Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Noen som har tjent en del til klassekassen som vil fortelle om hva dere har tjent greie penger på ?🥰 Anonymkode: 042b0...794
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Salg av nordkak-produkter har alltid slått an her. Ikke så kreativt, men lettsolgte varer. Man tar inn bestillinger først og slipper å brenne inne med masse varer, og hvis man selger sent på høsten, kjøper mange litt ekstra med tanke på julen. Anonymkode: 0d854...e10
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Salg av nordkak-produkter har alltid slått an her. Ikke så kreativt, men lettsolgte varer. Man tar inn bestillinger først og slipper å brenne inne med masse varer, og hvis man selger sent på høsten, kjøper mange litt ekstra med tanke på julen. Anonymkode: 0d854...e10 Ja de produktene er jo veldig populære takk for tipset 😁 Anonymkode: 042b0...794
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Be om å få panten til folk. Her leverte man først lapper i postkassen og noen dager etterpå møtte ungene opp for å hente panten hos de som ville gi den fra seg. Lotteri. Anonymkode: cacce...9b5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 Vi fikk vel inn mest penger på de kakeboksene, veldig greit å gå rundt i nabolaget og ta opp bestilling først og levere når de kommer så slipper man brenne inne med noe. Veldig stor forskjell på hvor mye folk solgte, for noen hadde foreldre som tok med bestillingslisten på arbeidsplasser med mye folk og fikk utallige bestillinger, mens andre bare spurte de ti nærmeste naboene for de hadde ikke samme nettverk. Men det er greit, totalsummen ble veldig bra. Har også tjent en del på loddsalg utenfor Rema, noen timer en lørdag formiddag var veldig innbringende. Anonymkode: 08fd5...09c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Lotteri til inntekt for skoleklasse er ikke lenger lovlig. Det er kun lynlodd som er akseptabelt i følge lotteritilsynet. Nordkak kan være inntektsbringende - dersom ikke alle andre i nabolaget også selger disse. Vi solgte dopapir/tørkepapir. Det ga grei inntekt her. Utfordringen ligger ofte i hva pengene skal gå til. Dersom det er til tur med hvite busser tror jeg folk generelt er ganske ivrige til å bidra framfor om det er heisatur til Tusenfryd Anonymkode: a4688...3e3
Himmel og hav Skrevet 11. september 2020 #7 Skrevet 11. september 2020 (endret) Sånn for min egen del så er det mye lettere å skulle støtte naboungers klassetur med noe som ikke koster så mye. Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har de blitt en del salg av blomster, kransekake og annet som koster fra 150,- og oppover. Produkter helt opp til 300,- har jeg blitt tilbudt av nabounger. Da er det lite å hente hos meg. Hadde de derimot kommet og solgt lodd for 10,- pr stk, så kunne sponser jeg gjerne en femtilapp. Så ikke sats på noe som er veldig dyrt om det skal sankes penger fra naboer og kolleger av foreldrene. Dopapir, ullsokker ol kjøper jeg bare når jeg "må" av tantebarn. Vafler, kakelodd og annet småtteri er det større sjanse for at jeg som utenforstående handler. Endret 11. september 2020 av Himmel og hav
TøffiTrynet☠ Skrevet 11. september 2020 #8 Skrevet 11. september 2020 Her solgte klassen til jenta mi (5.trinn) planter i vår. De hadde sådd frø selv, og solgte plantene når det ble varmt nok til å plante dem ut. De hadde sådd forskjellige blomster, samt paprika, chili og tomater. De tok fra 15-40 kroner pr plante, og fikk inn greit med penger. Men dette er jo da selvfølgelig best å gjøre om våren. Ellers har jeg solgt mye forskjellig gjennom fotball og håndball. Og det mest lettsolgt er definitivt kakeboksene fra NorKak, og spekematpakker fra Oppdal (?) spekemat. Gratulasjonskort var definitivt ingen højdare..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #9 Skrevet 11. september 2020 Det vi tjente definitivt mest på, var å arrangere 17. mai. Nå er det derimot slutt på dugnadene og Polenturene, men kommunen har bevilget 100.000 til klassetur i 10. Ikke så verst det ettersom det er en liten skole (rett over 50 elever på hele ungdomstrinnet). Anonymkode: 8b8f6...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå