Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Jeg jobber dag og aftenvakter. Jeg føler meg trygg på dagtid, men å gå alene i mørket 15 min til t-banestasjonen i mørket etter aftenvakt som er ferdig kl 22 tør jeg ikke, selv om det er på Oslos vestkant. Jeg tok taxi her om dagen og det kostet 270 kr... Er det trygt å ta trikken til nasjonalteateret og dermed t-bane på en fredag etter kl 22? Jeg kommer fra Nord-Norge og er vant med å kunne ferdes og føle meg trygg, noe jeg ikke gjør i Oslo. Hva er dine tanker? Anonymkode: 43151...ad0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Jeg tar vanligvis buss, men nå er det streik.. HI Anonymkode: 43151...ad0
Juliea Ruler Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Ja jeg føler meg trygg. Jeg vandrer ikke langs nedre Akerselva når det er mørkt og kveld. Men ellers føler jeg meg trygg altså. Hvor er jobben din da?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 Det er veldig sjelden man hører om blind vold og/eller overfall i Oslo synes jeg, de gangene det er noe bråk er det gjerne mellom kjenninger i belastede miljøer. Selv "skurker" er mennesker, og det er sjelden de bare slår ned en uskyldig dame som går forbi på gaten.... Klokka ti på en fredag er det mye folk i byen, du går ikke alene i en mørk gate full av overfallsmenn nesten uansett hvor du beveger deg i byen. Men jeg skjønner hva du mener likevel, man blir litt engstelig når man går alene i mørket, jeg skjønner det og hadde sikkert blitt det selv. Jeg tror likevel den frykten sitter mest i eget hode. Jeg har selv flyttet litt vekk fra Oslo, men har vært mye der i mine yngre dager og kjent litt på den frykten du beskriver, men jeg tror som sagt ikke det er så farlig egentlig. Anonymkode: 6b8ec...c26
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 18 minutter siden, Juliea Ruler skrev: Ja jeg føler meg trygg. Jeg vandrer ikke langs nedre Akerselva når det er mørkt og kveld. Men ellers føler jeg meg trygg altså. Hvor er jobben din da? Jeg jobber i området Ullern HI Anonymkode: 43151...ad0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 Om du ikke føler deg trygg har du flere alternativer utover taxi om det skulle stå om det. Pose med chilli (åpen), nøkler mellom fingrene i en knyttet hånd, hårspray og lighter, åpen pose med pepper, murstein i posen/veska. Er mange måter å forsvare deg på. Pepperspray er ulovlig, men flere som bruker det for det. Ellers har du noe lignende som denne: https://www.lyko.no/bsafespray/bsafespray-sjalvforsvarsspray-40ml?gclid=EAIaIQobChMI_uqssMmB7AIVDNOyCh1IWQi3EAQYASABEgKtH_D_BwE Aldri ha på headset/ørepropper på vei hjem. Gå i godt opplyste hovedgater om du har muligheten for det og hold deg langt unna parker/akerselva/grønland og jernbanetorget utgangen ved tigeren. Bodd flere steder i Oslo og jobbet der i mange år. Veldig glad for at jeg flyttet vekk fra byen og da spesielt mtp på barn. Anonymkode: f904a...1a9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Mye skumlere i Finnmark 😂 https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/her-er-norges-mest-voldsutsatte-fylker/3423548486.html Anonymkode: 11622...abe
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber dag og aftenvakter. Jeg føler meg trygg på dagtid, men å gå alene i mørket 15 min til t-banestasjonen i mørket etter aftenvakt som er ferdig kl 22 tør jeg ikke, selv om det er på Oslos vestkant. Jeg tok taxi her om dagen og det kostet 270 kr... Er det trygt å ta trikken til nasjonalteateret og dermed t-bane på en fredag etter kl 22? Jeg kommer fra Nord-Norge og er vant med å kunne ferdes og føle meg trygg, noe jeg ikke gjør i Oslo. Hva er dine tanker? Anonymkode: 43151...ad0 Helt trygt i Oslo. Tenker du skal være veldig uheldig om du blir utsatt for noe. Jeg har ferdes der på natten mange ganger. Når jeg jobbet utenfor byen måtte jeg gå gjennom Bussterminalområdet sånn kl 3-4 på natta! Følte meg aldri utrygg. Anonymkode: f3e04...1ef
TheWitch Skrevet 24. september 2020 #9 Skrevet 24. september 2020 Selv føler jeg meg trygg i Oslo, selv på kvelden eller om jeg skal hjem fra byen på natten. Husk at det er vektere rundt t-bane stasjoner. Om du føler deg utrygg så er kanskje Stortinget eller Jernbanetorget sine stasjoner litt bedre opplyst og der kan du ha bedre oversikt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 Det er en by. Ting kan skje. Men sannsynligheten for å bli utsatt for noe ved å spasere 15 minutter på Ullern om kvelden er latterlig liten. Jeg går hjem fra kveldsvakter gjennom Storgata, som for tiden er en pøl av rusa, bevæpna og aggressive junkier. Det er ikke helt trygt, men fortsatt slik at sannsynligheten for at noe skal tilstøte meg er relativt liten. Anonymkode: 1aa8d...8d1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #11 Skrevet 24. september 2020 Jeg følte meg alltid trygg, men tok mine forhåndsregler. Satte meg i en vogn med flere tilstede f.eks. Jeg har aldri opplevd noe ubehag verken med narkomane eller andre. Stedene du nevner er det jo også andre som ferdes. Hadde følt meg mer utrygg vedvarer gått alene igjennom skogen på øde steder. Anonymkode: 52b07...43c
the amazing spidermamma Skrevet 24. september 2020 #12 Skrevet 24. september 2020 Jeg føler meg alltid trygg i Oslo. Nå spaserer jeg ikke nede på Vaterland ved midnatt, men ellers - det er jo alltid folk rundt deg! Synes det er mye skumlere på bygda (har vokst opp på bygda, altså), gå gjennom øde skogholt og langs tomme bilveier. Da er det jo ingen som hører deg om du skriker....!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #13 Skrevet 24. september 2020 Du burde ikke gå langs Akerselva eller ved Vaterland midt på natten. Jeg vil si at kl 22 er ikke midt på natten, og sjansen for at det skal skje deg noe på Ullern er veldig liten. Anonymkode: 20850...29d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #14 Skrevet 24. september 2020 Ikke redd i Oslo, men her jeg bor nå liker jeg jeg meg ikke ute på natten og sent på kvelden. Skulle noe skje med meg her så finner ingen meg før morgen etter. Anonymkode: 44a95...aa4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #15 Skrevet 24. september 2020 😀 Jeg er fra Oslo og har alltid følt meg trygg her (unntak Akerselva og stille gater og parker i sentrum nattestid). Ullern kl 22 ville jeg ikke ha lurt på en gang. Eller 23 eller senere for den sakens skyld, egentlig hele natten. Av og til besøker jeg familie i Nord-Norge. Der er jeg redd for å gå alene ute etter at det har blitt mørkt (som jo er alltid fra november til mars 😄). Tenker at det er så få folk at ingen ser om jeg blir overfalt + at jeg har lest om alle gærningene nordpå 😂 Artig hvordan man er så redd for det ukjente, og så komfortabel i sitt eget. Anonymkode: 4e1ae...c25
sug lut Skrevet 24. september 2020 #16 Skrevet 24. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber dag og aftenvakter. Jeg føler meg trygg på dagtid, men å gå alene i mørket 15 min til t-banestasjonen i mørket etter aftenvakt som er ferdig kl 22 tør jeg ikke, selv om det er på Oslos vestkant. Jeg tok taxi her om dagen og det kostet 270 kr... Er det trygt å ta trikken til nasjonalteateret og dermed t-bane på en fredag etter kl 22? Jeg kommer fra Nord-Norge og er vant med å kunne ferdes og føle meg trygg, noe jeg ikke gjør i Oslo. Hva er dine tanker? Anonymkode: 43151...ad0 Pyse.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #17 Skrevet 24. september 2020 Jeg er aldri redd i Oslo. Men så har jeg vokst opp her også. Da jeg var ungdom, hadde jeg deltidsjobb på Oslo city og sto flere kvelder i uka på Jernbanetorget og ventet på bussen. Verken jeg eller foreldrene mine tenkte over det. Nå bor jeg på Ullern, og her er det i hvert fall ingenting å være redd for! Anonymkode: e5fc7...f8f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #18 Skrevet 24. september 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Jeg jobber dag og aftenvakter. Jeg føler meg trygg på dagtid, men å gå alene i mørket 15 min til t-banestasjonen i mørket etter aftenvakt som er ferdig kl 22 tør jeg ikke, selv om det er på Oslos vestkant. Jeg tok taxi her om dagen og det kostet 270 kr... Er det trygt å ta trikken til nasjonalteateret og dermed t-bane på en fredag etter kl 22? Jeg kommer fra Nord-Norge og er vant med å kunne ferdes og føle meg trygg, noe jeg ikke gjør i Oslo. Hva er dine tanker? Anonymkode: 43151...ad0 går du ikke veldig spesielle strøk eller midt i byen ,så er det helt trygt Anonymkode: 0bf2d...99a
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #19 Skrevet 24. september 2020 Kjenner jeg lurer veldig på hvor du kommer fra hvis Ullern skal være farlig. Det er jo å regne som «på landet» i Oslo og ikke «storby». Anonymkode: db068...f4b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #20 Skrevet 24. september 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du burde ikke gå langs Akerselva eller ved Vaterland midt på natten. Jeg vil si at kl 22 er ikke midt på natten, og sjansen for at det skal skje deg noe på Ullern er veldig liten. Anonymkode: 20850...29d Jeg er ferdig på jobb kl 22. Hvor er Vaterland? Er det trygt å gå fra trikken til t-banen på Nasjonalteateret? HI Anonymkode: 43151...ad0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #21 Skrevet 24. september 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg lurer veldig på hvor du kommer fra hvis Ullern skal være farlig. Det er jo å regne som «på landet» i Oslo og ikke «storby». Anonymkode: db068...f4b Veien til t-banen er jo lite befolket på dagtid, aner ikke hvor mye gatelys det er på kveld... HI Anonymkode: 43151...ad0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #22 Skrevet 24. september 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: går du ikke veldig spesielle strøk eller midt i byen ,så er det helt trygt Anonymkode: 0bf2d...99a Kan du gi eksempler på veldig spesielle strøk? HI Anonymkode: 43151...ad0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #23 Skrevet 24. september 2020 4 timer siden, sug lut skrev: Pyse. Ja, jeg er en pyse fra Nord-Norge. 😂 Godt å se at du fortsatt er her, suglut 😅 HI Anonymkode: 43151...ad0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #24 Skrevet 24. september 2020 Jeg føler meg trygg i Oslo, også på natta. Anonymkode: 95659...71c
steinbukk30 Skrevet 24. september 2020 #25 Skrevet 24. september 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ferdig på jobb kl 22. Hvor er Vaterland? Er det trygt å gå fra trikken til t-banen på Nasjonalteateret? HI Anonymkode: 43151...ad0 Nasjonalteateret vil jeg si er veldig trygt. Masse folk der på den tida. Folk som har vært på kino, teater, restaurant etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå