Gå til innhold

Brystreduksjon/løft helfo

Anbefalte innlegg

Har noen her fått slikt fra helfo?

Har idag 80/ D. 
Det største problemet mitt er at jeg nesten aldri passer en passe bh, utenom stramme sportsbh/topp. Når jeg bruker bh faller brystene mine ut ved bøy og jeg må rette på bh med en gang jeg retter meg i ryggen igjen. Føles som det bare er meg som har dette problemet. Det er så flaut og jeg kan nesten aldri gå med noe stramt for da er det enda mer synlig. Over tid så har dette blitt veldig smertefullt for rygg/nakke, siden hele holdningen min er føles ødelagt. Har prøvd mange forskjellige bh, uten hjelp.

Dette er jo på grunn av slappe bryst, skulle gjerne gått ned til en C-cup og løftet de. Er det håp for å få dette dekket?

Anonymkode: 0668b...da5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407772-brystreduksjonl%C3%B8ft-helfo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lege lå henvise deg, men det høres ikke ut som om du vil få dekket dette. Du skal ha rimelig svære bryster med uttalte problemer før du får dekket. De tar lite hensyn til psykiske plager lenger. Så spørsmålet er om brystene er store nok og gir nok plager, og det kan kun en kirurg svare på.  

Anonymkode: 3562e...85d

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lege lå henvise deg, men det høres ikke ut som om du vil få dekket dette. Du skal ha rimelig svære bryster med uttalte problemer før du får dekket. De tar lite hensyn til psykiske plager lenger. Så spørsmålet er om brystene er store nok og gir nok plager, og det kan kun en kirurg svare på.  

Anonymkode: 3562e...85d

Takk for svar! 
Føler en veldig tyngde i brystene mine. 
Dette går selvfølgelig inn på meg psykisk, men det er absolutt ikke hovedproblemet til at jeg ønsker å gjøre det. 

Men faller de ut om du bruker en minimizer i rett størrelse da?

Har du gått i en undertøysbutikk og fortalt hva problemet ditt er og fått prøve en bh i rett størrelse og fasong?

Men svaret på spørsmålet ditt er at en lege/kirurg kan avgjøre om problemene dine er store nok til å få en operasjon dekket. Det høres i utgangspunktet rart ut at noen med D-cup skulle få det, men det kommer helt an på hvordan brystene dine er.

Anonymkode: f52f7...83b

D-cup er ikke veldig stort. Har du fått hjelp til å finne BH som passer til deg? Jeg har selv hatt opp til F/G og har også hatt B. Har tatt reduksjon, derfor jeg har hatt forskjellige str. Men du kan ta det opp med fastlegen din og se hva han/hun sier. Det kommer an på flere ting om du får dekket.

Anonymkode: d0368...e5e

Har selvfølgelig fått hjelp til å finne riktig størrelse ja, og man finner jo riktig str og jeg får anbefalt riktig bh, men ingen funker. Kjenner og ser ok ut i butikken, men ikke noe som passer i hverdagen utenom sportsbh..

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har selvfølgelig fått hjelp til å finne riktig størrelse ja, og man finner jo riktig str og jeg får anbefalt riktig bh, men ingen funker. Kjenner og ser ok ut i butikken, men ikke noe som passer i hverdagen utenom sportsbh..

Hvis du må rette på bh hver gang du har bøyd deg framover har du definitivt ikke riktig bh... du må ha en cup som dekker HELE puppen, og rundt skal den sitte helt tett inntil, helt til opp mellom brystene. Den skal altså være så stram at den sitter helt inntil hele veien opp mellom brystene, og fordi den utvider seg, vil den kanskje kjennes uvant/ubehagelig trang i butikken, selv om du har den på ytterste hekter. 
Jeg finner mange bh’er i min størrelse, men ytterst få som faktisk PASSER meg - og selv i eksklusive undertøysbutikker er det ofte betjening som sier at bher som ikke passer meg, er «riktig» for meg. Ofte har de ikke så store bryst selv, og jeg tror det er vanskelig å skjønne når man ikke har kjent det selv på kroppen. 

Jeg fikk dekket brystreduksjon med løft tidligere i sommer. Jeg hadde 70F, vondt i nakke og skuldre, som igjen gav kronisk hodepine. Puppene "hang og slang", og holdte seg aldri på plass i bh. De fløt tilogmed utover sportsbh! Jeg trengte så mye støtte i bh at det ble helt utrolig stramt på nakken, og det var nok mye av årsaken til plagene mine. Jeg har nå D-cup og puppene er så faste og fine at jeg ikke trenger bh i det hele tatt. Veldig greit!

Legen min sa at brystløft ikke dekkes av Helfo, da det er rent kosmetisk. D-cup er ikke spesielt stort, men hvis du har plager skader det jo ikke å undersøke mulighetene for operasjon likevel.

Gå til fastlegen din og fortell om plagene dine, så kan han eller hun henvise deg videre for konsultasjon. Lykke til! :)

Anonymkode: fe773...199

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du må rette på bh hver gang du har bøyd deg framover har du definitivt ikke riktig bh... du må ha en cup som dekker HELE puppen, og rundt skal den sitte helt tett inntil, helt til opp mellom brystene. Den skal altså være så stram at den sitter helt inntil hele veien opp mellom brystene, og fordi den utvider seg, vil den kanskje kjennes uvant/ubehagelig trang i butikken, selv om du har den på ytterste hekter. 
Jeg finner mange bh’er i min størrelse, men ytterst få som faktisk PASSER meg - og selv i eksklusive undertøysbutikker er det ofte betjening som sier at bher som ikke passer meg, er «riktig» for meg. Ofte har de ikke så store bryst selv, og jeg tror det er vanskelig å skjønne når man ikke har kjent det selv på kroppen. 

Jeg vet dessverre alt dette, og hvordan en bh skal sitte og hvordan man velger riktig bh. Jeg er ingen ungdom som fikk pupper i fjor😊 
Men som sagt etter mange mange tusen kr i undertøys avdeling i forskjellige butikker så har jeg mistet håpet. Har også vært i butikker der de kun selger undertøy, jeg får anbefalt bh og jeg har forklart mine plager. Det er jo ganske ydmykende å til og med vise puppene til andre i håp om at jeg skulle få bedre hjelp.

Tror jeg skal bestille en time hos fastlege og rett og slett få en henvisning. Enten at jeg får dette dekket eller at jeg betaler selv. 

Du kan da ikke ha en så unik kropp at ikke du kan finne riktig bh? Jeg er helt sikker på at du bruker feil størrelse. Hva er omkretsen din målt under brystene? Stramt. Og hva er omkretsen din der brystene er tykkest? Mål løst. Kan du oppgi målene dine her?

Anonymkode: 2dcd9...9b4

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da ikke ha en så unik kropp at ikke du kan finne riktig bh? Jeg er helt sikker på at du bruker feil størrelse. Hva er omkretsen din målt under brystene? Stramt. Og hva er omkretsen din der brystene er tykkest? Mål løst. Kan du oppgi målene dine her?

Anonymkode: 2dcd9...9b4

Har dessverre ikke målene mine her, (og ingen målebånd hjemme) ble målt sist i april/mai, da var riktig bh for meg 80d. Dette var på change butikk og en bh fra dems merke.  

Ettertid har jeg prøvd 75/e og det har føltes bedre for meg. Problemet er oppe ved bh, ikke under ved spilene på en måte. Derfor er sportsbh/topper best fordi de går helt opp og dekker alt. 

Jeg liker ikke change sine BHer.. Har du sjekket i andre bh butikker også? 

selv har jeg 75F, og foretrekker sports BH.. ser ikke helt problemet med a bare bruke det.. haha så tror ikke jeg har en eneste skikkelig BH. 

Jeg må bare passe på at sports BHen ikke klemmer puppene sammen så det blir klamt..  og der kan være vanskelig å finne gode nok sports BHer til løping.

Anonymkode: 144e7...daf

Change-størrelsene er ikke som andre størrelser (man kan trekke fra to: D -> B).

Jeg slanker meg slik at jeg kan ta en brystreduksjon. Såvidt jeg vet må blant annet BMI være under 27 og avstand kraveben til brystvorte minst 27 cm for å få det dekket. Per nå bruker jeg 80M. 

Anonymkode: 5c815...6c4

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Change-størrelsene er ikke som andre størrelser (man kan trekke fra to: D -> B).

Jeg slanker meg slik at jeg kan ta en brystreduksjon. Såvidt jeg vet må blant annet BMI være under 27 og avstand kraveben til brystvorte minst 27 cm for å få det dekket. Per nå bruker jeg 80M. 

Jeg har bmi over 27 og puppene var ikke så "lange" som 27 cm. Hvis du er veldig overvektig bør du sikkert slanke deg, men de "reglene" er ikke absolutte, og det er rom for individuell vurdering. 

Anonymkode: fe773...199

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så rart for jeg har aldri blitt anvefalt b noen gang, og ikke har jeg prøvd de heller siden ungdomstiden siden jeg nå har mye større pupper☺️ 

Jeg har BMI på 23 så jeg er normalvektig. 
Da skal jeg faktisk få målt akkurat det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...