Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #51 Skrevet 30. september 2020 12 timer siden, Pashla skrev: Jeg har bare menn og gutter rundt meg, ingen av dem menstruerer, men søppelbøtte trenger de. Gamle doruller, brukt tanntråd, skjeggstubber fra barbering, tomme tannkremtuber og sjampoflasker, lodotter fra tørketrommelen, hårdotter fra kammen ... bare fantasien setter grenser. Vi har søppelbøtte på badet, men tom såpe emballasje, tom barberskum, toalettruller samt innpakking av barberblader osv. kildesorteres i papp/papir, plast og metall. Anonymkode: 90247...16f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #52 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, nei jeg synes søppeldunk på badet kan være skikkelig nasty. Spesielt de med lokk på, der det nærmest koker oppi. Jeg synes ikke det er spesielt digg med tampongdugg i lokket. Kunne utbrodert det bildet mye mer men velger å la vær. De søppeldunkene som er åpne er helt ok. Jeg foretrekker å ha den i vanlig søppel. De jeg kjenner har naturlig forhold til kropp og har ingen kvaler med å bære søpla si til søppeldunken under vasken på kjøkkenet. Blir overrasket over engasjementet og ber om unnskyldning for å ha nevnt det. Trodde virkelig vi var ferdig diskutert og enige om at noen få av oss ikke foretrekker søppel på badet. Om noen har så store problemer med dette når de er på besøk bør de vurdere om det er noe de trenger hjelp til å håndtere. Jeg sammenligner det med å tørre å kjøpe kondomer på butikken eller tamponger osv. Dette er en naturlig del av livet og det burde virkelig ikke være et stort problem. Anonymkode: f9cda...b91 Men for deg er altså det største problemet tampongdugg i lokket på søppeldunken på badet. Tampongdugg i fri ferdsel på kjøkkenet der du spiser er helt innafor? Sorry, men det er du som er sær her altså. Å kjøpe tamponger og kondomer er ikke noe folk er flaue over. Å bære rundt på brukte tamponger og kondomer er jo en litt annen sak? Men ser lett for meg din familie hvor mannen kommer slengendes med en brukt kondom som gjerne svinges lett over hodet så det skvetter rundt, og deg som kaster tampongen i åpen dunk på kjøkkenet så blodlukta blander seg med skyen mannen lager. Da ligger alt til rette for et herlig måltid da. Anonymkode: 089ab...db2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #53 Skrevet 30. september 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, doklut er det man bruker til å vaske seg i baken med etter man har vært på do. Det står en bøtte med såpevann ved siden av søppelbøtta med en klut hengende over. Anonymkode: e354a...f93 Vi som kommer fra et møblert hjem kaller det ikke for doklut, men nedentilklut. Anonymkode: a8b69...8e0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #54 Skrevet 30. september 2020 Jeg har selvsagt søppelbøtte på badet. Til alt det avfallet som ikke stinker, som dorullkjerner, q-tips, bomullspads, hår fra sluket i dusjen, tomme såpeflasker osv. Den tømmes sjeldent, bare når den blir full. Men at noen tenker det er greit å hive brukte mens-produkter oppi der er over min fatteevne. Når noen er på besøk hos oss og velger den løsningen er lukten på badet så intens og kvalmende dagen etter (når jeg oppdager den hyggelige overraskelsen deres), at jeg umulig kan se for meg at det er slik folk pleier å behandle mens-avfallet sitt? Men jeg har aldri sagt noe til noen av våre besøkende om dette. Må jo bare pine meg gjennom det, bli kvitt søppel og stank, og lufte ut på badet. På samme måte som at vi ikke lar rekeskall og fiskeavfall ligge et par dager i søpla på kjøkkenet før vi går ut med det, burde man enten selv frakte mens-søppel ut, eller gi vertskapet beskjed om at det kan være lurt å ta ut søpla når man drar. Anonymkode: 17394...d73
Syngensang Skrevet 30. september 2020 Forfatter #55 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi som kommer fra et møblert hjem kaller det ikke for doklut, men nedentilklut. Anonymkode: a8b69...8e0 😆
