Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #26 Skrevet 10. september 2020 Hei HI❤️ Jeg har ikke lest noen av svarene dine, kun hovedinnlegget. Du må slutte å være så slem med deg selv! Du sier at du har akseptert at du er ufør, men du har ikke akseptert det nok når du skjuler det. Det at du ble ufør, var ikke DITT valg, noen andre har tatt det valget for deg men med deg. Hvis han ikke aksepterer at du er uføretrygdet, så er det DU som fortjener bedre! Ikke han. Det mener jeg av hele mitt hjerte! Hev hodet ditt og rett deg opp i ryggen, du er ett godt menneske, men nyt livet ditt nå, du får bare ett💕 Anonymkode: 8010b...514
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #27 Skrevet 10. september 2020 Nå har jeg lest alle svarene dine, HI.. Jeg er faktisk sjokkert over svarene her inne. Fy faen😳 Jeg håper karmaen kommer å biter dere alle knall hardt i rævva! Denne var til de av dere som ser ned på de som er ufør. Æsj! Skam dere! Om dere en dag skulle bli ufør så får dere se at det ikke er så forbanna kult som dere tror. De er ikke ufør for å snylte på staten. Håper jeg får en mulighet til å le deg i trynet den dagen du selv kommer med bøyd nakke og forteller at du er blitt ufør. Nei, jeg er ikke ufør. Bare så det er sagt. Jeg kjenner mange som er det og de er noen fantastiske personer alle sammen! Anonymkode: 8010b...514
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #28 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har jeg lest alle svarene dine, HI.. Jeg er faktisk sjokkert over svarene her inne. Fy faen😳 Jeg håper karmaen kommer å biter dere alle knall hardt i rævva! Denne var til de av dere som ser ned på de som er ufør. Æsj! Skam dere! Om dere en dag skulle bli ufør så får dere se at det ikke er så forbanna kult som dere tror. De er ikke ufør for å snylte på staten. Håper jeg får en mulighet til å le deg i trynet den dagen du selv kommer med bøyd nakke og forteller at du er blitt ufør. Nei, jeg er ikke ufør. Bare så det er sagt. Jeg kjenner mange som er det og de er noen fantastiske personer alle sammen! Anonymkode: 8010b...514 Det er ingen her som ser ned på uføre som er det av en god grunn. I dette tilfellet har HI sagt selv at det ikke er av noen stor grunn, at hun ser fordeler ved det siden hun får vært mer med barnet sitt, og at kjærlighet er viktigere enn jobb. Det sier litt om motivasjonen hennes. Som du ser sier samtlige andre i tråden som er ufør at de har vansker med å akseptere det, og jobber hardt med mål om en dag å få jobbe litt. HI har mest vondt i viljen virker det som. Og for et utrolig samme treff at samtlige av de uføre personene du kjenner er fantastiske personer! Normalt er det jo ikke slik at alle man kjenner er fantastiske, så det er tydeligvis en høyere andel som er det blant uføre. Anonymkode: bc14e...24c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #29 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er helt sykt at en lege har gitt uføretrygd til en 22 åring uten noen stor grunn!! Dette systemet er galt. Det er INGENTING positivt ved å være ufør. Systemet skal fange opp de som trenger det, slik som anonym over her med hjerneslag. Det er vi andre som må betale for at slike som deg skal «få mer tid med barnet ditt». Ta deg sammen. Anonymkode: bc14e...24c Du vet ikke grunnen. Og en lege kan ikke «gi uføretrygd». Der er NAV eneveldige og kan overprøve legen. Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #30 Skrevet 10. september 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen her som ser ned på uføre som er det av en god grunn. I dette tilfellet har HI sagt selv at det ikke er av noen stor grunn, at hun ser fordeler ved det siden hun får vært mer med barnet sitt, og at kjærlighet er viktigere enn jobb. Det sier litt om motivasjonen hennes. Som du ser sier samtlige andre i tråden som er ufør at de har vansker med å akseptere det, og jobber hardt med mål om en dag å få jobbe litt. HI har mest vondt i viljen virker det som. Og for et utrolig samme treff at samtlige av de uføre personene du kjenner er fantastiske personer! Normalt er det jo ikke slik at alle man kjenner er fantastiske, så det er tydeligvis en høyere andel som er det blant uføre. Anonymkode: bc14e...24c Det sto ikke det i hovedinnlegget, du. Det sto at det ikke var «noe alvorlig». Det betyr vel at hun ikke er dødelig syk. Broren min er f eks ufør etter å ha fått tinnitus på jobb. Det er jo slett ikke «alvorlig». Men det er invalidiserende. Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #31 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sto ikke det i hovedinnlegget, du. Det sto at det ikke var «noe alvorlig». Det betyr vel at hun ikke er dødelig syk. Broren min er f eks ufør etter å ha fått tinnitus på jobb. Det er jo slett ikke «alvorlig». Men det er invalidiserende. Anonymkode: fd0b7...40c Men les nå innlegget i det minste, hvis du skal ha en mening: jeg er 22 år med uføretrygd og har et lite barn, Det er en grunn til jeg har fått uføretrygd, ikke kjempe alvorlig og stort grunn heller Anonymkode: bc14e...24c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #32 Skrevet 10. september 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men les nå innlegget i det minste, hvis du skal ha en mening: jeg er 22 år med uføretrygd og har et lite barn, Det er en grunn til jeg har fått uføretrygd, ikke kjempe alvorlig og stort grunn heller Anonymkode: bc14e...24c Okei? Og hva er problemet? Svir det deg så mye av at jeg er ufør? tror du dette er noe lett for meg med folk som dømmer? Skal å være ufør bestemme om jeg er en dårlig eller god person? vi med uføretrygd er mennesker også bare så du vett 😛. Vi er like mye verdt som får dei som jobbe. Typisk med kranglete folk her inne i dette forumet, Håper dere er slike i virkeligheten, og ikke sitter der og lyger godhjertet folk som er uføre i tryne. Ikke lett å være ung ufør altså Anonymkode: d5c35...b35
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #33 Skrevet 10. september 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har jeg lest alle svarene dine, HI.. Jeg er faktisk sjokkert over svarene her inne. Fy faen😳 Jeg håper karmaen kommer å biter dere alle knall hardt i rævva! Denne var til de av dere som ser ned på de som er ufør. Æsj! Skam dere! Om dere en dag skulle bli ufør så får dere se at det ikke er så forbanna kult som dere tror. De er ikke ufør for å snylte på staten. Håper jeg får en mulighet til å le deg i trynet den dagen du selv kommer med bøyd nakke og forteller at du er blitt ufør. Nei, jeg er ikke ufør. Bare så det er sagt. Jeg kjenner mange som er det og de er noen fantastiske personer alle sammen! Anonymkode: 8010b...514 Altså om jeg ble sammen med en type så ville jeg f.eks. sagt klart ifra at her blir det ikke flere barn. Var da hans ønske om å få barn eller få flere barn vært stort så fikk vi gå videre hver til sitt. På samme måte må HI også forstå at det kan bli utfordringer for typen om han velger å bli sammen med henne. Anonymkode: 2c30f...b5c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #34 Skrevet 10. september 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har jeg lest alle svarene dine, HI.. Jeg er faktisk sjokkert over svarene her inne. Fy faen😳 Jeg håper karmaen kommer å biter dere alle knall hardt i rævva! Denne var til de av dere som ser ned på de som er ufør. Æsj! Skam dere! Om dere en dag skulle bli ufør så får dere se at det ikke er så forbanna kult som dere tror. De er ikke ufør for å snylte på staten. Håper jeg får en mulighet til å le deg i trynet den dagen du selv kommer med bøyd nakke og forteller at du er blitt ufør. Nei, jeg er ikke ufør. Bare så det er sagt. Jeg kjenner mange som er det og de er noen fantastiske personer alle sammen! Anonymkode: 8010b...514 Helt enig! ts her, Jeg tenkte at det var en fordel for meg med og bli uføre men er ikke noe jeg er stolt over.. Eller synes det er døds kult.. Det eneste jeg tenker er at jeg aldri fikk oppfylle mitt ønske som den jobben jeg ville ha, for dette var for mye for meg.. Isteden får så blir jeg sett som en som «snylter» for og få penger fra staten her inne. Har hatt det veldig tøft med og akseptere hvordan det har blitt. Og hva er problemet? med at jeg synes det er kos og få ekstra tid med barnet mitt? Husker da jeg var liten og foreldrene mine hadde aldri tid til meg og broren min nesten for de jobbet der og her i den tid.. Anonymkode: d5c35...b35
