Gå til innhold

Main coon eller ragdoll?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi mistet vår kjære katt etter nesten 19 år, utrolig vondt ,men nå ønsker vi en ny katt og ønsker denne gang en rasekatt, hva hadde dere valgt mellom disse? Vi hadde ei jentepus sist, synes hun var veldig rolig, hadde dere valgt en jentekatt til eller tatt en hannkatt nå ?

Anonymkode: e2b63...4f2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144408243-main-coon-eller-ragdoll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si noe om Main Coone men ville unngått Ragdoll. De er snille og kosete men innekatter som mister MYE pels. Helt sykt faktisk. Har ei venninne som har 2 som holder hverandre selskap, hun støvsuger hver dag, ofte 2 og 3 ganger men likevel er det kattehår overalt.

Vi har ragdoll, en kastrert hanne.

Den røyter jo, som alle langhårede katter, men ikke så mye at det er plagsomt. Børster den et par ganger i uka da, og tar mye hår med det.

Den går ut og inn som den vil, har katteluke. Tenkte det var en innekatt, men den lengtet jo desperat ut. Kunne ikke åpne et vindu eller en dør uten at den føyk ut raskere enn vinden. Så vi har latt den være som en vanlig katt, ut og inn som den vil. Hjemmekjær, så den går aldri langt, knapt av gårdsplassen, men den har friheten og det er viktig for den.

Ellers en rolig og kosete katt, har aldri angret på den.

Anonymkode: dc390...a7f

Kan ikke si noe om Ragdoll, men har selv en Maine Coon. Fantastisk rase! Langhåret og fin i pelsen, røyter ikke så mye synes jeg. Sier som hun over; ikke veldig kosete og knekete, men utrolig godt selskap i dem. Følger etter meg og kikker på alt jeg gjør. Elsker å montere og reparere ting 😂 Men hun kan også fint være hjemme alene i timesvis. Eneste minuset med å ha en innekatt, er når vi skal på ferie. Da må den bo hos noen andre eller være på kattepensjonat. Så det er viktig å huske på.

Anonymkode: 5309d...d73

Annonse

Vi har ragdoll-gutt. Og Joda, han er langhåret og det blir litt hår. Men på ingen måte slik et par beskriver ovenfor. Egentlig veldig likt kattene til søsteren min som har to vanlige katter. Vi kjører romba et par ganger i uken i de rommene vi er mest i. 

Ragdoll er kosete, pratsom, diltete og anser alle mennnesker og dyr som en venn inntil det motsatte er bevist. De er store og på ingen måte atletiske.  

Vi har katteluke som er åpen på dagen. Om natten er han inne. 

Anonymkode: 0c146...19e

Vår ragdoll røyter en del, men ikke i møbler ol, mere at hårene er så lette at de flyger og setter seg fast i gulvmatten! Føler jeg kan støvsuge gulvmatten hver dag, og like mye hår men som sagt, det er bare dær, så helt greit. Han er rolig som dagen er lang, og utrolig snill. Finner aldri på noe tull, og har aldri revet ned noe i vinduet el. Han har silkemyk pels, så deilig å kose med han, eller stikke føttene under Han og bruke Han som varmepose.  

Anonymkode: 4136b...d66

Har 2 maine coon, de er begge kosete på sine premisser. De elsker å være ute og fanger mye både mus, rotter, fugl,  frosk og edderkopper , vi bor landlig. De dilter etter en, spesielt i hagen og kommer løpende til gårdsplassen i det de ser bilen når vi kommer hjem. Er litt som en hund på flere områder. Veldig snill og tolmodig med unger.

Anonymkode: 75499...386

Vi har to maine coon. Verdens herligste katter. En enorm personlighet på begge to, samtidig er de helt ulike. Han ene er skikkelig pappa-dalt, og han andre er mamma-dalt. Om noen koser mamma-dalten og jeg roper på han, kommer han løpende. De "prater" når vi snakker til de, lærte de opp til å hente leker vi kastet, de koser og er verdens snilleste. Det er en grunn til at de blir kaldt for "the gentle giant" 😍😍

Det eneste som kan være et problem, er at jeg hsr hørt om flere med helseproblemer..hjertet og tenner går igjen. Våre har *bank i bordet* ingen plager, til tross for at de blir 8 år gamle. De er brødre fra samme kull.

Alle som kommer innom, elsker disse to kattene. Selv de som ikke liker katter 😉

Anonymkode: adb9e...09a

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to maine coon. Verdens herligste katter. En enorm personlighet på begge to, samtidig er de helt ulike. Han ene er skikkelig pappa-dalt, og han andre er mamma-dalt. Om noen koser mamma-dalten og jeg roper på han, kommer han løpende. De "prater" når vi snakker til de, lærte de opp til å hente leker vi kastet, de koser og er verdens snilleste. Det er en grunn til at de blir kaldt for "the gentle giant" 😍😍

Det eneste som kan være et problem, er at jeg hsr hørt om flere med helseproblemer..hjertet og tenner går igjen. Våre har *bank i bordet* ingen plager, til tross for at de blir 8 år gamle. De er brødre fra samme kull.

Alle som kommer innom, elsker disse to kattene. Selv de som ikke liker katter 😉

Anonymkode: adb9e...09a

Samme med våre, vi har også 2 og det ser ut til at de har bestemt seg i mellom hvem som tilhører hvem. Hvis katten som eier mannen min ligger oppå meg i sofaen og katta som eier meg kommer inn så flytter mannen sin katt seg med en gang samme andre veien 🤣🤣 ser også ut som om huset er delt inn i soner.. noen steder går aldri ene katten og andre steder aldri andre katten🤷‍♀️. De er ellers venner og leker sammen så er ikke det at de ikke tåler hverandre heller.

Anonymkode: 75499...386

Vi har en gammel ragdoll. Hun er vakker og dum som et brød. Veldig slapp og kosete. Ungene har kjørt rundt med katten i dukkevogn og bærer rundt på den, hun maler og sover og er med på alt. Litt hår er det jo, men børster en gang i uken og har robotstøvsuger. Hun går ikke ut med mindre vi er ute, følger etter som en hund. Frisk og fin, ingen helseutfordringer. 

Anonymkode: 8e7ea...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...