Gå til innhold

Søppelbøtte på badet!!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det sier litt om nivået på dette forumet at søppelbøtte (eller ikke) på badet er gjenstand for hyppig debatt. Jeg skjønner ikke greia. La nå folk ha det som de vil hjemme i sitt eget hus. Det eneste jeg sitter igjen med er en undring over (mangel på) kildesortering  Kaster dere virkelig sorteringssøppel i en felles bøtte på badet?

Anonymkode: b9f72...81b

Enig! Jeg har - selvfølgelig - søppelbøtte på badet. Den blir brukt til bind, truseinnlegg, hår fra hårbørster, pads osv. Tomme dorullkjerner kaster jeg i papiravfallet. Tomme såpeflasker osv. skyller jeg og kaster i plastavfallet. Jeg er absolutt ingen miljønerd, men prøver å kildesortere så godt jeg kan. 

Anonymkode: 212ed...348

Fortsetter under...

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Søppelbøtte på badet er like vanlig som doklut. 

Anonymkode: e354a...f93

Hva er en doklut?????

Anonymkode: 212ed...348

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Doklut?

Vi har selvsagt bøtte på badet, noe annet hadde vært rart. 

Anonymkode: 0444f...060

Ja, doklut er det man bruker til å vaske seg i baken med etter man har vært på do. Det står en bøtte med såpevann ved siden av søppelbøtta med en klut hengende over. 

Skrevet
11 timer siden, Syngensang skrev:

For å unngå å kapre den andre tråden...  

Vi har jo tidlegare diskutert dette temaet ganske utførleg. Men kan jo vere at nye krefter har nye synspunkt? Eg meinar bestemt at det skal vere søppelbøtte på badet, og kjem eg i hus utan tenker eg at her bur det berre menn, eller at eventuelle kvinnelege bebuarar er utan livmor. Men tenker òg at det nok hadde vore lurt å hatt ei søppelbøtte på badet uansett i tilfelle besøk av menstruerande damer med bind feks..

Jeg har ikke på badet, av den enkle grunn at da jeg fjerna livmora (så der har du rett) skulle jeg kjøpe en ny og fin en, men så langt kom jeg ikke 🙈 Det er nå 4,5 år siden, så takk for påminnelsen.

Er heldigvis ganske usosial av meg, har to gode venninner på besøk, og ellers familie (de er såpass «gamle» at de har ikke mensen lenger 🤪). De to venninnen har ikke problemer med å gå de fem skrittene fra badet til kjøkkenet. Men så kommer sikkert sønnen til å ha med jentebesøk etterhvert som kanskje har mensen, og når de får mensen er det nok ikke så kult å kaste det «synlig», så skal kjøpe i dag.

Anonymkode: 0436c...7de

Skrevet

Er nok ganske mange uten søppelkasse, som får tamponger og annet skylt ned i do - de får nesten bare takke seg selv. 

Skrevet
1 time siden, Pobie skrev:

Søppelbøtta på gjestebadet er tom utenom når vi har gjester, men når jeg tømmer den er det stort sett pass og emballasje i den. 

Du har den typen gjester som kaster passet sitt, ja! ;)

Annonse

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, doklut er det man bruker til å vaske seg i baken med etter man har vært på do. Det står en bøtte med såpevann ved siden av søppelbøtta med en klut hengende over. 

Jaha? 

Anonymkode: 0444f...060

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær så snill og si at du tuller.

Skrevet
2 minutes ago, sug lut said:

Vær så snill og si at du tuller.

Det MÅ jo være tull - men jeg lo høyt, for det ga meg et sinnssykt ekkelt bilde i hodet.

Skrevet
Akkurat nå, beef sister skrev:

Det MÅ jo være tull - men jeg lo høyt, for det ga meg et sinnssykt ekkelt bilde i hodet.

Samme her. Men bare at noen har tenkt på muligheten er jo skrekkelig.

Skrevet
9 minutter siden, sug lut skrev:

Skjer støtt og stadig når man er ute på oppdrag😎 Den beste måten å kvitte seg med «brente» pass på er i mens- og ørevoksavfallet☠️ og ingen steder er bedre for å iverksette sin nye identitet enn et bad. 

Skrevet
10 minutes ago, sug lut said:

Sånn. Henger på tørk mellom hver gjest. 

P1000803.jpg

Skrevet

Har helt klart søppeldunk på badet, og på do. Selv tenåringsguttene på 16 og 19 år har det på sitt bad,

Jeg menstruerer ikke, men det blir en del søppel likevel, q-tips, vattdotter, hår fra dusjen og børsten, en lapp som er klippet av et klesplagg, en hårstrikk som har røket, embalasjen rundt pillene når et brett er spist opp, håret som bankes ut av barbermaskinen, linser og linseesker osv osv

Tomme doruller bæres til papirsøplet da, og tomme sjampoflasker og ting av plast skylles og kastes i plastavfallet.

Anonymkode: 42769...84c

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har helt klart søppeldunk på badet, og på do. Selv tenåringsguttene på 16 og 19 år har det på sitt bad,

Jeg menstruerer ikke, men det blir en del søppel likevel, q-tips, vattdotter, hår fra dusjen og børsten, en lapp som er klippet av et klesplagg, en hårstrikk som har røket, embalasjen rundt pillene når et brett er spist opp, håret som bankes ut av barbermaskinen, linser og linseesker osv osv

Tomme doruller bæres til papirsøplet da, og tomme sjampoflasker og ting av plast skylles og kastes i plastavfallet.

Jeg har forresten små søppeldunker da, som tømmes ganske ofte. De er også designet for å være på badet så bøtten inni står ikke på gulvet, det er det bare det ytterste laget av pedalbøtten som gjør.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kjøkkenet rett utenfor så ser ingen vits i å ha en SØPPELbøtte på badet når jeg kan gå rett ut å kaste søpla i en søppelkasse.

Anonymkode: 7871d...165

Ikke sikkert alle som er i huset er enig i det? Evner du bare se dine egne behov? 

Anonymkode: 089ab...db2

Skrevet
44 minutter siden, sug lut skrev:

Vi har snodige gjester ja 😄

Neida, skulle være pads.

Skrevet
42 minutter siden, sug lut skrev:

Datteren min bodde i kollektiv med en som brukte kjøkkenklutene når det var tomt for dopapir 🤮tror ikke at han hengte de til tørk da🤢

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Søppelbøtte på badet er like vanlig som doklut. 

Nja, uvanleg omgangskrets du har r vil eg seie. 

Skrevet
5 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Det er virkelig ikke et problem. Jeg har søppelbøtte på badet selv, men klarer da fint å finne en løsning om jeg er hos noen som ikke har det. 

Jeg skjønner ikke at dette temaet engasjerer så enormt i tråd etter tråd. Det må være et av verdens største ikke- problem. 

Ja, det har du jo sjølvsagt rett i, men kvar skal ein elles diskutere ikke problem om ikkje her?? Vi har jo òg ein klutproblematikk, og det heit uten å ha nevnt doklut. Den er verkeleg for spesielt interesserte. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer meg ikke uten. Men om folk ikke har det så er det også helt OK. Ikke et stort problem. 

Anonymkode: 18939...15f

Blir faktisk litt brydd eg, menstruerer litt dann og vann i tide og utide, og syns det er litt trasig å vandre rundt for å finne søppelbøtte å legge brukte bind i? Kanskje særleg etter å ha lese at folk syns det er ekkelt å ha det i søpla på badet for då går ein jo utfrå at andre meiner det iallfall er ekkelt å ha det i søpla på kjøkenet. Av ein eller anna grunn. Og personleg likar eg ikkje å gå med brukte bind i lomma. 

Skrevet
10 minutter siden, Syngensang skrev:

Nja, uvanleg omgangskrets du har r vil eg seie. 

Evt er ingen av delene vanlig... men det faller på sin egen urimelighet siden så mange har søppelbøtte på badet.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det sier litt om nivået på dette forumet at søppelbøtte (eller ikke) på badet er gjenstand for hyppig debatt. Jeg skjønner ikke greia. La nå folk ha det som de vil hjemme i sitt eget hus. Det eneste jeg sitter igjen med er en undring over (mangel på) kildesortering  Kaster dere virkelig sorteringssøppel i en felles bøtte på badet?

Doruller og annen papp samles i egen beholder. Alt det andre skal i samme spann her, det sorteres av maskin på sorteringsanlegg. 

Anonymkode: 089ab...db2

Skrevet

Ja, nei jeg synes søppeldunk på badet kan være skikkelig nasty. Spesielt de med lokk på, der det nærmest koker oppi. Jeg synes ikke det er spesielt digg med tampongdugg i lokket. Kunne utbrodert det bildet mye mer men velger å la vær.

De søppeldunkene som er åpne er helt ok.

Jeg foretrekker å ha den i vanlig søppel. De jeg kjenner har naturlig forhold til kropp og har ingen kvaler med å bære søpla si til søppeldunken under vasken på kjøkkenet.

Blir overrasket over engasjementet og ber om unnskyldning for å ha nevnt det. Trodde virkelig vi var ferdig diskutert og enige om at noen få av oss ikke foretrekker søppel på badet.

Om noen har så store problemer med dette når de er på besøk bør de vurdere om det er noe de trenger hjelp til å håndtere. Jeg sammenligner det med å tørre å kjøpe kondomer på butikken eller tamponger osv. Dette er en naturlig del av livet og det burde virkelig ikke være et stort problem.

Anonymkode: f9cda...b91

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det aller meste av søppelet på badet er jo restsøppel.

Anonymkode: 6f5f7...38e

Skrevet

Jeg har selvsagt søppelbøtte på badet. Jeg tømmer den ofte, og har aldri hatt problemer med lukt. 

Jeg klarer likevel å sortere ut det som skal sorteres og kaste det riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...