Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Jeg skal selge en bruktbil til 40 000kr . Jeg har lest meg opp på nettet, å har jeg forstått riktig skal jeg og kjøper: 1.-signere salgsmelding digitalt . Dette gjøres når han er her. 2.-han må betale omregistreringsavgiften. Får han den i samme sekund som salgsmeldingen er sendt inn? Det står at den må betales før bilen kan tas i bruk. Skriver vi salgsmelding i morgen kan vel ikke omregistreringsavgiften dukke opp 8 dager etterpå? 3. jeg har sagt opp bombrikkeavtalen min fire dager før salget. Da er dette i orden antar jeg? 4. betaling. Pengene kommer inn samme sekund de sendes over? Tar man betaling før man skriver salgsmelding? 5. Jeg har bedt kjøper om å fikse forsikring. Noe mer får jeg vel ikke gjort om han ikke har ordnet det. Sier jeg opp min forsikring når salgsmeldingen er skrevet da? 6. det gamle vognkortet, sender jeg med det? Eller får han ett midlertidig ett på Mail ? Om du ikke har alle svarene svar på de du kan😊. Hilsen uerfaren bilselger. Anonymkode: f4aca...15e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Mener du får ei mld/mail eller noe slikt når omreg skal betales, og mener denne kom ganske umiddelbart etter salgsmelding var signert. Det er ei stund siden sist jeg byttet bil, men mener det er slik😊 Pengene først! De kommer ikke umiddelbart inn på kontoen din, men du kan be om kvittering av overførsel fra kjøper. Aldri send med kjøper vognkort! Det skal du selv levere inn. Forsikringsselskapet ditt får beskjed når bilen skifter eier, i alle fall gikk det automatisk de gangene jeg har byttet bil. Anonymkode: 5e82c...bc8
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Prosessen tar bare minutter, ja. Eierskiftet er jo på Altinn. Salgssummen kan vippses. Forsikringer må kjøper fikse selv; han kan overta den uten forsikring, men det er ulovlig å kjøre den uten ansvarsforsikring. Så det blir neppe et problem, med mindre du selger den som delebil/vrak? Anonymkode: e41ca...fdf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 På 24.9.2020 den 13.44, Anonym bruker skrev: Mener du får ei mld/mail eller noe slikt når omreg skal betales, og mener denne kom ganske umiddelbart etter salgsmelding var signert. Det er ei stund siden sist jeg byttet bil, men mener det er slik😊 Pengene først! De kommer ikke umiddelbart inn på kontoen din, men du kan be om kvittering av overførsel fra kjøper. Aldri send med kjøper vognkort! Det skal du selv levere inn. Forsikringsselskapet ditt får beskjed når bilen skifter eier, i alle fall gikk det automatisk de gangene jeg har byttet bil. Anonymkode: 5e82c...bc8 Det er IKKE nødvendigvis sånn at forsikringsselskapet får beskjed. Jeg hadde forsikring på en gammel bil i fire måneder etter at den var solgt... Oppdaget det helt tilfeldig. Anonymkode: 58eed...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå