Gå til innhold

Halloween i år (beklager hvis det er tatt opp før).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det mange? Sånn når du tenker over at hver eneste dag dør det omtrent 150.000 mennesker? Siden midten av mars har 28 millioner mennesker dødd av alle mulige årsaker.
50.000 dør hver dag av hjerte- og karsykdommer. Vi stopper ikke verden for det. Just saying. 

Anonymkode: 785fc...d97

Helt irrelevant sammenligning. Hadde hjerte- og karsykdommer, sult, krig og kreft vært like smittsomt som korona derimot... Men da tipper jeg samfunnet hadde stoppet akkurat like mye opp også.

Selvsagt er en million mye. 

Anonymkode: 7857f...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, virkelig. Jeg jobber i luftfart. Jeg merker corona på kroppen HVER dag i form av permittering. I tillegg har jeg barn på skole og i bhg som også føler på rare regler, skam og skyldfølelse. 
Men svarte du på spørsmålene mine?

Anonymkode: 785fc...d97

Jeg syntes ikke egentlig det var nødvendig å svare på spørsmålene dine, jeg syntes de var urimelige og jeg synes de vitner om at du har et perspektiv så langt fra mitt at jeg ikke gidder å gå inn i en diskusjon, egentlig. Tallene du etterspør bør være enkle å google seg frem til, men det er jo ikke tallene du er ute etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, amandine skrev:

Jeg syntes ikke egentlig det var nødvendig å svare på spørsmålene dine, jeg syntes de var urimelige og jeg synes de vitner om at du har et perspektiv så langt fra mitt at jeg ikke gidder å gå inn i en diskusjon, egentlig. Tallene du etterspør bør være enkle å google seg frem til, men det er jo ikke tallene du er ute etter? 

Det handler - helt riktig - om perspektiv, ja. Konsekvensene av tiltakene mot corona kommer til å bli langt dødeligere enn sykdommen. Det estimeres f.eks at rundt 2,3 millioner barn kommer til å dø av tiltakene. 
https://forskning.no/data-helsetjenester-statistikk/flere-barn-vil-kunne-do-av-koronarestriksjoner-enn-det-totale-antallet-koronadode-viser-ny-forskning/1735708

Hva er det vi holder på med?

Anonymkode: 785fc...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det mange? Sånn når du tenker over at hver eneste dag dør det omtrent 150.000 mennesker? Siden midten av mars har 28 millioner mennesker dødd av alle mulige årsaker.
50.000 dør hver dag av hjerte- og karsykdommer. Vi stopper ikke verden for det. Just saying. 

Anonymkode: 785fc...d97

Denne millionen pga korkonsert er på topp av de du nevner, som er forventet dødsfall per år. Nå kan ikke dødsfall med hjerte-og karsykdommer smitte andre så ser ikke helt sammenligningen din det hvorfor samfunnet evt skulle stenges. 
 

ser man på forventet dødsfall både nasjonalt og på verdensbasis så er det en ekstrem topp nå i forhold til hva det pleier å være og hva man forventet. 

Anonymkode: deeda...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER halloween og har bestandig fest hjemme, pynter masse og setter pris på besøk av mange små og store skumle. I år blir det skummel film, snop og popcorn i sofaen. Jeg blir heller ikke å dele ut snop og det har jeg ingen problemer med å si til de som eventuelt ringer på. Folk dør, andre blir alvorlige syke og sliter i månedsvis med ettervirkninger, arbeidsplasser forsvinner og folk mister hus og hjem. Mange som har mistet sine kjære fikk verken ta farvel før de døde og heller ikke ha en begravelse slik som en vanligvis gjennomfører slikt. At Per og Kari ikke får snop på døra i år, overlever de fint.

Anonymkode: b8dcd...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun gærne dama som elsker Halloween og pynter huset både inne og ute. Men det blir ikke knask eller knep i år pga. koronaen. Vi tar filmkos med hjemmelaga Halloweengodteri sammen med naboen.

Anonymkode: 48046...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...