Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Som emnet sier så skiter både hunder og katter ned den grusede innkjørselen vår. De er helt ekstreme til tider og ignorerer både chilli og pepper. Må da sterkere lut til. 2 av naboene her har katt så de må få komme inn til sine egne eiendommer- bare ikke skite ned vår. Forbipasserende hunder skal heller ikke få skite den ned. Noen forslag? Anonymkode: 8aa3c...47b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Husker at dette var et problem da jeg var barn. Mamma hadde hageslangen klar og sprutet vann på kattene som brukte vår hage og innkjørsel som toalett. Hvis de blir vant til at de blir våte der så velger de forhåpentligvis et annet sted. Ikke er det skadelig å få vann på seg heller. Andre har hatt suksess med å sette masse grillspyd ned i bakken, med den spisse enden opp. Billig løsning siden 100-pakning koster rundt 25 kroner. Forurenser ikke, blir til jord etterhvert, men dyr liker ikke å stikke seg på beina, og i hvert fall ikke sette rumpa ned, så da velger de et annet sted å være. Jeg gjetter at dyrene velger innkjørselen deres fordi de kan grave der. Å asfaltere eller legge belegningsstein er både penere, og løser problemet. Men det koster jo litt. Med det sagt, jeg hadde nok formidlet problemet til de respektive katteeierene, og bedt dem bidra med en løsning på problemet. Det er en uting å skaffe katt i så tettbygd strøk at ens eget kjæledyr er en plage for naboer. Når man likevel velger å anskaffe katt så får man være innstilt på å legge til rette slik at man ikke plager omgivelsene. Hund er mye enklere. De går jo ikke tur uten eiere. så der er det jo bare å si ifra til eierne at dere ikke ønsker at de bruker innkjørselen deres som toalett, eventuelt sette opp et skilt. Anonymkode: 600ba...ce0
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Med det sagt, jeg hadde nok formidlet problemet til de respektive katteeierene, og bedt dem bidra med en løsning på problemet. Det er en uting å skaffe katt i så tettbygd strøk at ens eget kjæledyr er en plage for naboer. Når man likevel velger å anskaffe katt så får man være innstilt på å legge til rette slik at man ikke plager omgivelsene. Dette er hva jeg har sagt i alle år også. Men du og du, sånn kjeft jeg har fått for det... katter har visst “rett” til å gå fritt. Og mennesker har “rett” til å ha katt. Helt uavhengig av om forholdene ligger til rette for det eller ikke. Anonymkode: e6eca...3e3
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er hva jeg har sagt i alle år også. Men du og du, sånn kjeft jeg har fått for det... katter har visst “rett” til å gå fritt. Og mennesker har “rett” til å ha katt. Helt uavhengig av om forholdene ligger til rette for det eller ikke. Anonymkode: e6eca...3e3 Det er jo sant. Ingen kan nekte noen å ha en katt dersom det ikke står «ikke tillatt med dyr» i leiekontrakten eller i styrets/sameiets/borettslagets vedtekter. Det samme gjelder mennesker. De får barn uavhengig av om forholdene ligger til rette for det. Ha litt mindre grus på gårdsplassen. Katter liker å grave ned ekskrementer, så om det ikke er noe å grave i kan det være de finner en annen innkjørsel Anonymkode: 7c173...7bc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo sant. Ingen kan nekte noen å ha en katt dersom det ikke står «ikke tillatt med dyr» i leiekontrakten eller i styrets/sameiets/borettslagets vedtekter. Det samme gjelder mennesker. De får barn uavhengig av om forholdene ligger til rette for det. Ha litt mindre grus på gårdsplassen. Katter liker å grave ned ekskrementer, så om det ikke er noe å grave i kan det være de finner en annen innkjørsel Anonymkode: 7c173...7bc Øøh, feil vinkling. Ingen kan forlange at deres dyr skal ha tilgang til andres tomt. Anonymkode: e6eca...3e3
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo sant. Ingen kan nekte noen å ha en katt dersom det ikke står «ikke tillatt med dyr» i leiekontrakten eller i styrets/sameiets/borettslagets vedtekter. Det samme gjelder mennesker. De får barn uavhengig av om forholdene ligger til rette for det. Ha litt mindre grus på gårdsplassen. Katter liker å grave ned ekskrementer, så om det ikke er noe å grave i kan det være de finner en annen innkjørsel Anonymkode: 7c173...7bc De skiter ned der det nesten ikke er grus heller 😕 hvis det ikke gir seg må vi jo til verks med lys og lyd for å skremme, men potensiale da er at kattene ikke tør å dra hjem igjen. Alternativet er at katteeierne rydder oppkjørselen vår for bæsj hver dag Anonymkode: 8aa3c...47b
Admin Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov, og svar til dette. admin
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Øøh, feil vinkling. Ingen kan forlange at deres dyr skal ha tilgang til andres tomt. Anonymkode: e6eca...3e3 Vil man ikke ha dyr eller mennesker inn, så må man jo stenge de ute da. Jeg er ikke noe fan av dyr. Jeg liker faktisk ikke dur i det hele tatt, og om jeg vil de skal ligge unna min eiendom, så må jeg stenge for det Anonymkode: 7c173...7bc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Skrevet 1. oktober 2020 Gjør deg til venns med kattene, da unngår de som regel å gjøre fra seg hos deg Sett et lite skilt ved innkjørselen - si til hundeeiere at de må plukke opp skiten etter hundene sine. Anonymkode: daaf5...194
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil man ikke ha dyr eller mennesker inn, så må man jo stenge de ute da. Jeg er ikke noe fan av dyr. Jeg liker faktisk ikke dur i det hele tatt, og om jeg vil de skal ligge unna min eiendom, så må jeg stenge for det Anonymkode: 7c173...7bc Nei, feil. Vil man ikke ha dyr inn, lar man være å kjøpe seg et dyr. ANDRE har ikke rett til å gi sitt dyr tilgang... Anonymkode: e6eca...3e3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Gjør deg til venns med kattene, da unngår de som regel å gjøre fra seg hos deg Myte. Katter har ikke menneskelige følelser og bruker ikke manglende skiting som kjærlighetserklæring. Anonymkode: e6eca...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå