Gå til innhold

Bursdagsfest. Er ikke dette for voldsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spennende svar fra dere. Vi er faktisk flere foresatte i klassen som reagerer negativt på dette.

Anonymkode: f391d...956

Så dere er flere foreldre som baksnakker dette bursdagsbarnet som ønsker seg prinsesser og hoppeslott? Fint miljø, glad jeg ikke er en del av det... 

Regner med dette blir en billigere bursdag enn vitensenteret eller laserbursdag, hadde dere snakket dritt om det også eller hadde det vært greit? 

Anonymkode: fcd1f...007

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I klassen til datteren min er det 2/3 jenter. Det blir en del bursdager i løpet av skoleåret, og det er hyggelig. Nå er hun invitert i prinsessebursdag (greit nok, selvom det murrer i feministen i meg) med ansiktsmaling (også greit nok, men kanskje litt vanskelig å holde en meter avstand) og HOPPESLOTT (!!!!). Sistnevnte synes jeg blir for voldsomt. Er ikke det å legge lista litt høyt? Vi bor i et helt vanlig område. Dette er middelklasse, liksom. Foreldrene er nyskilte, da, så det er mulig de overkompenserer litt. Jeg synes likevel at dette er skikkelig lite smart. Hva skal vi finne på når ungene blir atten? Leie inn hele «Thomas Tivoli»? Innspill?

Hvorfor reagerer feministen i deg på at jenta vil ha prinsessebursdag? Er det bare fordi det er en jente som vil ha det? Hadde det vært en gutt som inviterte til prinsessebursdag så hadde feministen i deg jublet for da var det riktig? 

Før øvrig fremstår du bare sjalu og smålig, og jeg ville rådet deg til å holde disse tankene for deg selv for det skinner veldig tydelig igjennom. Håper for din del ikke at du går rundt og snakker om dette med de andre foreldrene, på den måten du fremstiller det her

Anonymkode: 1254e...91d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dere er flere foreldre som baksnakker dette bursdagsbarnet som ønsker seg prinsesser og hoppeslott? Fint miljø, glad jeg ikke er en del av det... 

Anonymkode: fcd1f...007

Der dro du vel en konklusjon ut fra løse lufta. Man kan diskutere bursdagsløsninger og mene man burde holde seg på et nøkternt nivå uten å baksnakke(!!!) bursdagsbarnet altså. Glad jeg ikke er del av et miljø der de voksne ikke skjønner såpass.

Anonymkode: f7695...c67

Skrevet

Hvor ble det av de helt ordinære hjemmebursdagene hvor gaven er en blyant og et viskelær? Pølse i lompe, hver sin brus og hjemmelagd kake?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spennende svar fra dere. Vi er faktisk flere foresatte i klassen som reagerer negativt på dette.

Det verste er vel foreldre som rotter seg sammen og baksnakker andre foreldre som de mener feirer barnebursdag på feil måte.....

Anonymkode: bf0be...7c3

Skrevet
1 time siden, Rhapsody in blue skrev:

Hvor ble det av de helt ordinære hjemmebursdagene hvor gaven er en blyant og et viskelær? Pølse i lompe, hver sin brus og hjemmelagd kake?

Den er samme sted som julaften med hjemmestrikkede votter og appelsiner i gavehaugen.

Anonymkode: f369f...b3e

Skrevet

Her er det bursdager hjemme, stort sett. En familie har invitert til hoppeslottbursdag, og ungene hadde det supert! Det var en gang, ingen andre prøvde å overgå den bursdagen, vi er fremdeles i hagene og griller pølser, spiser kake og har godterijakt 🥳🥳

Anonymkode: 4e2c8...eb8

Skrevet

Så hyggelig og raust av foreldrene - barna (inkl ditt) kommer til å få en kjempefin opplevelse!

Anonymkode: bc42c...5f4

Skrevet

Nja. Dere kan velge å synes at disse forskyver normalen, eller dere kan velge å se på denne bursdagen som et enestående tilfelle dere ikke trenger følge opp. 

Neste gang dere "bare snakker om dette uten å baksnakke" uten at de dere snakker om er der, så velg heller å si: "Ungene kommer til å ha det gøy! Men jeg kommer til å kjøre enkel hjemmebursdag uten tema for min datter." Problem løst! 

