Gå til innhold

Lavkarbo - flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått over til lavkarbo. Min motivasjon er at jeg har PCO og forsøker å bli gravid. Jeg er slank av natur og har ingen ønsker om eller behov for å gå ned i vekt. Men jeg vil ha en regulert hormonbalanse som lavkarbo kan hjelpe meg med, hvis jeg er heldig. 

Flere som spiser lavkarbo av ulike årsaker? I så tilfelle kan vi jo ha en trå her hvor vi kan dele litt tips og tanker. 

Må lavkarbo kosthold feks være veldig dyrt, eller har du smarte og billige tips? Kan man drikke en kaffe latte på h-melk eller er det helt nei nei i lavkarboland? Mange spørsmål som nybegynner.

Anonymkode: 4ffb2...4f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lever på lavkarbo. Det trenger ikke være dyrt. Spiser vanlig kjøtt og fisk og erstatter potet/ris/pasta med salat. Til tacoskjell bruker jeg blad av hjertesalat

Melk inneholder mye melkesukkeret, så det er ikke en del av mitt kosthold. Må du ha det så er det best å velge laktosefritt. 

Jeg spiser kun matvarer med mindre enn 5 g karbo per 100 g

Anonymkode: e015e...1c9

Skrevet

Jeg spiser mellom 50-100 g karbohydrater om dagen. Så jeg spiser lavkarbo, men ikke ketose varianten. Den ble jeg svært syk av. Men trives godt med den versjonen jeg har nå. Så jeg har melk i kaffen min, spiser en frukt hver dag. Litt knekkebrød osv. Spiser ikke ris, pasta eller potet. 

Anonymkode: 92979...d44

Skrevet

Av knekkebrød anbefaler jeg Brisk. 1,2 g karbo per knekkebrød

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av knekkebrød anbefaler jeg Brisk. 1,2 g karbo per knekkebrød

Bare vær obs på hi, at det gjelder kun blå Brisk, ikke rød Brisk.

Anonymkode: 8e4dc...37a

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare vær obs på hi, at det gjelder kun blå Brisk, ikke rød Brisk.

Anonymkode: 8e4dc...37a

Ja, stemmer 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...