Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Koronasmitten er jo stigende. Vi skulle feiret konfirmasjon i slutten av oktober, men har valgt å avlyse selskapet.. skulle vært ca 30 stk fra flere forskjellige kommuner. Trist, men føler også det er det riktige å gjøre nå. hva med dere andre? Anonymkode: 30733...816
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Var i konfirmasjon for 14 dager siden Anonymkode: 55cf1...fbe
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Hadde forrige helg. Delte selskapet i to, slik at den ene siden av familien kom lørdag (totalt 10 stk inkl oss selv) og den andre søndag (10 stk inkl oss selv). På den måten var det omtrent bare folk som også omgås til vanlig samlet samtidig. Det ble annerledes på mange måter, normalt skulle vi vært ca. 35 stk. Det positive var at vi fikk god tid til å prate med hver gjest, det negative var at mange dessverre ikke fikk komme. Men ikke så mye å gjøre med det, kommunens restriksjoner måtte selvsagt følges. Konfirmasjonen var allerede utsatt en gang og vi hadde ingen garantier for hvordan det ville blitt om vi utsatte igjen, så vi valgte å kjøre på. Anonymkode: 6deab...6cf
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Siden konfirmasjonen allerede er utsatt en gang velger vi å ikke gjøre det igjen, men heller avlyse. Kanskje hadde det gått bra å hatt selskapet kanskje ender det med karantene for alle, vi velger derfor å avlyse. Men det er trist da. HI. Anonymkode: 30733...816
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Vi hadde konfirmasjon for 3 uker siden. Det var bare husstanden til hver konfirmant som fikk være med i kirken. Selskapet hadde vi i leid lokale hvor vi også kunne bestille maten. For at gjestene skulle føle seg trygge, så serverte vi 3-retters middag istedenfor koldtbord. Og så hadde vi kakebord hvor det var 1 person som delte ut kakene. Det var stort rom med god plass til avstand. Vi hadde 1 meter mellom hver husstand. Likevel var det mange tilreisende som ikke kom. Vi skulle vært 38 stykker, og vi ble til slutt redusert til 18 stk. Likevel ble det en veldig fin dag som konfirmanten var veldig fornøyd med. De som ikke kom sendte gave og koselige hilsninger. Vi angrer ikke på at vi arrangerte selskapet. Å avlyse og utsette til senere tenkte vi at ikke var en god løsning. Situasjonen blir antakelig ikke noe bedre fremover. Anonymkode: fa05f...0ac
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Søsteren min hadde konfirmasjon forrige helg og de valgte å bare ha selskap med besteforeldrene. Alle tanter, onkler, søskenbarn osv har forståelse for det i disse dager. Anonymkode: 2ac7b...a98
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Ja. Vi skal ha 40 gjester om to uker (har leid lokale). Bor sentralt på Østlandet. Jeg er skikkelig mot det, orker rett og slett ikke ansvaret. Sannsynligheten for at noen er/blir smittet er veldig liten, men konsekvensene kan være helt grusomme. Hadde det vært opp til meg hadde vi avlyst eller utsatt, eller i alle fall redusert antall gjester sterkt, men vi skal ha det med vår datters kusine, og det andre foreldreparet er fast bestemt på å gjennomføre, og mannen synes det er greit. Anonymkode: 1cfd5...862
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 Hvorfor innfører dere egne strengere regler? det er lov å ha private fester med 20 personer. Eller leid lokale med 200. Med en meters avstand. jeg har vært i fire konfirmasjoner denne høsten. Har gått helt fint. Vi har holdt oss innenfor reglene og selvsagt ingen syke tilstede. min datter er en av konfirmantene. For henne har konfirmasjonsleiren, norwaycup, Danmarkstur med korpset, polentur osv blitt avlyst. Det er NÅ hun er konfirmant selvsagt skal hennes konfirmasjon gjennomføres når det er lov!!! Anonymkode: 03b28...8c4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg skal i morgen her blir vi 13 i privat selskap Anonymkode: 65254...df9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor innfører dere egne strengere regler? det er lov å ha private fester med 20 personer. Eller leid lokale med 200. Med en meters avstand. jeg har vært i fire konfirmasjoner denne høsten. Har gått helt fint. Vi har holdt oss innenfor reglene og selvsagt ingen syke tilstede. min datter er en av konfirmantene. For henne har konfirmasjonsleiren, norwaycup, Danmarkstur med korpset, polentur osv blitt avlyst. Det er NÅ hun er konfirmant selvsagt skal hennes konfirmasjon gjennomføres når det er lov!!! Anonymkode: 03b28...8c4 Her i Arendal har vi bare lov til å ha 10 stk i selskap hjemme.... Smitteutbruddet vi har her nå er forårsaket at en konfirmasjon. Kom ei dame fra Oslo som var smittet men ikke blitt syk enda, og hun smittet flere stykker, som igjen har smittet andre. Noen av de som ble smittet deltok i en annen fest, og gikk på byen etterpå, og vips har vi masse smitte i Arendal og kommunen er blodrød. Vi hadde ikke hatt smitte her siden i våres, og nå er vi et av stedene i landet med mest smitte, pga en konfirmasjon. Anonymkode: 2ac7b...a98
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 Vi hadde konfirmasjon i september, men hadde kun kirken. Planen var å ha take away sushi med søsken og foreldre hjemme, men konfirmanten sa hun hadde migrene så far og kone dro hjem (han har ikke samvær med ungene av en grunn og på slike dager blir han fryktelig slitsom for ungene. Så jeg skjønte hvorfor hun valgte bort middagen hun egentlig ønsket veldig. Vi koste oss på kvelden med god mat istede) Festen skal vi ta siden når vi kan invitere mer familie fra fjern og nær. Vi er mange som jobber i samfunnskritiske yrker så vi er ikke akkurat skjermeg for smitte i disse dager. Så da syns vi alle dette ble best. Hadde konfirmanten ønsket selskap med kun de helt nermeste hadde i hatt det, men hun ønsket seg ett selskap med flere små barn og da betyr det familie lengre ut i slekta og langt unna ifra. Når festen blir aner vi ikke og det er ikke så viktig. Vi har snakket om å ha festen sammen med mitt tantebarn som konfirmerer seg til våren. Han vurderte lenge å ikke konfirmere seg for han liker ikke å væremidtpungtet for noe, så det frister han litt at vi tar festen sammen slik at søskenbarnet som syns det er helt greit å være midtpungtet kan være det med han. Men vi får se hva som skjer, vi har i gen hast. Anonymkode: e7686...12c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor innfører dere egne strengere regler? det er lov å ha private fester med 20 personer. Eller leid lokale med 200. Med en meters avstand. jeg har vært i fire konfirmasjoner denne høsten. Har gått helt fint. Vi har holdt oss innenfor reglene og selvsagt ingen syke tilstede. min datter er en av konfirmantene. For henne har konfirmasjonsleiren, norwaycup, Danmarkstur med korpset, polentur osv blitt avlyst. Det er NÅ hun er konfirmant selvsagt skal hennes konfirmasjon gjennomføres når det er lov!!! Anonymkode: 03b28...8c4 Har ikke innført strengere regler. Det var kun lov å ha 10 gjester i privat lag da vi hadde konfirmasjon. Dessuten er det en del gjester som er i risikogruppe og som ikke kan/ønsker å komme, så har forståelse for at noen ikke ønsker å avholde festen. For vår del så avholdt vi konfirmasjonen da vi klarte å få det til innen lovlige rammer. Anonymkode: 6deab...6cf
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her i Arendal har vi bare lov til å ha 10 stk i selskap hjemme.... Smitteutbruddet vi har her nå er forårsaket at en konfirmasjon. Kom ei dame fra Oslo som var smittet men ikke blitt syk enda, og hun smittet flere stykker, som igjen har smittet andre. Noen av de som ble smittet deltok i en annen fest, og gikk på byen etterpå, og vips har vi masse smitte i Arendal og kommunen er blodrød. Vi hadde ikke hatt smitte her siden i våres, og nå er vi et av stedene i landet med mest smitte, pga en konfirmasjon. Anonymkode: 2ac7b...a98 Og pga dette så har Grimstad og innført lokale smittevernsbestemmelser, b.la max 10 i selskap hjemme, enda Grimstad knapt har smittede. Anonymkode: 55cf1...fbe
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 Vi gjennomførte og hadde en veldig koselig dag. Nærmeste familie + faddere i kirken. Besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn og faddere i selskapet. Vi var litt over 20 stykker i leid lokale. Ingen i familien kom fra områder med særlig smitte, ingen var syke og ingen var spesielt utsatt for å få smitte f.eks. gjennom yrket eller risikoadferd. Vi lot være å klemme og ta gruppebilder. Vi hadde 1 meter avstand mellom familiene og håndsprit på bodene. Sjansene for at noen skulle være smittet var mikroskopiske og sjansene for at de var smittsomme var enda mindre. Anonymkode: cf2d9...3fe
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 Vi har avlyst. Håper på å feire 16 års dag til neste år med litt konfirmasjon tema. Vi blir 26 om vi velger Kun de nærmeste , og det lar seg ikke gjøre nå. Så da satser vi på neste år. Anonymkode: e92f0...7fe
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #16 Skrevet 3. oktober 2020 Vi skulle vært i denne helgen til en jeg er fadder til. De har valgt å feire kun med besteforeldre. Syns det er helt riktig og alle burde gjøre det slik. Å dra i gang konfirmasjon med 30-40 gjester slik situasjonen er nå er rett og slett skammelig. Anonymkode: 002d6...c02
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #17 Skrevet 3. oktober 2020 Om man følger smittevernreglene er det selvsagt OK å feire. Har man leid lokale kan man ha flere gjester. Ingen grunn å pålegge seg strengere regler enn det som er. Anonymkode: 5a063...efd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 Avlyser dere hele konfirmasjonen eller bare festen? Anonymkode: e6575...c43
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Avlyser dere hele konfirmasjonen eller bare festen? Anonymkode: e6575...c43 HI her. Ungdommen blir konfirmert i kirken og konfirmasjonsbilder blir tatt, men festen blir avlyst. Anonymkode: 30733...816
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi skulle vært i denne helgen til en jeg er fadder til. De har valgt å feire kun med besteforeldre. Syns det er helt riktig og alle burde gjøre det slik. Å dra i gang konfirmasjon med 30-40 gjester slik situasjonen er nå er rett og slett skammelig. Anonymkode: 002d6...c02 Hva er skammelig med å følge gitte regler? Det er tillatt å være opptil 200 dersom man leier lokale og kan følge smittevernreglene. Ingen grunn til da å avlyse selskap med 30-40 stk, innenfor disse rammene Anonymkode: 9396d...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå