Gå til innhold

Skostørrelse, hva bruker du? Og er du...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forfengelig i den forstand at du er flau over størrelsen eller lar være å gå opp i størrelse om sko er for små?

Anonymkode: 662ba...f6b

Skrevet

Litt variabelt av skomerker bruker jeg nå stort sett 40, noen ganger 41. Har lenge vært på leting etter noen nye goretexsko, men der har jeg måttet opp i over 41 (men pga. korona har de ikke fått tak i riktig størrelser, grrr!).

Kunne ikke falt meg inn å bruke for små sko!

Føttene bærer hele meg, jeg vil ha dem med meg friskest mulig og minst mulig smertefrie resten av livet :) Så sko kjøpes kun om de er store nok og riktige til min fot, dvs. det må også være en god lest på dem og kvalitet ellers.

Gidder ikke pine meg gjennom livet pga. hangups ingen andre bryr seg om ;)

Anonymkode: a4e96...1c1

Skrevet

Bruker 37/38. Gått opp 1-2 størrelser etter svangerskap. Synes av og til det er litt flaut, for alle andre synes jeg har så små føtter. Barna mine er 10 og 12 og de bruker begge større sko enn meg (39 og 41). Men stort sett er ikke det med slimet problem. Jeg kjøper de skoene som passer meg. Ikke større, ikke mindre

Anonymkode: d6544...70b

Skrevet

Bruker 39, har ingen grunn til å være flau over det. Kjøper aldri for små sko med vilje.

Anonymkode: da79d...07e

Skrevet

bruker 42 , synes det er litt flaut ja, og ikke minst dårlig utvalg i vanlige butikker.  

Anonymkode: ea6e1...2dd

Skrevet

Str 36. Kjøper bare sko som passer... 

Anonymkode: 6bd23...cbc

Skrevet

36,5. Aldri vært flau over skostørrelse, hadde sett merkelig ut med store føtter da jeg er under 1,60 m høy. Finner alltid sko på tilbud. 😁

Skrevet

38/39 og har vokst i føttene siden 20 års alder hvor den var 37.  Synes vel ikke at jeg har støre føtter akkurat, heller normal i str?

Skrevet

Bruker 35. Må ofte handle for store sko, da ikke damesko går ned i 35. Men glad jeg har små bein. 

Anonymkode: 862e0...dd4

Skrevet

Bruker stort sett 38. Men må ha 39 i enkelte skotyper(skoletter/vintersko, gummistøvler f eks). Har ikke problem med å gå opp en str om skoen føles mer behagelig på.

Anonymkode: 61e47...a47

Skrevet

37, var 36 før to barn. Syntes av og til jeg hadde litt små føtter da jeg var 36. 37 er veldig bra (168 høy) 

Anonymkode: 2af21...df1

Skrevet

Bruker 35 i sko og str 33/34  i cherrox/støvler😂 må ofte ha sko i 36 siden damestørrelser ofte starter i 36. Putter noe i tuppen eller tar ekstra såle i.

Når det er sagt er det mange sko jeg ikke kan bruke. Føttene mine ble veldig brede etter svangerskap. De er nesten like bred som lang 😂

Min mor bruker 34/35 i sko så er nok genetisk. 

Skrevet

Jeg bruker stort sett 40, noen ganger 41 og i enkelte pensko 39. Ville aldri kjøpt sko som er for små, men kjøper aldri sko med spiss tupp for da ser det ut som jeg har klovnesko ettersom jeg ikke er spesielt høy. 

Anonymkode: d5daa...242

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Forfengelig i den forstand at du er flau over størrelsen eller lar være å gå opp i størrelse om sko er for små?

Anonymkode: 662ba...f6b

bruker 41-43 så ganske mye til en dame

Anonymkode: 984aa...6fa

Skrevet

39-40. Kjøper sko som passer. Hvor ofte tenker man over størrelsen på andres sko egentlig? 

Anonymkode: 93ffe...228

Skrevet

Er ca 39,5 nå. Gikk opp to str etter fire barn 😅 Likte bedre å ha snå føtter. Men bryr meg ikke så mye.

Anonymkode: 640f9...eb5

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

37, var 36 før to barn. Syntes av og til jeg hadde litt små føtter da jeg var 36. 37 er veldig bra (168 høy) 

Anonymkode: 2af21...df1

Samme her:)

Men jeg var også veldig fornøyd da jeg brukte str 36 fordi da fant jeg så utrolig mye så salg.

Anonymkode: d7814...2c1

Skrevet

Jeg bruker 37 i sko. Er egentlig veldig irritert over at jeg vokste nestn en str i beina når jeg gikk gravid. Tidligere brukte jeg 36/37 og nå må jeg ha 37. Før jeg var gravid gikk jeg inn i alle sko som sto i billighyllene, nå er det ikke så mange jeg kommer inni. Lengden er ikke lengre, men jeg har blitt bredere i beina. 

Begge ungene er fornøyd med at jeg har skostørrelsen jeg har, for hun eldste kan akkurat presse seg nedi mine sko og yngste kan slenge i en eksta såle så passer de. Veldig kjekt når det kommer til pensko og sko som ikke brukes så mye, vi kan nesten bruke de omhverandre. Litt gøy nå, for jeg kan stjele ungenes sko (de blir like irriterte hver gang og jeg morer meg like mye hver gang. )

Jeg er absolutt ikke forfengelig. Jeg hadde kanskje syns det var litt kjipt om jeg hadde str 40 siden jeg er så lav, men mamma som er like lav som meg har det og det ser ikke rart ut på henne heller. Hun har veldig smale bein, så det er kanskje derfor de ikke ser så store ut. Jeg har små, men veldig breie bein. 

Anonymkode: 0efe4...ab9

Skrevet

Som regel størrelse 41. Kjøper sko som passer og lever greit med størrelsen! 

Skrevet

Bruker 41/42. Før to svangerskap brukte jeg 40/41. Ikke det minste flau. Men jeg synes det er noe dritt når jeg stort sett må ha 42. I vanlige butikker finner jeg nesten bare tantesko i den størrelsen. Hurra for Zalando. 

Er 181, så føttene passer til høyden. Og jeg er ikke det minste flau over å være høy. 

Anonymkode: c20f7...635

Skrevet

Bruker stort sett 40, men har et par i 42 som er små i størrelsen. Er ikke flau over det, men må innrømme at jeg synes det er litt gøy å finne noen som er store i størrelsen så jeg kan bruke 39. 😛

Anonymkode: ec97d...e1b

Skrevet

Jeg bruker stort sett 37. Sandaler i 36, og noen vintersko i 38.

Har smale, fine føtter jeg er fornøyd med.

Jeg synes ikke skostørrelse over 39 er kvinnelig, men det har jeg selvfølgelig ikke sagt til noen (før nå på anonymforum). 

Mannen min har skostørrelse 49.

Anonymkode: 952f3...b06

Skrevet

Bruker stort sett str 37, men må av og til ha 38 i feks støvler. Er fornøyd med føttene mine ☺️

Anonymkode: 28385...160

Skrevet

Bruker 42/43. Ikke flau i det hele tatt. Men kjipt at jeg ikke kan handle lokalt. Skobutikkene her har bare fornuftige spasersko i min str. Eller herresko da. Men elsker Zalando! Der finner jeg alt! Både kule joggesko, og høye heler. 
Er 175 høy, og det er greit å ha noe stødig å stå på! 👌🏻

Skrevet

Jeg bruker str.38-39. Ser ingen grunn til å være flau over det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...