Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Jeg har virkelig aldri lagd fårikål selv, og lurer på hva slags kjøtt jeg bør kjøpe? Vet jeg bør kjøpe lam, såpass har jeg fått med meg. Men når jeg stod ved kjøttdisken i går så var det rett og slett for mange valg, så jeg ble usikker, og han som var tilgjengelig for å hjelpe var vel 15 år yngre enn meg og hadde ikke noe mer peiling😁 Anonymkode: ab842...028
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har virkelig aldri lagd fårikål selv, og lurer på hva slags kjøtt jeg bør kjøpe? Vet jeg bør kjøpe lam, såpass har jeg fått med meg. Men når jeg stod ved kjøttdisken i går så var det rett og slett for mange valg, så jeg ble usikker, og han som var tilgjengelig for å hjelpe var vel 15 år yngre enn meg og hadde ikke noe mer peiling😁 Anonymkode: ab842...028 Jeg kjøpte lammelår i skiver på Kiwi. Det som heter fårikålkjøtt er bare fett og bein. Anonymkode: 299f1...c3a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Jeg kjøpte det som heter Fårikålkjøtt, og det ble nyyyydelig 😀 det har nettopp vært masse tester i avisene, så du kan jo evt Google dem. Jeg lagde også for første gang, nettopp! Anonymkode: f57b2...d97
sug lut Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjøpte lammelår i skiver på Kiwi. Det som heter fårikålkjøtt er bare fett og bein. Anonymkode: 299f1...c3a Lår blir tørt og jævlig. Det skal koke i et par timer og tåler ikke sånt . Kjøp fårikålkjøtt 😂😂😂ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det. Ei pakke fra first price eller Nordfjord, de er best.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Takk for svar😁 Anonymkode: ab842...028
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Jeg har alltid pleid å kjøpe fårikålkjøtt,gilde. Nydelig mat. Men jeg ville ha mere kjøtt denne gangen, og kjøpte gilde lammelår i skiver. Masse kjøtt! Men smaken var ikke helt der . Ble bittelitt tørt også,kokte i 2 t. Så jeg hadde kjøpt en pose ekstra fårikålkjøtt. Anonymkode: 37a02...13f
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Bruker lår i skiver, kjøper pakker med små lår, men fårikålkjøtt er så fett og dårlig at jeg orker ikke spise det. Blir litt lite bein med lår, det er eneste ulempen. Og ikke hør på luten, lår blir ikke tørt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 5 timer siden, sug lut skrev: Lår blir tørt og jævlig. Det skal koke i et par timer og tåler ikke sånt . Kjøp fårikålkjøtt 😂😂😂ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det. Ei pakke fra first price eller Nordfjord, de er best. Det ble ikke tørt med lår da jeg lagde det. Det var fettrand rundt stykkene. Kjøpte en pose Nordfjord for å ha oppi. Herremin for noe ræl! Det var kun 1.2 kg bein med hinne. Det kastet jeg. Og brukte lår fra Folkets. Ble helt perfekt. Hilsen meg som svarte først i tråden. Anonymkode: 299f1...c3a
amandine Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 2 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Bruker lår i skiver, kjøper pakker med små lår, men fårikålkjøtt er så fett og dårlig at jeg orker ikke spise det. Blir litt lite bein med lår, det er eneste ulempen. Og ikke hør på luten, lår blir ikke tørt. Helt enig, lår i skiver, og jeg lar det koke leeeenge. Så tar jeg faktisk i kål siste timen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, amandine skrev: Helt enig, lår i skiver, og jeg lar det koke leeeenge. Så tar jeg faktisk i kål siste timen. I går lot jeg det koke i 4.5 timer. Kål og kjøtt. Kokte opp, og lot det bare syde resten av tiden. Kålen ble perfekt, det gjorde kjøttet og som smeltet på tungen. Rester i dag! Anonymkode: 299f1...c3a
sug lut Skrevet 25. september 2020 #11 Skrevet 25. september 2020 (endret) 25 minutter siden, amandine skrev: Helt enig, lår i skiver, og jeg lar det koke leeeenge. Så tar jeg faktisk i kål siste timen. Lår er vondt og dessuten bare feil. Og det skal være sau og ikke lam. Endret 25. september 2020 av sug lut
amandine Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 22 minutter siden, sug lut skrev: Lår er vondt og dessuten bare feil. Og det skal være sau og ikke lam. Du må aldri inviteres på fårikål hos meg😂
☆☆☆ Skrevet 25. september 2020 #13 Skrevet 25. september 2020 (endret) Eg slenger bog med i diskusjonen. Lammebog er det beste fårikålkjøtet. Før venta eg med kål til siste halvtime-time, no er eg blitt gammal og vil ha ihjelkokt kål. Så no får kålen vere med heile vegen. Det hender seg at eg vender i mjøl og brunar kjøtet før koking, eg har ikkje bestemt meg kva eg likar best av bruna og ikkje bruna kjøt i fårikålen. Når eg kjem fram til ein konklusjon (sikkert i 2029) kjem eg med oppdatering. Endret 25. september 2020 av ☆☆☆
Anonym bruker Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 11 timer siden, ☆☆☆ skrev: Eg slenger bog med i diskusjonen. Lammebog er det beste fårikålkjøtet. Før venta eg med kål til siste halvtime-time, no er eg blitt gammal og vil ha ihjelkokt kål. Så no får kålen vere med heile vegen. Det hender seg at eg vender i mjøl og brunar kjøtet før koking, eg har ikkje bestemt meg kva eg likar best av bruna og ikkje bruna kjøt i fårikålen. Når eg kjem fram til ein konklusjon (sikkert i 2029) kjem eg med oppdatering. Jeg lagde perfekt fårikål til ørten gjester på tirsdag. Det var lammebog, lammeribbe og deler av en ryggrad. I verdens største grendehuskasserolle hadde jeg 1 cm vann, så la jeg lagvis kjøtt og kål (to hele hoder) oppi, drysset salt mellom hvert lag og tilsatte en neve helpepper. Lokket på; det kokte i 3 timer, og ble akkurat passe fett, akkurat passe salt og akkurat passe mørt! 😁😁😁 Anonymkode: c3b21...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå