Gå til innhold

Alt ble fort bare plutselig jævlig! Trist uten grunn. Alt ble mørkt. Antidep. oppstart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som om jeg ble blind på hva jeg kan gjøre. Jeg tok en løpetur, bare fordi jeg vet det er bra, ikke fordi jeg følte meg så jævla bra. Prøver forskjellige oppskrifter, men i kveld klarte jeg ikke glede meg over det. 

Det kom i går kveld. Vart i hele dag. Bare mørke tanker. Overbevist at jeg er uverdig og håpløs. At jeg faktisk aldri kommer til å klare noe. Mens jeg var «lykkelig» trodde jeg bare at jeg var i ferd med det, men nå innså jeg at det faktisk ikke går an å rømme fra den håpløse personen man er. Det er så mørkt.

Jeg vet dette kan være vanlig med antidepressiva oppstart, men HVORFOR må man bli verre først? 
Det er Wellbutrin/Bupropion jeg bruker, min 5.dag.

2 første dager var jeg lettere. Sluttet å bry meg med hva andre tenkte. Veldig befriende. Men derimot ble alt plutselig så svart i går kveld og i hele dag! Jeg ble plutselig overbevist at jeg kommer til å være deprimert så lenge jeg prøver å være noe annet enn denne asp. jenta jeg er 😕 men det er livets eneste motivasjon.

Anonymkode: 4af26...b21

Fortsetter under...

Skrevet

Er det andre her som har erfaring med antidep eller Wellbutrin? Det er ikke SSRI. 

Skrevet

Jeg går på cipralex mot angst og depresjon. Har gått på det over 3 perioder og hver gang så blir jeg alltid mer deprimert etter en ukes tid. Det er vel en normal bivirkning av antidepressiv, man blir dårligere før man blir bedre. Nå sist gang gikk jeg virkelig i kjelleren og var virkelig deprimert en uke etter oppstart på cipralex. Gikk vel 2 uker før jeg ble bedre. 
Hvis du får tanker om å skade deg eller ta livet ditt så kontakt lege med en gang! Det blir bedre❤️

Anonymkode: 0cf12...a8f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går på cipralex mot angst og depresjon. Har gått på det over 3 perioder og hver gang så blir jeg alltid mer deprimert etter en ukes tid. Det er vel en normal bivirkning av antidepressiv, man blir dårligere før man blir bedre. Nå sist gang gikk jeg virkelig i kjelleren og var virkelig deprimert en uke etter oppstart på cipralex. Gikk vel 2 uker før jeg ble bedre. 
Hvis du får tanker om å skade deg eller ta livet ditt så kontakt lege med en gang! Det blir bedre❤️

Hvorfor må vi bli verre?? Er det hjernen som panikkreagerer på noe eller hva? 
Jeg har ikke vært så langt nede siden i fjor. Eller i vinter en gang. Jeg følte jeg var på vei opp. Men nå ble det rett ned.. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må vi bli verre?? Er det hjernen som panikkreagerer på noe eller hva? 
Jeg har ikke vært så langt nede siden i fjor. Eller i vinter en gang. Jeg følte jeg var på vei opp. Men nå ble det rett ned.. 

Aner ikke hvorfor man blir verre før man blir bedre etter oppstart av antidepressiva. Men du kan trøste deg med at det vil bli bedre om en kort stund. ❤️

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Aner ikke hvorfor man blir verre før man blir bedre etter oppstart av antidepressiva. Men du kan trøste deg med at det vil bli bedre om en kort stund. ❤️

Ok. Hvor mye bedre? Blir vi narret av at nedturen var så ille det føles deilig å bli «vanlig»? 
Eller blir du bedre enn det også?

Annonse

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Hvor mye bedre? Blir vi narret av at nedturen var så ille det føles deilig å bli «vanlig»? 
Eller blir du bedre enn det også?

Jeg er bedre nå enn jeg var før jeg begynte på antidepressiva. Nå føler jeg meg ganske bra, kan fremdeles få disse depressive tankene, men de går fort over. Jeg har jo gått på antidepressiva 3 ulike ganger. Jeg har sluttet to ganger etter stund da jeg følte meg bra, men gikk ikke mange månedene før jeg var tilbake i kjelleren. Jeg vil nok aldri være helt tipp topp igjen noen gang i mitt liv, slik jeg var før depresjonen kom. Men det henger sammen med grunnen til depresjonen min, har er barn som har en psykisk utviklingshemning og som krever mer pluss masse annet i sammenheng til barnet, så er derfor jeg sliter med depresjon. Og tror nok at depresjonen vil følge meg livet ut, men pr idag så klarer jeg å leve med den. Jeg har enkelte dager der jeg ser mørkt på alt, kan grine og være forbanna på alt og ingenting, også er jeg fin igjen dagen etter. Jeg trenger slike dager for å blåse ut. Men lever heller med en sånn dag i ny og ne, enn å leve slik hver dag.

Skrevet

Har noen her noen peiling på HVORFOR man må bli verre? Kan det være jeg bruker for mye? Jeg bruker Aduvanz i tillegg men disse skulle ikke kræsje sa legen. I dag tok jeg minste dose med Adu bare i tilfelle det skal være for mye for kroppen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...