Gå til innhold

Dinbaby sin norsktime:

Anbefalte innlegg

1. Forholdsregler (ikke forhåndsregler).

2. Av gårde, om bord, til stede (ikke avgårde, ombord og tilstede, med mindre du skal snakke om å gi tillatelse til noe). 

3. Alt for Norge, men altfor mye mat. 

4. Krasje (ikke kræsje). 

Anonymkode: c5012...44e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144408450-dinbaby-sin-norsktime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så pinlig. Viktigere å rette på folks rettskriving enn å ha hjerterom for alle, uavhengig dysleksi eller ikke, uavhengig 2 eller 6 i norsk. Rett og slett pinlig.

Anonymkode: 6e89d...fbf

Huff ja. 

Gjorde det veldig vondt i tærne dine? 

Anonymkode: ee833...635

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så pinlig. Viktigere å rette på folks rettskriving enn å ha hjerterom for alle, uavhengig dysleksi eller ikke, uavhengig 2 eller 6 i norsk. Rett og slett pinlig.

Når ble det å gi folk gratis språkopplæring det samme som manglende hjerterom? Lærere tar seg vanligvis betalt, her får man grunnleggende norskopplæring helt gratis 👍🏻

Anonymkode: ad38e...704

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når ble det å gi folk gratis språkopplæring det samme som manglende hjerterom? Lærere tar seg vanligvis betalt, her får man grunnleggende norskopplæring helt gratis 👍🏻

Anonymkode: ad38e...704

Fy deg, det er slemt å rette på andre.

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg når noen driver å retter i andres tråder, men her er det du som er pinlig. Denne tråden er opprettet med tanke på rettskrivning, og man står helt fritt til å unngå den.

Det er vel ingen som liker noen som har 2 i norsk? De med 2 i norsk har ikke venner, familie, ektefeller eller barn, de får ingen gaver til jul, kan ikke stå på henda og får ikke ta sertifikat.

Jeg er dårlig på rettskriving og liker tråden. Den henger ikke ut noen og ædelegger ingen inlegg. Hvor lenge jeg husker tipsene vet jeg ikke, men noen blir kanskje sittende.

Anonymkode: b8fe1...5a1

På 28.9.2020 den 19.58, Anonym bruker skrev:

1. Forholdsregler (ikke forhåndsregler).

2. Av gårde, om bord, til stede (ikke avgårde, ombord og tilstede, med mindre du skal snakke om å gi tillatelse til noe). 

3. Alt for Norge, men altfor mye mat. 

4. Krasje (ikke kræsje). 

Anonymkode: c5012...44e

Tenkte jeg er god i rettskriving, men her må dere lære meg noe ser jeg! Punkt 2, hvorfor skal en dele ord her? Hvordan er regelen?🤷‍♀️

Anonymkode: 82abc...ec5

2 minutter siden, uhhuhher skrev:

Vi er vel egentlig ikke så glad i garpegenitiv heller, er vi? 

Dinbabys norsktime 

Eller kanskje en omskriving? Lær norsk med dinbaby! 

😉

Vi er faktisk egentlig glad i garpegenitiv sånn innimellom, vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...