Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Mannen skal kjøpe noe til 30 000kr. Han og selger har ulik bank å selger ønsker å forsikre seg om at pengene kommer inn før mannen reiser. Mannen tenker da å vippse. Jeg vet at mannen da må vippse 4999kr/gang for å unngå gebyr hos vipps (beløp på 5000kr+ får ett gebyr på 1%). Kan mannen vippse 4999kr x 6 eller vil man få opp ett varsel etter f.eks 10 000kr at nå er Max vippssum oppnådd eller noe slikt? Anonymkode: 281a1...b53
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 I min bank (sbanken) har de noe som heter direkteoverføring. Da overføres pengene med en gang og mottaker ser at pengene har kommet inn på konto med en gang. Koster ingenting ekstra. Tror dette er vanlig i flere banker nå Anonymkode: e24fa...1a3
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: I min bank (sbanken) har de noe som heter direkteoverføring. Da overføres pengene med en gang og mottaker ser at pengene har kommet inn på konto med en gang. Koster ingenting ekstra. Tror dette er vanlig i flere banker nå Anonymkode: e24fa...1a3 Jeg har også det i min bank. Men gjelder det om man overfører til forskjellige banker, DnB- sbanken f.eks. hi Anonymkode: 281a1...b53
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også det i min bank. Men gjelder det om man overfører til forskjellige banker, DnB- sbanken f.eks. hi Anonymkode: 281a1...b53 Jeg opplevde at det gikk raskt sist uke da vi solgte tomt privat. Det var overføring mellom Handelsbanken og en av sparebankene. Vi sjekket ikke kontoen med en gang (fordi vi drev og fylte inn papirene for tinglysning sammen med kjøper), men pengene var i hvert fall på konto innen en halv time. Men jeg vet ikke om det er forskjell på om overføringen skjer på dag eller kveldstid. Anonymkode: 7fa05...b32
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg opplevde at det gikk raskt sist uke da vi solgte tomt privat. Det var overføring mellom Handelsbanken og en av sparebankene. Vi sjekket ikke kontoen med en gang (fordi vi drev og fylte inn papirene for tinglysning sammen med kjøper), men pengene var i hvert fall på konto innen en halv time. Men jeg vet ikke om det er forskjell på om overføringen skjer på dag eller kveldstid. Anonymkode: 7fa05...b32 Så flott å høre. Det kan jo hende. For her vil overføringen skje på kveldstid.. hmm hi Anonymkode: 281a1...b53
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 Ring banken å spør, så er du sikker. Jeg brukte straksoverføring når jeg kjøpte valp for ikke lenge siden, det kostet 3 kr i gebyr siden vi ikke hadde samme bank og pengene kom på hennes konto nærmest umiddelbart. Hun sjekket før jeg dro derfra. Anonymkode: 8aaec...5e8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Skjer det etter kl 16 kan det ta frem til neste bankoverføring som er kl7 om morran. Penger fra Dnb tar lengre tid enn fra andre banker har jeg erfart. Virker som de ruger på pengene så lenge de kan. Anonymkode: 57d41...795
Modesty Blaise. Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 Du kan vippse så mange ganger du vil. Vi la ut 35 000,- for noen venner, og de vippset tilbake på den måten du foreslår.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. september 2020 #9 Skrevet 24. september 2020 Du setter grensene selv for hvor mye du vil sende med vipps i innstillingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå