Gå til innhold

Skrev master på fem uker jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt forbauset over tråden hvor det fremgår som en utfordring å skrive en master på fire måneder. Jeg gjorde datainnsamling på to uker og brukte tre uker på skrivingen. Tok fri fra jobb to av disse ukene og skrev "hele døgnet". Hadde da selvsagt tema og informanter klart på på forhånd. Hvor lang tid brukte du?

Anonymkode: 45c5d...b59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvilken karakter fikk du?

Anonymkode: 4acdd...fe0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ble litt forbauset over tråden hvor det fremgår som en utfordring å skrive en master på fire måneder. Jeg gjorde datainnsamling på to uker og brukte tre uker på skrivingen. Tok fri fra jobb to av disse ukene og skrev "hele døgnet". Hadde da selvsagt tema og informanter klart på på forhånd. Hvor lang tid brukte du?

Jeg brukte også fem uker, hvorav en uke var til innhenting av informasjon. Jeg skrev mens barnet var i barnehagen, og hadde kveldene fri. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvilken karakter fikk du?

Anonymkode: 4acdd...fe0

Jeg fikk B. Fikk A på alle andre eksamener gjennom studiet, så litt kjipt, men hadde bare den tiden til rådighet pga. brukket ankel og operasjon. Ville ikke utsette. Alt går.

Skrevet

Jeg skrev også master på ca 1,5 mnd. Drygde til og med hver setning  med ekstra ord på slutten for å nå ordgrensen. Jeg hadde en baby. 

Fikk B -  Ok+ fornøyd etter innsatsen. Var en 30 STP master, så hadde ikke datainnsamling. 

Anonymkode: d738b...7f8

Skrevet

Personlig, så hadde jeg slitt med å sikre kvalitet på 5 uker. Det hadde gått for fort😅 

Anonymkode: 03ac9...b15

Skrevet

Det sier vell egentlig mest om hvor lavt nivået på en master egentlig er.

Anonymkode: e60c4...27b

Skrevet

Jeg tror det handler om at noen ikke klarer å se for seg at andre får til ting som er utenkelig for dem selv. I den andre tråden svarte jeg at jeg skrev min på 5 mnd og fikk kommentaren om at vedkommende veddet på at jeg ikke har barn 🙄 Vi er alle ulike, jobber i ulikt tempo, har ulike evner, viljestyrke og pågangsmot. 

For min del samlet jeg inn data på høsten, noe som tok lang tid, samt leste en del litteratur, men jeg kom meg ikke i gang med skrivingen fordi ene barnet (har fire) fikk en livsendrende diagnose som var tung å håndtere, det var både mye nytt å sette seg inn i og tungt rent psykisk. Da jobbet jeg allerede fullt og to 50 % studie utenom. Så en dag i januar fikk jeg ånden over meg. Mannen hadde med ungene på hytten og den helgen skrev jeg 65 sider på oppgaven, råutkast selvfølgelig. Da løsnet det. Skrev den ferdig på noen uker med tanke på innholdet, men brukte tiden fram til innlevering med å finpusse, skrive om, dobbeltsjekke osv + lese til eksamen i det andre studiet på 50 %, da utenom jobb og barn som jo også tok sin tid. Det mest irriterende med det hele var alle dem som ustanselig skulle fortelle meg at jeg ikke ville klare det, at det var umulig. Det er ting som er umulig, men ikke slike ting. 

Anonymkode: 08064...ebe

Skrevet

Ikke bare er vi ulike, men oppgaver er ulike og fagfelt er ulike. Et krav om faglig oversikt kan være enkelt i ett fag og enormt utfordrende i et annet.

Jeg burde optimalt sett tatt master før jeg fikk barn. Jeg var i sonen fra 11 til 19:00 og barna kom jo hjem klokken fire. De var så små at jeg ikke hadde samvittighet til å kjøre lange dager på dem. I tillegg slet den ene med søvn og lusket i gangene hele kvelden, så å oppnå flyt da var helt umulig.

Anonymkode: 8b73c...d2c

Skrevet

Så fint for deg, HI! Jeg er en person som kan bruke lang tid på å tenke igjennom ting og formulere i hodet, men selve skrivedelen gjør jeg raskt. Så jeg kunne nok også brukt kort tid på å skrive en masteroppgave - men jeg ville nok trengt lang tid i forveien på å gjøre den klar i hodet først. Andre tenker mens de skriver og må formulere og reformulere seg som den del av oppgaveskrivinga. Folk er forskjellige! 

Skrevet
2 timer siden, topaz skrev:

Så fint for deg, HI! Jeg er en person som kan bruke lang tid på å tenke igjennom ting og formulere i hodet, men selve skrivedelen gjør jeg raskt. Så jeg kunne nok også brukt kort tid på å skrive en masteroppgave - men jeg ville nok trengt lang tid i forveien på å gjøre den klar i hodet først. Andre tenker mens de skriver og må formulere og reformulere seg som den del av oppgaveskrivinga. Folk er forskjellige! 

Jeg er nok som deg, skriver lett men må arbeide mye før skriveprosessen starter. Du sier folk er forskjellige, og det er helt sant. I tillegg er fag forskjellige. Å samle data på en ukes tid eller to vil for mange være helt utopisk.

Skrevet
21 minutter siden, amandine skrev:

Jeg er nok som deg, skriver lett men må arbeide mye før skriveprosessen starter. Du sier folk er forskjellige, og det er helt sant. I tillegg er fag forskjellige. Å samle data på en ukes tid eller to vil for mange være helt utopisk.

For ikke å snakke om at "samle data" ikke på noe vis er dekkende for en masse fag.

Anonymkode: 8743f...c94

Skrevet

Jeg brukte i alle fall fem uker bare på å transkribere intervjuene jeg hadde gjort. Lurer veldig på hvilke fag dere har skrevet master i, dere med ekspressmastere?! 

Skrevet
1 time siden, Leverpostei skrev:

Jeg brukte i alle fall fem uker bare på å transkribere intervjuene jeg hadde gjort. Lurer veldig på hvilke fag dere har skrevet master i, dere med ekspressmastere?! 

Rettsvitenskap for min del. I et emne jeg allerede hadde hatt som valgfag. Det er ikke slik at man må finne opp kruttet på nytt om man skriver en master altså. Og så er det selvsagt stor forskjell på 30 STP og 60 STP masteroppgave. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken karakter fikk du? 

Anonymkode: f07c8...dad

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rettsvitenskap for min del. I et emne jeg allerede hadde hatt som valgfag. Det er ikke slik at man må finne opp kruttet på nytt om man skriver en master altså. Og så er det selvsagt stor forskjell på 30 STP og 60 STP masteroppgave. 

Mannen min er også jurist. Jeg er litteraturviter. Han skrev sin master på to ganske slappe måneder og fikk A. Min er 60sp. Altså dobbelt så stor. Han fulgte min prosess og mente at det var et vesentlig større arbeid, langt mer enn 50% som det er på papiret.

Anonymkode: 8b73c...d2c

Skrevet

Masteroppgaven min er på 120 poeng😳 Datainnsamlingen i utlandet tok 4 mnd alene...

Anonymkode: 44b6d...5f8

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken karakter fikk du? 

Anonymkode: f07c8...dad

B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...