Gå til innhold

Hvordan tilberede spinat og grønnkål så det smaker godt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bruker spinat i sauser, f. eks ostesaus eller pestosaus. Lager i begge tilfeller hvit saus, steker spinaten til den faller sammen, har den i sausen og kjører med stavmikser, før jeg har i ost eller pesto og smaker til med krydder. Serverer med pasta og skinke, laks eller noe annet jeg får lyst på. 

Anonymkode: ecf06...e84

kjøp grønnkålmix, stek det på panne med hvitløk, chili og ingefær , skvis over litt lime evt soyasaus ved servering. Passer godt sammen med laks / ørrret osv...

Anonymkode: c735b...bd4

Jeg elsker både spinat og grønnkål, så det er ikke sikkert mine tips hjelper deg... men jeg elsker å kombinere spinat og hvitløk, steke det sammen, og deretter ha det i hvitsaus i feks fiskegryter med laks. Grønnkål er nydelig stekt i ovnen i olje med grovt salt over, utrolig godt feks sammen med søtpotet og kylling 😋

Frossen, hakket spinat koker jeg til det meste av vann er borte, så en god dæsj fløte, salt og revet muskat. Sammen med hjemmelaget potetstappe og fisk(epinner) er det en slager hos oss.

Spaghetti med hvitløk og spinatblader er også populær. Selv liker jeg eggerøre med spinat.

Grønnkål liker egentlig ingen. Iblant finner jeg Savøykål som er mye bedre.

Anonymkode: fff8c...dc8

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frossen, hakket spinat koker jeg til det meste av vann er borte, så en god dæsj fløte, salt og revet muskat. Sammen med hjemmelaget potetstappe og fisk(epinner) er det en slager hos oss.

Spaghetti med hvitløk og spinatblader er også populær. Selv liker jeg eggerøre med spinat.

Grønnkål liker egentlig ingen. Iblant finner jeg Savøykål som er mye bedre.

Anonymkode: fff8c...dc8

Haha, jeg trodde det bare var meg som var litt rar egentlig, for det er jo så mye oppskrifter og snakk om grønnkål, men jeg synes fremdeles det smaker gress desverre. Takk for spinattips 😊

Hi

Anonymkode: 5511d...80c

3 timer siden, prekæs skrev:

Lag suppe. Sommerens grønnkålsuppe falt i smak her i hvert fall. Stavmixer er et must. Rømme og kokte egg smaker godt oppe i 😃

Kanskje jeg må prøve grønnkålsuppe, kan det være det som vinner meg over tro 😁 Vil du dele oppskrift?

Hi

Annonse

30 minutter siden, Polly-Esther skrev:

Jeg elsker både spinat og grønnkål, så det er ikke sikkert mine tips hjelper deg... men jeg elsker å kombinere spinat og hvitløk, steke det sammen, og deretter ha det i hvitsaus i feks fiskegryter med laks. Grønnkål er nydelig stekt i ovnen i olje med grovt salt over, utrolig godt feks sammen med søtpotet og kylling 😋

Hmm, bare grønnkål, salt og olje - blir det som grønnkålchips?

Hvilken spinat bruker du, fersk eller frossen?

Hi

4 timer siden, Blondzilla skrev:

Spinat er godt frest i panne med hvitløk og sitron, stuet med fløte og i curry. Grønnkål er vondt uansett hva du gjør med den. 

Forsto jeg deg riktig nå, har du fløtestuet spinat oppi curry? Kanskje det må testes 😊

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spinat er godt stekt. Trine har en god pasta med spinat.

Grønnkål er det ikke håp for, den er bare vond. Spør du meg 😄

Anonymkode: 483b2...3ba

Kan du linke til oppskrift? Kom opp flere med spinat når jeg googlet

Hi

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje jeg må prøve grønnkålsuppe, kan det være det som vinner meg over tro 😁 Vil du dele oppskrift?

Hi

Har ikke. Brukte noe jeg googlet meg fram til og litt på slump. Gikk fint å fryse, forresten.😃

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, bare grønnkål, salt og olje - blir det som grønnkålchips?

Hvilken spinat bruker du, fersk eller frossen?

Hi

Ja, det smaker ganske likt som grønnkålchips. Jeg bruker fersk spinat ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...