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #35 Skrevet 10. september 2020 Jeg er enig med andre at det er vanskelig å gi deg ordentlige svar så lenge du ikke sier noe om hva som er dine hindringer i hverdagen. For det er ingen tvil om at det vil være medvirkende til hvordan en potensiell kjæreste vil vurdere situasjonen. Så kommer selvfølgelig også individuelle syn i tillegg, det som kan være en dealbreaker for en mann kan være helt ok for en annen. Jeg tror det er to ting som kan gjøre det vanskelig for deg, Hi. Det første er det at du ikke har vært ærlig med denne mannen. Selv ikke når han har tatt opp temaet jobb sa du til ham at du er uføretrygdet. Da var du ikke ærlig med ham. Og for oppegående menn er det en dealbreaker langt mer enn det å være uføretrygdet trenger å være. Det andre er holdningen din. Du er bare 22 år. Du skriver selv at det du er uføretrygdet ikke er noe stort og alvorlig, og likevel har du slått deg helt til ro med at du skal være uføretrygdet resten av livet. For all del, det kan godt tenkes at det blir realiteten og at det er gode grunner til det - men da er årsaken til uføretrygd også ganske alvorlig mtp. hvor mye ditt liv påvirkes av sykdommen/skaden. Hvis det derimot er slik du sier, at det ikke er noe særlig alvorlig, da er holdningen din ganske uforståelig, for da er veldig merkelig at en 22-åring bare har slått seg til ro med at slik skal livet ditt være, du skal være uføretrygdet, punktum. Som andre har påpekt, ting kan endre seg, nye behandlinger kan komme til, du kan endre deg. Men skal det fungere, da må din egen holdning også endres. Det er mange unge uføre som absolutt har berettigede uføretrygder, men uten at de mentalt stenger for alle muligheter videre for at livet kan åpne for jobb eller utdanning senere. Jeg tror dessverre at en oppegående mann vil velge deg bort pga. den holdningen din, samt det at du ikke er ærlig med hverken ham eller deg selv. Og i så fall så er det ikke "dømmelse" eller fordommer mot uføretrygdede som ødelegger for deg, men det er måten du velger å forholde deg til deg selv, egen situasjon og andre. Beklager om du mener dette er hardt, men jeg tror du trenger å høre det. Du kan ikke endre andre, men du kan endre deg selv. Og før du, Hi, eller andre vil kritisere dette - jeg er selv nylig blitt uføretrygdet. Jeg ser det som min jobb å fortsette å jobbe hver eneste dag for å gjøre alt jeg kan for å øke mine sjanser til å komme meg ut i arbeid igjen. Og lykkes jeg ikke har jeg i det minste gjort alt jeg kan for å bedre min egen helse, fysisk og mentalt, slik at jeg har et best mulig liv. Har også nylig møtt en mann som jeg håper det blir noe mer med. Da var det en selvfølge å fortelle ham at jeg nylig er blitt uføretrygdet. Det var like selvfølgelig at han fortalte meg noe om sitt liv som andre ville sett på som en dealbreaker, fordi det var det eneste ærlige og respektfulle å gjøre. For meg var det han fortalte ingen dealbreaker, det var noe jeg ikke vil ha noen problemer med. Hvordan det går med oss, det gjenstår å se, men vi har i hvert fall startet med å gjøre det grunnleggende riktig, vi er ærlige med hverandre, viser hverandre respekt, og vi kan snakke sammen om fremtiden. Så for din egen del - start med å være ærlig og ta også en kikk på din egen holdning. Anonymkode: 974d3...f57
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #36 Skrevet 10. september 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig! ts her, Jeg tenkte at det var en fordel for meg med og bli uføre men er ikke noe jeg er stolt over.. Eller synes det er døds kult.. Det eneste jeg tenker er at jeg aldri fikk oppfylle mitt ønske som den jobben jeg ville ha, for dette var for mye for meg.. Isteden får så blir jeg sett som en som «snylter» for og få penger fra staten her inne. Har hatt det veldig tøft med og akseptere hvordan det har blitt. Og hva er problemet? med at jeg synes det er kos og få ekstra tid med barnet mitt? Husker da jeg var liten og foreldrene mine hadde aldri tid til meg og broren min nesten for de jobbet der og her i den tid.. Anonymkode: d5c35...b35 Du tolker ting helt feil, og det er det som er problemet her. Problemet er ikke at du er ung ufør, ingen sier unge uføre er snyltere og ingen sier ah uføre ikke skal prøve å fokusere på det som er positivt (som at du har mye tid med barnet ditt) Problemet er holdningen din, måten du fremstår på, måten du skriver på. Du sier du er ung ufør, men det er ikke noe alvorlig eller stort som er årsaken. Du har møtt en mann, og skjuler for han at du er kronisk syk på en så alvorlig måte at nav mener du aldri kan jobbe, det er en ganske stor løgn i et nytt forhold. Han spør deg om fremtiden og tenker da selvfølgelig på hvor du vil studere, hva slags planer du har, om det er plass til han i dine planer. Og du svarer ikke på det... Du suller deg inn i noe som kan bli vanskelig å komme ut av igjen. En kronisk sykdom som han kanskje kunne levd greit med at du har blir spist opp av din livsløgn og holdning. Anonymkode: 8e89f...3fe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #37 Skrevet 10. september 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okei? Og hva er problemet? Svir det deg så mye av at jeg er ufør? tror du dette er noe lett for meg med folk som dømmer? Skal å være ufør bestemme om jeg er en dårlig eller god person? vi med uføretrygd er mennesker også bare så du vett 😛. Vi er like mye verdt som får dei som jobbe. Typisk med kranglete folk her inne i dette forumet, Håper dere er slike i virkeligheten, og ikke sitter der og lyger godhjertet folk som er uføre i tryne. Ikke lett å være ung ufør altså Anonymkode: d5c35...b35 Ja, det svir at folk blir ufør uten god grunn. De er snyltere på samfunnet, pengene kunne gått til noe bedre. Skjønner at du vil ha mer tid med barnet ditt, det vil jeg også, men samfunnet kan jo ikke ta kostnaden for det! Anonymkode: bc14e...24c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #38 Skrevet 10. september 2020 Når noen sier at de er blitt ufør og sier at grunnen til at de ble ufør ikke er alvorlig eller stort så kan det være så mangt.. Det blir vill gjetning og vi andre har absolutt ingen ting med det. Om det skulle vise seg å være en fille ting hun er ufør av så er det systemet som har sviktet, ikke HI, for hun bestemmer ikke at hun skal bli ufør. Anonymkode: 8010b...514
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #39 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når noen sier at de er blitt ufør og sier at grunnen til at de ble ufør ikke er alvorlig eller stort så kan det være så mangt.. Det blir vill gjetning og vi andre har absolutt ingen ting med det. Om det skulle vise seg å være en fille ting hun er ufør av så er det systemet som har sviktet, ikke HI, for hun bestemmer ikke at hun skal bli ufør. Anonymkode: 8010b...514 Jo, da har også HI sviktet. Vi må kunne ta litt personlig ansvar i dette landet, og ikke overlate alt til systemet. Hvis HI har blitt ufør pga filleting, har hun sviktet sine landsmenn og brutt samfunnskontrakten. Anonymkode: bc14e...24c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #40 Skrevet 10. september 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når noen sier at de er blitt ufør og sier at grunnen til at de ble ufør ikke er alvorlig eller stort så kan det være så mangt.. Det blir vill gjetning og vi andre har absolutt ingen ting med det. Om det skulle vise seg å være en fille ting hun er ufør av så er det systemet som har sviktet, ikke HI, for hun bestemmer ikke at hun skal bli ufør. Anonymkode: 8010b...514 Tja... man kan kanskje ikke velge om man skal få innvilget en uføretrygd, men man kan absolutt si nei til det hvis man ikke ønsker det eller om man mener man ikke trenger det. Og om det er en "filleting" man er uføretrygdet for - dessto større grunn til å endre holdningen sin til fremtiden. Uansett hva vi måtte mene så har den som skal være i et forholde med HI og ev. skal dele livet sitt med henne, i høyeste grad rett til å vite at HI er uføretrygdet og at hun er ærlig med ham. Så langt har hun ikke vært det. Da må hun også innse at hun selv risikerer å skyve ham fra seg. Med god grunn også. Anonymkode: 974d3...f57
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #41 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja... man kan kanskje ikke velge om man skal få innvilget en uføretrygd, men man kan absolutt si nei til det hvis man ikke ønsker det eller om man mener man ikke trenger det. Og om det er en "filleting" man er uføretrygdet for - dessto større grunn til å endre holdningen sin til fremtiden. Uansett hva vi måtte mene så har den som skal være i et forholde med HI og ev. skal dele livet sitt med henne, i høyeste grad rett til å vite at HI er uføretrygdet og at hun er ærlig med ham. Så langt har hun ikke vært det. Da må hun også innse at hun selv risikerer å skyve ham fra seg. Med god grunn også. Anonymkode: 974d3...f57 Det er jeg enig i, fra start til slutt i det du sier😊 Absolutt😊 Det var derfor jeg sa hun ikke aksepterte å være ufør om hun ikke var ærlig om det. Anonymkode: 8010b...514