Skrevet

Altså vi har aldri hatt hjemmebursdag. Jeg driver med hundeoppdrett og ønsker derfor ikke mange ville unger løpende hjemme. Ingen problem med besøk etter skolen og slikt men når over 20 gutter skal løpe rundt hjemme da blir det vanskelig selv om de da selvfølgelig er inne sperret på eget område. Så da har vi alltid hatt det på forskjellige steder alt fra McDonald’s til go kart bane. Har aldri hørt noen klage på det og barna mine har alltid gledet seg like mye til hagebursdag. Det er da gøy at de finner på noe annet. Hvorfor skal dette baksnakkes? Jeg kan love deg at bursdag på rush, laser sted osv. Er mye dyrere enn å leie ett lite hoppeslott hjemme. 

Anonymkode: 3e4c0...ef2

Skrevet

Folk arrangerer den bursdagen de ønsker. Prinsessebursdag med hoppeslott høres jo supert ut! Hvorfor tror du at denne bursdagen er den som setter standarden for de andre?

Anonymkode: 108be...446

Skrevet
23 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Veeel.. Leste en annonse her ett sted hvor man kan leie hoppeslott for 1500 kr. Ikke så ille synes jeg. Folk må få lov å ha de bursdagene de vil synes jeg. Mine har vært på alt fra weekend tur til København (5 kompiser) til pølse og lompefest. Alt er innafor 

Enig! Og dette er helt klart noe bursdagsbarnet har ønsket seg, så hvorfor ikke.

Anonymkode: 266e2...b7a

Skrevet

Betyr dette at bursdagsbarnets ord er lov? Det vil si at de skal få alt de peker på bare fordi de ha bursdag? 
HI

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor reagerer feministen i deg på at jenta vil ha prinsessebursdag? Er det bare fordi det er en jente som vil ha det? Hadde det vært en gutt som inviterte til prinsessebursdag så hadde feministen i deg jublet for da var det riktig? 

Før øvrig fremstår du bare sjalu og smålig, og jeg ville rådet deg til å holde disse tankene for deg selv for det skinner veldig tydelig igjennom. Håper for din del ikke at du går rundt og snakker om dette med de andre foreldrene, på den måten du fremstiller det her

Anonymkode: 1254e...91d

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Smålige folk som rotter seg sammen og baksnakker for noe så hyggelig som en barnebursdag. Håper virkelig ikke HI er en person jeg kjenner, for slike personer ønsker jeg å være foruten.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betyr dette at bursdagsbarnets ord er lov? Det vil si at de skal få alt de peker på bare fordi de ha bursdag? 
HI

Nei, det betyr det ikke. Men det er opp til foreldrene å bestemme. Synes da ikke prinsessebursdag og hoppeslott er så storslått.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hyggelig og raust av foreldrene - barna (inkl ditt) kommer til å få en kjempefin opplevelse!

Anonymkode: bc42c...5f4

Bra sagt.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Men herregud! Er det hva du leser ut av kommentarene her? Innen rimelighetens grenser så bør ungene få velge sin egen bursdag ja. Så er det opp til foreldrene å tilpasse etter økonomi og mulighet. Vil ungene ha prinsesse bursdag så kan det fjonges opp og ned altså 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig?! Hvordan kan dere reagere på at et lite barn får lov å ha prinsessebursdag som tema i sin egen bursdag. Feministen i deg, sier du? Dette handler ikke om deg. Det handler om barna. Hva med å sette dine synspunkter til side og la barna ha en flott dag istedenfor å ta dette opp med andre foreldre og baksnakke en familie slik? Du burde være flau, rett og slett! 

Skrevet

Jeg har også tenkt at andre foreldre skrur opp krava, men det er ikke fordi de har hoppeslott. For en av gutta var det gokart, paintball, Oslo Gladiators, Fangene på Fortet osv osv. Ganske dyre aktiviteter, og den ene virket å toppe den andre. Innimellom var det allikevel flere bursdager med vannkrig i hagen eller film i kjelleren, og ungene var fornøyde med alt. 

Ingen av mine tre har fått ha bortebursdag, hos oss har det kun vært bursdag her hjemme. Men allikevel har jeg fått et par syrlige bemerkninger om at jeg øker krava hos andre. Det har alltid vært et tema, og kaka har alltid fulgt temaet. 

Poenget? Folk velger den bursdagen som passer dem, og noen vil alltid mene at det andre velger er feil. Å diskutere det med andre foreldre er langt utenfor det som er greit. Alle barn skal lære seg at andre har noe de selv vil ha, uten at de får det. Det tåler de veldig godt, så langt foreldrene tåler det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...