Syngensang Skrevet 30. september 2020 Forfatter #56 Skrevet 30. september 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har selvsagt søppelbøtte på badet. Til alt det avfallet som ikke stinker, som dorullkjerner, q-tips, bomullspads, hår fra sluket i dusjen, tomme såpeflasker osv. Den tømmes sjeldent, bare når den blir full. Men at noen tenker det er greit å hive brukte mens-produkter oppi der er over min fatteevne. Når noen er på besøk hos oss og velger den løsningen er lukten på badet så intens og kvalmende dagen etter (når jeg oppdager den hyggelige overraskelsen deres), at jeg umulig kan se for meg at det er slik folk pleier å behandle mens-avfallet sitt? Men jeg har aldri sagt noe til noen av våre besøkende om dette. Må jo bare pine meg gjennom det, bli kvitt søppel og stank, og lufte ut på badet. På samme måte som at vi ikke lar rekeskall og fiskeavfall ligge et par dager i søpla på kjøkkenet før vi går ut med det, burde man enten selv frakte mens-søppel ut, eller gi vertskapet beskjed om at det kan være lurt å ta ut søpla når man drar. Anonymkode: 17394...d73 Men kva gjer du når du er på besøk og har mensen då? Kastar du bindet/tampongen i kjøkkensøppelet?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #57 Skrevet 30. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men for deg er altså det største problemet tampongdugg i lokket på søppeldunken på badet. Tampongdugg i fri ferdsel på kjøkkenet der du spiser er helt innafor? Sorry, men det er du som er sær her altså. Å kjøpe tamponger og kondomer er ikke noe folk er flaue over. Å bære rundt på brukte tamponger og kondomer er jo en litt annen sak? Men ser lett for meg din familie hvor mannen kommer slengendes med en brukt kondom som gjerne svinges lett over hodet så det skvetter rundt, og deg som kaster tampongen i åpen dunk på kjøkkenet så blodlukta blander seg med skyen mannen lager. Da ligger alt til rette for et herlig måltid da. Anonymkode: 089ab...db2 Hvis det lukter så strekt av tampongene og bindene dine at lukta blander seg med matosen på kjøkkenet, da skifter du bind/tampong ALTFOR sjeldent. Uavhengig av hvor folk velger å kaste bind og tamponger så håper jeg de får søpla ut av huset i god tid før det begynner å stinke. Blander lukta deg med matosen på kjøkkenet så hadde badet lukta død om tamponger heller lå i søppelbøtta der inne. Anonymkode: cedeb...e62
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #58 Skrevet 30. september 2020 Vi har to bad. Det ene i etasjen vi har soverommene våre. Der har vi søppelbøtte. Den tømmes 1 til 2 ganger i uka. Bad to, som er i samme etasje som stue og kjøkken er mer et gjestebad. Her har vi ikke søppelkasse. Badet der er da rett bed kjøkkenet. Har aldri tenkt over å ha søppelkasse der. Gjestebadet brukes ikke på samme måte som vårt hovedbad og det er kort vei til søpla på kjøkkenet. Anonymkode: c6ee4...39d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #59 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det lukter så strekt av tampongene og bindene dine at lukta blander seg med matosen på kjøkkenet, da skifter du bind/tampong ALTFOR sjeldent. Uavhengig av hvor folk velger å kaste bind og tamponger så håper jeg de får søpla ut av huset i god tid før det begynner å stinke. Blander lukta deg med matosen på kjøkkenet så hadde badet lukta død om tamponger heller lå i søppelbøtta der inne. Anonymkode: cedeb...e62 Du forstår ikke sarkasme og ironi? Eller humor... Mine tamponger lukter ikke, de legges i søppelbøtta på badet som tømmes nesten like ofte som den på kjøkkenet. Ikke får vi tampongdugg i lokket heller, men så har vi jo søppeldunk beregnet på bad så ikke søpla ligger på varmekablene. Men hvis det er sånn at folk plages med tampongdugg og lukt, så må det jo være å foretrekke å ha både den dampen og lukta på badet heller enn på kjøkkenet? Eller