Anonym bruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Dere som har barn i ute barnehage eller Sfo har de noe form for ly for regn og varme ? har en datter i 2 trinn på sfo, pga covid 19 er de veldig mye ute på både skolen og kun ute på SFO. har ingen ting i mot at barn og voksne er mye ute. Men gruer meg til Høsten med mye grein og vinteren med kuldegrader. i skolegården er det ingen form for ly, eller varme, matpakker og mat fra sfo blir servert ute. Forje uke kom restene av matpakken hjem klissvåt for de hadde spist ute i pøsregn. Anonymkode: 3fbf8...a1e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Vi starter ute i bhg min hver dag kl.7. Vi har både en grillhytta og en bod vi kan gå inni. Og vi har 2 bord/benker under tak. Anonymkode: e9db3...a47
Anonym bruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som har barn i ute barnehage eller Sfo har de noe form for ly for regn og varme ? har en datter i 2 trinn på sfo, pga covid 19 er de veldig mye ute på både skolen og kun ute på SFO. har ingen ting i mot at barn og voksne er mye ute. Men gruer meg til Høsten med mye grein og vinteren med kuldegrader. i skolegården er det ingen form for ly, eller varme, matpakker og mat fra sfo blir servert ute. Forje uke kom restene av matpakken hjem klissvåt for de hadde spist ute i pøsregn. Anonymkode: 3fbf8...a1e Hadde ikke godtatt at mitt barn måtte spise ute i pøsregn. Hva er det for noe tull! Alle bh, Sfo og skoler her spiser inne. De må da være mulig å få til trygg matspising også på deres Sfo. Anonymkode: 4142d...2ce
Anonym bruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som har barn i ute barnehage eller Sfo har de noe form for ly for regn og varme ? har en datter i 2 trinn på sfo, pga covid 19 er de veldig mye ute på både skolen og kun ute på SFO. har ingen ting i mot at barn og voksne er mye ute. Men gruer meg til Høsten med mye grein og vinteren med kuldegrader. i skolegården er det ingen form for ly, eller varme, matpakker og mat fra sfo blir servert ute. Forje uke kom restene av matpakken hjem klissvåt for de hadde spist ute i pøsregn. Anonymkode: 3fbf8...a1e Samme her. Gruer meg til vinteren. 😭 Anonymkode: 90322...bd9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 On 9/23/2020 at 11:10 AM, Anonym bruker said: Dere som har barn i ute barnehage eller Sfo har de noe form for ly for regn og varme ? har en datter i 2 trinn på sfo, pga covid 19 er de veldig mye ute på både skolen og kun ute på SFO. har ingen ting i mot at barn og voksne er mye ute. Men gruer meg til Høsten med mye grein og vinteren med kuldegrader. i skolegården er det ingen form for ly, eller varme, matpakker og mat fra sfo blir servert ute. Forje uke kom restene av matpakken hjem klissvåt for de hadde spist ute i pøsregn. Anonymkode: 3fbf8...a1e har har de delt inn alle 1 trinn, 2 trinn, 3 trinn og 4 trinn alene på hvert rom/sted på sfo, de er mye inne hvis været er helt forferdelig,men mye ute hvis været er bra Anonymkode: 63241...634
Anonym bruker Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: har har de delt inn alle 1 trinn, 2 trinn, 3 trinn og 4 trinn alene på hvert rom/sted på sfo, de er mye inne hvis været er helt forferdelig,men mye ute hvis været er bra Anonymkode: 63241...634 Hos oss har vi også blitt delt inn i klasser og bruker klasserommene mye mer enn vanlig på SFO. Egentlig skulle vi vært ganske mye ute, men vi ansatte protesterte og ble heldigvis hørt. Selv om vi har plasser hvor vi for så vidt kan søke litt ly. Ulempen ved å være klassevis er jo at det blir færre lekekamerater og det er litt kjedelig av og til, men det er bedre enn å "sitte" ute i høststormene eller klokken syv om morgenen når det etterhvert blir helt mørkt. Anonymkode: 9aed1...241
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Har hatt barna i utebarnehage i alle år, 2 fortsatt. Helt fantastisk, sommer som vinter! Har så klart mulighet for å varme seg på kalde vinterdager og søke ly for ekstremregn. De lider ingen nød, glade fornøyde barn hele gjengen. De leker så godt sammen i barnehagen, og barna elsker jo regn! Gode klær på vinteren, da fryser de ikke. Men ja, hadde vært skeptisk om de ikke hadde noe tak eller noe. Søkkvåte brødskiver er ikke stas. Anonymkode: 4e1a5...a4d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 Utebarnehagen har en gapahuk til måltider og er ellers under åpen himmel i alt slags vestlandsvær. Har aldri vært problematisk. Forskjellen til SFO er at utebarnehagen er valgt av foreldre som også har en positiv holdning til å være ute og har overført dette til barna. På SFO går også barna til persillebladene, og det viser seg at barna deres også er negative til å være ute slik som foreldrene. Det er et rent helvete.. Anonymkode: be16f...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå