Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Det stod ingenting annet på planen enn at de skal gå fra skolen og gjennom sentrum for å plukke søppel. Jeg sendte mail til lærer om vi skal sende med dem hansker, søppelsekker eller lignende, men lærer sa at det trenger de ikke. Søppelsekker stiller skolen med, og hansker var det ikke behov for. Vi bor i Asker hvor det både er mange smittet og enden dødsfall. Er det å plukke søppel tingen for 8-åringer akkurat nå? Anonymkode: 2c64e...cc2
topaz Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Det er veldig merkelig om de ikke får hansker.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Hansker hadde jeg sendt med uansett, korona eller ei. Å plukke søppel uten hansker er uhygienisk uansett. Anonymkode: d4d44...a75
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Hæ, trenger ikke hansker, eller får hansker på skolen? Det kan jo hende læreren har kjøpt inn en boks med engangshansker? Mine unger har vært med på mange søppelplukketurer, men de har alltid brukt hansker. Ville sendt med noen par med engangshansker og formaning om at ungen ikke får plukke andres søppel uten. Anonymkode: 43ac9...d4b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Hadde sndt med hansker, men også formant ungen om å ikke ta seg til ansiktet eller egne ting med hansker på(ellers er man jo like langt) Anonymkode: e8c4a...0b1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Handsker bør med uansett. MÅ vel ikke, så lenge en ikke putter hendene i nesa eller munnen og tar på ting før en vasker seg. Det beste hadde faktisk vært om folk til helvete lot være å kaste søppel i det hele tatt. Et finnes søppeldunker, men noen er for enkle og ubrukelige til å gidde å kaste det der det skal. Anonymkode: 4c72f...8ed
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Bor også i Asker. Barna får hansker av skolen Anonymkode: 12717...cad
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Korona eller ikke, men plukker ikke søppel uten hansker. Og for å være helt ærlig, har ALDRI skjønt hvorfor skolebarn skal gjøre den drittjobben Anonymkode: 40a12...8b4
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 De pmeier å ha hansker, men faren for å bli smittet på en dag med søppelplukking ute er nok mye mindre enn på en vanelig skoledag inne, selv uten hansker. Er du redd for berøring så unngå rekkverk, dørhåndtak, kraner, heisknaper ol. Søpla som ligger ute og blir påvirket av lys, semperatuf og fuktighet er nok ganske trygt i denne sammenhengen. Anonymkode: 3c72a...58a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Ikke bare korona å tenke på når barna skal plukke søppel. Alt de kan stikke seg på og skjære seg på - fra sprøytespisser til hermetikkbokser. Bruker sende med arbeidshansker til å ha utenpå engangshanskene. Anonymkode: a5299...175
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Altså, det er guffent å plukke søppel uten hansker. Men du er ikke i fulle alvor redd for at ungen skal få korona av søppelplukking? Anonymkode: abe83...46d
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Korona eller ikke, men plukker ikke søppel uten hansker. Og for å være helt ærlig, har ALDRI skjønt hvorfor skolebarn skal gjøre den drittjobben Anonymkode: 40a12...8b4 Fordi de skal lære at det er en drittjobb så de skjønner hvorfor de skal plukke opp etter seg? (Og mange voksne burde gjort det samme for å lære...) Anonymkode: 2984f...651
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 Jeg holder mitt barn hjemme, ser ikke logikken i at de minste barna må ut og plukke opp søppel som voksne og ungdom slenger fra seg, det kan de ta ansvar for selv! Anonymkode: 1ae99...182
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder mitt barn hjemme, ser ikke logikken i at de minste barna må ut og plukke opp søppel som voksne og ungdom slenger fra seg, det kan de ta ansvar for selv! Anonymkode: 1ae99...182 Bør ikke alle lære å bidra med det de kan? Anonymkode: 3c72a...58a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder mitt barn hjemme, ser ikke logikken i at de minste barna må ut og plukke opp søppel som voksne og ungdom slenger fra seg, det kan de ta ansvar for selv! Anonymkode: 1ae99...182 Ja, det er farlig å lære barn om å bidra og å ta vare på det som er rundt oss Anonymkode: d4d44...a75
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Korona eller ikke, men plukker ikke søppel uten hansker. Og for å være helt ærlig, har ALDRI skjønt hvorfor skolebarn skal gjøre den drittjobben Anonymkode: 40a12...8b4 Ungene synes jo det er gøy, og de lærer at de selv ikke må slenge fra seg søppel. Vinn vinn... Anonymkode: 43ac9...d4b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ungene synes jo det er gøy, og de lærer at de selv ikke må slenge fra seg søppel. Vinn vinn... Anonymkode: 43ac9...d4b Min unge synes ikke det er gøy og hun kaster aldri fra seg søppel ute (svært sjelden yngre barn gjør det), så hvorfor i all verden skal de små plukke opp dritt fra de voksne? At de skal bidra er bare en dårlig unnskyldning for å sette de minste som ikke har noe de skulle sagt til å gjøre en drittjobb. Hvorfor kan ikke videregående skoleelever og voksne ansatte ta seg en time ute og BIDRA litt? Barn kan gjerne bidra, enig i det, men søpla si får de "voksne" ta seg av selv, både av hygieniske og moralske grunner, så kan barna få bidra med litt mer hyggelige og interessante oppgaver. Anonymkode: 1ae99...182
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #18 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min unge synes ikke det er gøy og hun kaster aldri fra seg søppel ute (svært sjelden yngre barn gjør det), så hvorfor i all verden skal de små plukke opp dritt fra de voksne? At de skal bidra er bare en dårlig unnskyldning for å sette de minste som ikke har noe de skulle sagt til å gjøre en drittjobb. Hvorfor kan ikke videregående skoleelever og voksne ansatte ta seg en time ute og BIDRA litt? Barn kan gjerne bidra, enig i det, men søpla si får de "voksne" ta seg av selv, både av hygieniske og moralske grunner, så kan barna få bidra med litt mer hyggelige og interessante oppgaver. Anonymkode: 1ae99...182 Å pakke ungen inn i bobleplast er ikke spesielt miljøvennlig Anonymkode: d4d44...a75
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #19 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Korona eller ikke, men plukker ikke søppel uten hansker. Og for å være helt ærlig, har ALDRI skjønt hvorfor skolebarn skal gjøre den drittjobben Anonymkode: 40a12...8b4 Helt enig!! Fatter ikke hvorfor barna skal plukke søppel. Blir like irritert hver gang. Og dere som tror ungene lærer seg å ikke kaste søppel..... Vi plukket søppel på skolen når jeg var liten. Jeg er 47 år og det flyter fortsatt av søppel i grøfta. Kanskje på tide med en annen taktikk for å lære barna dette. Anonymkode: 07d86...57b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #20 Skrevet 21. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min unge synes ikke det er gøy og hun kaster aldri fra seg søppel ute (svært sjelden yngre barn gjør det), så hvorfor i all verden skal de små plukke opp dritt fra de voksne? At de skal bidra er bare en dårlig unnskyldning for å sette de minste som ikke har noe de skulle sagt til å gjøre en drittjobb. Hvorfor kan ikke videregående skoleelever og voksne ansatte ta seg en time ute og BIDRA litt? Barn kan gjerne bidra, enig i det, men søpla si får de "voksne" ta seg av selv, både av hygieniske og moralske grunner, så kan barna få bidra med litt mer hyggelige og interessante oppgaver. Anonymkode: 1ae99...182 Eller som en av mine så ironisk sa det i fjor, så fint å være stor, da kan vi bare forsøple så mye vi vil siden barna rydder opp etter oss... Anonymkode: 40a12...8b4
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #21 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min unge synes ikke det er gøy og hun kaster aldri fra seg søppel ute (svært sjelden yngre barn gjør det), så hvorfor i all verden skal de små plukke opp dritt fra de voksne? At de skal bidra er bare en dårlig unnskyldning for å sette de minste som ikke har noe de skulle sagt til å gjøre en drittjobb. Hvorfor kan ikke videregående skoleelever og voksne ansatte ta seg en time ute og BIDRA litt? Barn kan gjerne bidra, enig i det, men søpla si får de "voksne" ta seg av selv, både av hygieniske og moralske grunner, så kan barna få bidra med litt mer hyggelige og interessante oppgaver. Anonymkode: 1ae99...182 Hva synes du barn på den alderen burde gjøre? Hvilke hyggelige og interessante oppgaver anser du som passende? Anonymkode: 3c72a...58a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #22 Skrevet 21. september 2020 Når læreren svarte at de ikke trenger hansker, kunne dette bety: 1. De trenger ikke å bruke hansker når de skal plukke søppel eller 2. De trenger ikke å ta med hansker, for det får de på skolen Jeg håper på nr. 2, men tror ikke det er så stor sjanse for å bli smittet av korona ved å plukke søppel altså... Anonymkode: 78068...499
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #23 Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å pakke ungen inn i bobleplast er ikke spesielt miljøvennlig Anonymkode: d4d44...a75 Ingen bobleplast her i gården selvom hun slipper å plukke søppel etter deg! Anonymkode: 1ae99...182
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #24 Skrevet 21. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder mitt barn hjemme, ser ikke logikken i at de minste barna må ut og plukke opp søppel som voksne og ungdom slenger fra seg, det kan de ta ansvar for selv! Anonymkode: 1ae99...182 Så du lærer barnet ditt at dersom oppgaven ikke er interessant nok så kan man bare la være å gjøre det? Anonymkode: 76bde...067
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #25 Skrevet 21. september 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen bobleplast her i gården selvom hun slipper å plukke søppel etter deg! Anonymkode: 1ae99...182 Å nei du, plukker søppel etter meg er det ingen som gjør Anonymkode: d4d44...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå