Gå til innhold

Dere drevne treningsfolk, hvordan vasker dere treningstøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken grad, holder det med 40 grader som det står på mye av treningstøyet? Noe spesielt vaskemiddel? Vasker dere det sammen med annet tøy? Bør det vaskes så fort som mulig, eller kan det ligge noen dager mens man samler opp til fullere maskin?

Anonymkode: 0b8ff...203

Fortsetter under...

Skrevet

Vasker både mitt og barnas treningstøy på 40 grader med vanlig vaskemiddel, ikke skyllemiddel. 

Anonymkode: 2ef01...498

Skrevet

Jeg vasker alle treningstopper/overdeler på 60 grader, sammen med annen 60graders vask. Vanlig omo, ikke tøymykner. Tights og shorts vasker jeg på 40 grader. 

Skrevet

30 grader kortprogram, ikke skyllemiddel.

Anonymkode: afbf8...6ec

Skrevet

40 grader, sammen med vanlig tøy. Ikke plaget med lukt. 

Anonymkode: 5d667...03b

Skrevet

Jeg trener 6 ganger i uken, mannen 9-11, blir mye treningstøy og en god del veldig svett. Kan ikke la det ligge med vanlig tøy så har egen vaskekurv til kun treningstøy. Vasker på 60, ikke skyllemiddel. 

Annonse

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

30 grader kortprogram, ikke skyllemiddel.

Det kan umulig lukte fresht av det.

Anonymkode: 45be7...835

Skrevet

Prøver å henge det til tørk hvis det ikke skal vaskes samme dag, sånn at det ikke blir liggende fuktig i skittentøyskurven. Vaskes på 40 grader. 

Anonymkode: d04a3...263

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver å henge det til tørk hvis det ikke skal vaskes samme dag, sånn at det ikke blir liggende fuktig i skittentøyskurven. Vaskes på 40 grader. 

Anonymkode: d04a3...263

Hvorfor ikke på 60? 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke på 60? 

Kanskje fordi det står 30 eller 40 grader på vaskelappen på plagget? 🙄

Anonymkode: 4e30e...479

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi det står 30 eller 40 grader på vaskelappen på plagget? 🙄

Anonymkode: 4e30e...479

Ok. Man bør ikke bry seg om hva vaskelappen sier. Jeg har vasket teknisktøy på 60 grader i mange år. Null lukt i det.

Skrevet (endret)

Det går rett som det er på 60 grader. Både bukser, tights og alle overdeler inkludert jakker. Tåler det ikke det, vil jeg ikke ha det :) går rett i tørketrommelen etterpå.

Endret av prekæs

Annonse

Skrevet
6 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Vasker på 40 grader med milo

Hvorfor Milo?

Hi

Skrevet

Er det ingen av dere som bruker det vaskemiddelet for treningstøy, omo aktiv sport?

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det ingen av dere som bruker det vaskemiddelet for treningstøy, omo aktiv sport?

Hi

Det lukter høgg! 

Her vaskes treningstøy på 50 grader med en ørliten dæsj vaskemiddel fra Forever living.

Anonymkode: 02532...f7f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hi

Bruker Blenda sensitive for farget vask jeg. Har ikke tenkt på å bruke noe annet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det lukter høgg! 

Her vaskes treningstøy på 50 grader med en ørliten dæsj vaskemiddel fra Forever living.

Anonymkode: 02532...f7f

Haha, jeg trodde det skulle ta vond lukt, ikke gi vond lukt

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan umulig lukte fresht av det.

Har hatt 2 T-skjorter i et materiale som ikke tålte det. De luktet nesten uansett hvordan de ble vasket så dem kastet jeg. Alt annet har det fungert fint på. Vaskemiddelet er vintigere enn temperaturen.

Skrevet

Jeg vasker på 40 grader, syntetisk vaskeprogram. Bruker Omo color eller Coop sport flytende. 

treningstøyet får høyst ligge 1-2 dager før det vaskes. Tromles aldri, vi har avfukter på tørkrommet. Min erfaring er at tøy som bruker laaaang tid på å tørke også lukter.

Anonymkode: 507c9...f7d

Skrevet

Vanlig 40graders vask med en dæsj eddik som skyllemiddel.

Anonymkode: 114f7...c89

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig 40graders vask med en dæsj eddik som skyllemiddel.

Anonymkode: 114f7...c89

Samme her

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor Milo?

Hi

Vet ikke helt. Bare en vane egentlig. 

jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle begynne å lukte så mye fra treningsklær som blir vasket etter hver bruk? Ny svette lukter minimalt og alt blir skylt ut i vask, om det så er 40 eller 60 grader. Vi svetter ikke bakterier. Bakteriekolonier som må drepes i 60 grader er i så fall hvis klærne har ligget og gjæret i en tett kurv i flere dager. 
her legger jeg treningsklærne over vasken på vaskerommet og vasker alle sitt treningstøy samlet på kvelden. 

jeg bruker selv ganske dyre treningsklær. Tightsene mine koster 700-900 kr stykk. Jeg gidder ikke å ødelegge fibrene ved å vaske på 60 grader når 40 fungerer strålende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...