foretrekker den type folk at fjerner slippes kontrollert på kjøkkenet under kjøkkenvifta så lukta kan suges ut der? Heller enn at tarmpartiklene legger seg ned på badet? Der er det jo ekkelt å ha slikt. Anonymkode: 089ab...db2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #60 Skrevet 30. september 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har to bad. Det ene i etasjen vi har soverommene våre. Der har vi søppelbøtte. Den tømmes 1 til 2 ganger i uka. Bad to, som er i samme etasje som stue og kjøkken er mer et gjestebad. Her har vi ikke søppelkasse. Badet der er da rett bed kjøkkenet. Har aldri tenkt over å ha søppelkasse der. Gjestebadet brukes ikke på samme måte som vårt hovedbad og det er kort vei til søpla på kjøkkenet. Anonymkode: c6ee4...39d For gjesters skyld, som jo bruker dette bør det være en liten dunk der også. Ikke alle som synes bind og tamponger hører hjemme på et kjøkken. Anonymkode: 089ab...db2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #61 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du forstår ikke sarkasme og ironi? Eller humor... Mine tamponger lukter ikke, de legges i søppelbøtta på badet som tømmes nesten like ofte som den på kjøkkenet. Ikke får vi tampongdugg i lokket heller, men så har vi jo søppeldunk beregnet på bad så ikke søpla ligger på varmekablene. Men hvis det er sånn at folk plages med tampongdugg og lukt, så må det jo være å foretrekke å ha både den dampen og lukta på badet heller enn på kjøkkenet? Eller foretrekker den type folk at fjerner slippes kontrollert på kjøkkenet under kjøkkenvifta så lukta kan suges ut der? Heller enn at tarmpartiklene legger seg ned på badet? Der er det jo ekkelt å ha slikt. Anonymkode: 089ab...db2 Fjerner=fjerter Anonymkode: 089ab...db2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #62 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, Syngensang skrev: Men kva gjer du når du er på besøk og har mensen då? Kastar du bindet/tampongen i kjøkkensøppelet? Jeg hadde aldri kastet det i kjøkkensøpla nei, enig i at det er ennå eklere. Jeg har ikke mensen pga hormonspiral. Når jeg har mensen bruker jeg menskopp, som stort sett bare tømmes og vaskes morgen og kveld. Hvis jeg er hos andre eller på offentlig toalett og må tømme, tømmer jeg blodet i do, tørker av menskoppen med papir, og setter den inn igjen. Synes ikke noe om å skylle den i vasken hos andre, selv om det strengt tatt går ut på det samme som å vaske fingrene etter bytte av tampong. Som sagt har jeg aldri gitt gjester beskjed om hvor ekkelt jeg synes stanken er, og heller ikke bedt noen om å ikke bruke søppelbøtta på badet. Men ville satt stor pris på om jeg fikk beskjed, så vi kunne kvittet oss med det med en gang besøket gikk hjem. Anonymkode: 17394...d73
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #63 Skrevet 30. september 2020 Jeg har vokst opp med mor og søster, har utallige venninner og to døtre som også har mange venninne. Jeg har altså toalett med mange kvinner opp gjennom årene Aldri, aldri, aldri har jeg opplevd at bind eller tamponger har luktet opp hverken bad eller kjøkken!? Man pakker jo sakene godt inn i papir, og søppel tømmes vel regelmessig? Alt som kan hauses opp? Anonymkode: 8c03e...d64
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #64 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vokst opp med mor og søster, har utallige venninner og to døtre som også har mange venninne. Jeg har altså toalett med mange kvinner opp gjennom årene Aldri, aldri, aldri har jeg opplevd at bind eller tamponger har luktet opp hverken bad eller kjøkken!? Man pakker jo sakene godt inn i papir, og søppel tømmes vel regelmessig? Alt som kan hauses opp? Anonymkode: 8c03e...d64 Da har du enten vokst opp uten varmekabler og hatt for vane å ha det veldig kaldt på badet, eller du har ekstremt dårlig luktesans. Sannsynligvis en kombinasjon av dette. Menslukta på offentlige toaletter, som rengjøres og søppel tømmes flere ganger daglig, er til å overleve. Det lukter, men «fersk mens» går relativt greit, så lenge man ikke puster med nesa. Når den derimot får godgjøre seg på et godt og varmt bad over natta er lukta så gjennomtrengende at det hjelper ikke om det er «pakket godt inn». Hvis ikke familien din bruker tette «hundeposer» eller vakumeringsmaskin. Noen runder med toalettpapir rundt en tampong har null effekt. Anonymkode: 17394...d73
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #65 Skrevet 30. september 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har selvsagt søppelbøtte på badet. Til alt det avfallet som ikke stinker, som dorullkjerner, q-tips, bomullspads, hår fra sluket i dusjen, tomme såpeflasker osv. Den tømmes sjeldent, bare når den blir full. Men at noen tenker det er greit å hive brukte mens-produkter oppi der er over min fatteevne. Når noen er på besøk hos oss og velger den løsningen er lukten på badet så intens og kvalmende dagen etter (når jeg oppdager den hyggelige overraskelsen deres), at jeg umulig kan se for meg at det er slik folk pleier å behandle mens-avfallet sitt? Men jeg har aldri sagt noe til noen av våre besøkende om dette. Må jo bare pine meg gjennom det, bli kvitt søppel og stank, og lufte ut på badet. På samme måte som at vi ikke lar rekeskall og fiskeavfall ligge et par dager i søpla på kjøkkenet før vi går ut med det, burde man enten selv frakte mens-søppel ut, eller gi vertskapet beskjed om at det kan være lurt å ta ut søpla når man drar. Anonymkode: 17394...d73 Jeg må innrømme at hvis jeg hadde vært hos noen som hadde søppekbøtte på badet, så hadde det aldri falt meg inn at jeg ikke kunne kaste tampong oppi der, men at det var forventet at jeg skulle kaste den på kjøkkenet. Anonymkode: 5f469...994
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #66 Skrevet 30. september 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: Jeg hadde aldri kastet det i kjøkkensøpla nei, enig i at det er ennå eklere. Jeg har ikke mensen pga hormonspiral. Når jeg har mensen bruker jeg menskopp, som stort sett bare tømmes og vaskes morgen og kveld. Hvis jeg er hos andre eller på offentlig toalett og må tømme, tømmer jeg blodet i do, tørker av menskoppen med papir, og setter den inn igjen. Synes ikke noe om å skylle den i vasken hos andre, selv om det strengt tatt går ut på det samme som å vaske fingrene etter bytte av tampong. Som sagt har jeg aldri gitt gjester beskjed om hvor ekkelt jeg synes stanken er, og heller ikke bedt noen om å ikke bruke søppelbøtta på badet. Men ville satt stor pris på om jeg fikk beskjed, så vi kunne kvittet oss med det med en gang besøket gikk hjem. Anonymkode: 17394...d73 Du har heller ikke døtre som menstruerer eller venner av barn som menstruerer? Anonymkode: 5a21c...81d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #67 Skrevet 1. oktober 2020 19 timer siden, sug lut skrev: 19 timer siden, sug lut skrev: Vær så snill og si at du tuller. 19 timer siden, beef sister skrev: Det MÅ jo være tull - men jeg lo høyt, for det ga meg et sinnssykt ekkelt bilde i hodet. Nei, jeg tuller ikke. Kjenner flere som har det. Innimellom blir såpevann og klut byttet ut naturligvis. Er det så rart da? Men dette er avsporing... Anonymkode: e354a...f93
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #68 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har heller ikke døtre som menstruerer eller venner av barn som menstruerer? Anonymkode: 5a21c...81d Jeg har bare sønner. Har som sagt aldri forventet at gjester skal ta med seg blodige tamponger hjem, og jeg vil i hvert fall ikke ha det på kjøkkenet🤮 Hadde bare satt pris på beskjed om at søpla må tømmes når gjestene går hjem, i stedet for å få en ekstremt kvalmende stank i overraskelse neste morgen, og måtte håndtere søpla med konstante brekninger og deretter ha full gjennomlufting. Anonymkode: 17394...d73
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #69 Skrevet 1. oktober 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Da har du enten vokst opp uten varmekabler og hatt for vane å ha det veldig kaldt på badet, eller du har ekstremt dårlig luktesans. Sannsynligvis en kombinasjon av dette. Menslukta på offentlige toaletter, som rengjøres og søppel tømmes flere ganger daglig, er til å overleve. Det lukter, men «fersk mens» går relativt greit, så lenge man ikke puster med nesa. Når den derimot får godgjøre seg på et godt og varmt bad over natta er lukta så gjennomtrengende at det hjelper ikke om det er «pakket godt inn». Hvis ikke familien din bruker tette «hundeposer» eller vakumeringsmaskin. Noen runder med toalettpapir rundt en tampong har null effekt. Anonymkode: 17394...d73 Nei. Varmekablene er på og luktesansen helt normal. Men jeg er ikke en sporhund, selvsagt, og går ikke å sniffer rundt søppelbøttene hverken hjemme eller på offentlige toalett. Vi tømmer alle søppelspann hver kveld, både på badet og kjøkkenet og kjenner som sagt aldri ‘mens-lukt’ noe sted. Søppelbøtten på badet står jo litt opp fra gulvet og kablene er ikke på så mye at det ‘dugger’. Veldig merkelig at du nekter å godta at andre ikke har samme erfaring som deg? Kanskje vi rett og slett er mer hygieniske i vårt hus? Anonymkode: 8c03e...d64
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #70 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må innrømme at hvis jeg hadde vært hos noen som hadde søppekbøtte på badet, så hadde det aldri falt meg inn at jeg ikke kunne kaste tampong oppi der, men at det var forventet at jeg skulle kaste den på kjøkkenet. Anonymkode: 5f469...994 Herregud?! Fordi søppelbøtta ikke er til søppel?? Hvorfor synes folk mensenblod passer bedre på et kjøkken?? Anonymkode: 089ab...db2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #71 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare sønner. Har som sagt aldri forventet at gjester skal ta med seg blodige tamponger hjem, og jeg vil i hvert fall ikke ha det på kjøkkenet🤮 Hadde bare satt pris på beskjed om at søpla må tømmes når gjestene går hjem, i stedet for å få en ekstremt kvalmende stank i overraskelse neste morgen, og måtte håndtere søpla med konstante brekninger og deretter ha full gjennomlufting. Anonymkode: 17394...d73 Det er virkelig ikke normalt å ha et så anstrengt forhold til søppel. Om du er så kresen må du jo tømme søppelet oftere? Anonymkode: 8c03e...d64
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #72 Skrevet 1. oktober 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud?! Fordi søppelbøtta ikke er til søppel?? Hvorfor synes folk mensenblod passer bedre på et kjøkken?? Anonymkode: 089ab...db2 ??? Anonymkode: 5f469...994
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #73 Skrevet 1. oktober 2020 Hjelpes. Når brukte bind og tamponger åpenbart er kilde til vond lukt og krisestemning enten det er på kjøkken eller bad, hvorfor ikke bare gå ut med den med en gang? SÅ problematisk som binding tamponger åpenbart er, så må det da være mye bedre å få det ut av huset? Anonymkode: cedeb...e62
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #74 Skrevet 1. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: ??? Anonymkode: 5f469...994 Sorry, leste litt raskt. Jeg leste at det aldri kunne falle deg inn å skulle kaste en tampong i en søppelbøtte på badet. Er jo noen som mener det her så... Anonymkode: 089ab...db2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #75 Skrevet 1. oktober 2020 For dere som er livende redde for bittelitt lukt (det lukter da ikke så mye????), foreslår jeg å henge en søppelpose under badevinduet, på utsiden. Da får du alt ut med en gang. Og så må du fortelle alle gjestene det også. Du blir helt sikkert ikke noen stor snakkis. 🤣 Anonymkode: 212ed...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå