sa det var relativt vanlig hos brystreduserte at ting kunne kjennes litt klumpete. 

Takk for svar! Prøver å si til meg selv at det bare er noe lignende. For det er litt som du sier; klumpete. Ømt og kompakt. Er du brystredusert?

Skrevet

Ja. 

Skrevet

Jeg var ikke brystoperert. Men kjente det sånn du beskriver. Det var brystkreft. Så bra du sjekker. Trenger jo ikke være det, men bra du tar det på alvor. Jeg er forresten blitt helt frisk. 

Anonymkode: 816b0...a02

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg var ikke brystoperert. Men kjente det sånn du beskriver. Det var brystkreft. Så bra du sjekker. Trenger jo ikke være det, men bra du tar det på alvor. Jeg er forresten blitt helt frisk. 

Uff... Var ikke akkurat det jeg ønsket å høre, men takk for svar. Så bra at du har blitt helt frisk!

Hvorfor gikk du til lege? Kjente du ingen definerte kuler? Hadde du én kul?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff... Var ikke akkurat det jeg ønsket å høre, men takk for svar. Så bra at du har blitt helt frisk!

Hvorfor gikk du til lege? Kjente du ingen definerte kuler? Hadde du én kul?

Jeg kjente en litt avlang klump, et kompakt område, litt som en "pølse". Og det var ømt. Føltes betent. Ikke stress for mye, ofte er bekymringene ubegrunnet. Og i værste fall, de aller fleste blir frisk! De har kommet fantastisk langt når det gjelder å behandle brystkreft.  Men ikke ta sorgene på forskudd! 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjente en litt avlang klump, et kompakt område, litt som en "pølse". Og det var ømt. Føltes betent. Ikke stress for mye, ofte er bekymringene ubegrunnet. Og i værste fall, de aller fleste blir frisk! De har kommet fantastisk langt når det gjelder å behandle brystkreft.  Men ikke ta sorgene på forskudd! 

Jeg prøver å ikke stresse, men er lettere sagt enn gjort, dessverre. 

Har lest litt om knuter i brystene, såkalt fibroadenom. Er det vanlig å ha i begge brystene eller bare i det ene?

Har du andre symptomer på kreft? Generelt i kroppen?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver å ikke stresse, men er lettere sagt enn gjort, dessverre. 

Har lest litt om knuter i brystene, såkalt fibroadenom. Er det vanlig å ha i begge brystene eller bare i det ene?

Har du andre symptomer på kreft? Generelt i kroppen?

Jeg skjønner at du bekymrer deg! Men alt er kanskje bra, og da er all energi dy bruker på bekymringer bortkastet. Har du time snart? Jeg kjente det kun i det ene brystet. Hadde ingen andre symptomer. Var faktisk topptrent! 

Skrevet

Jeg hadde en kul i brystet som gjorde vondt og ble henvist til ultralyd/mammografi av legen min. Legen som tok ultralyd sa at kreft bare unntaksvis fører til smerte i brystet, en av 250 eller noe som har brystkreft har vondt i brystet som symptom. Mest sannsynlig er det ikke kreft. Ikke ta sorgene på forskudd og masse lykke til❤️

Anonymkode: d4544...5a6

Skrevet

Kreft fører sjelden med seg smerte. Du er jo så øm at du ikke orker bruke BH. Høres ut som noe er betent. Jeg hadde slike smerter som du beskriver (uten kulene) det var så vondt å bruke BH. Var betent muskulatur. 
Og, jeg vil tro du har undersøkt brystene ekstra mye nå? Bryster blir veldig ømme av konstant trykking og klemming. Min venninne trodde hun hadde kreft pga en kul. Kjøpte time privat og kom inn raskt. Det var hovne melkekjertler og hun var «trykke øm». Tre dager senere uten å trykke på kulen var hun ikke øm mer. 

Anonymkode: 43357...366

Skrevet

Jeg har problemer med låsninger i brystryggen, og har hatt det i ca tre år. Det fører til problemer med å puste riktig, som igjen fører til et «spent bånd» frem til forsiden av kroppen. Ofte oppleves det som smerter i det venstre brystet mitt, som gjør vondt å komme borti eller ligge på.  Ingen kuler kjennes. Naprapaten jeg går til sier det er ganske vanlig at smerter i bryst er knyttet til rygg. 

Anonymkode: 72ecb...6e6

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har problemer med låsninger i brystryggen, og har hatt det i ca tre år. Det fører til problemer med å puste riktig, som igjen fører til et «spent bånd» frem til forsiden av kroppen. Ofte oppleves det som smerter i det venstre brystet mitt, som gjør vondt å komme borti eller ligge på.  Ingen kuler kjennes. Naprapaten jeg går til sier det er ganske vanlig at smerter i bryst er knyttet til rygg. 

Anonymkode: 72ecb...6e6

Aha! Det har eg og, men ingen har fortalt meg at det kan koblast til ømme bryst 😊 takk! 

Anonymkode: 6b1b8...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...