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #42 Skrevet 10. september 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå har jeg lest alle svarene dine, HI.. Jeg er faktisk sjokkert over svarene her inne. Fy faen😳 Jeg håper karmaen kommer å biter dere alle knall hardt i rævva! Denne var til de av dere som ser ned på de som er ufør. Æsj! Skam dere! Om dere en dag skulle bli ufør så får dere se at det ikke er så forbanna kult som dere tror. De er ikke ufør for å snylte på staten. Håper jeg får en mulighet til å le deg i trynet den dagen du selv kommer med bøyd nakke og forteller at du er blitt ufør. Nei, jeg er ikke ufør. Bare så det er sagt. Jeg kjenner mange som er det og de er noen fantastiske personer alle sammen! Anonymkode: 8010b...514 Har du virkelig lest alle svarene som HI har kommet med? Dette handler ikke om folks motvilje til uføretrygdede, men det er en reaksjon på His måte å fremstille seg selv og sin situasjon. Hi sier jo masse som kan gjøre hele uføresituasjonen hennes betenkelig. Det er hun selv som kimser av egen diagnose. Det er hun selv som sier at hun liker å ha masse tid til barn og kjæreste, samt kjærlighet er viktigere enn jobb. Det er hun selv som mener at hun lever godt på uføretrygden. Det er hun selv som har gitt opp håpet om å kunne komme tilbake i jobb de neste 45(!) årene. Jeg synes det hele er nitrist lesing. Til HI: Du skylder ham å være ærlig, Det er dårlig gjort å holde på hans interesse hvis du seiler under falsk flagg. Hvis han fortsatt er interessert etter at du har vært ærlig med ham, og framsatt deg med samme holdninger og resignasjon som her inne, da vet han i alle fall hva han går til. Anonymkode: c5aaf...e5d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #43 Skrevet 10. september 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Men les nå innlegget i det minste, hvis du skal ha en mening: jeg er 22 år med uføretrygd og har et lite barn, Det er en grunn til jeg har fått uføretrygd, ikke kjempe alvorlig og stort grunn heller Anonymkode: bc14e...24c Ja? Det kunne jo være mange ting, migrene, tinnitus, angst, morbus crohn, astma.... Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #44 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi sier jo masse som kan gjøre hele uføresituasjonen hennes betenkelig. Det er hun selv som kimser av egen diagnose. Det er hun selv som sier at hun liker å ha masse tid til barn og kjæreste, samt kjærlighet er viktigere enn jobb. Det er hun selv som mener at hun lever godt på uføretrygden. Det er hun selv som har gitt opp håpet om å kunne komme tilbake i jobb de neste 45(!) årene. Jeg synes det hele er nitrist lesing. Hun ser på den lyse sida. Det er prisverdig at hun finner fram til de gode tingene. F eks at tidsklemma ikke vil ramme henne. At hun ikke ser for seg at det skal endres, kan jo skyldes at uførheten er et handikap eller en medfødt tilstand. Det er faktisk ikke alt man kan trene av seg... Mye tristere å se at en tråd som handler om relasjoner ender med å handle om mistenkeliggjøring... Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #45 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja? Det kunne jo være mange ting, migrene, tinnitus, angst, morbus crohn, astma.... Anonymkode: fd0b7...40c Og alt dette kan det lett komme nye behandlinger for, så det å avskrive de neste 45 årene er jo trist. Og i og med at hun bare er 22 år, er det kanskje en av disse diagnosene som hadde gitt henne uføretrygd i så ung alder. Det vil være forventet med flere år med utredning, behandling og avklaring. Det er hun selv som sier at det ikke er så alvorlig eller svært, men det er jo motsigende i forholdt til kravet til ung ufør. Anonymkode: c5aaf...e5d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #46 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og alt dette kan det lett komme nye behandlinger for, så det å avskrive de neste 45 årene er jo trist. Og i og med at hun bare er 22 år, er det kanskje en av disse diagnosene som hadde gitt henne uføretrygd i så ung alder. Det vil være forventet med flere år med utredning, behandling og avklaring. Det er hun selv som sier at det ikke er så alvorlig eller svært, men det er jo motsigende i forholdt til kravet til ung ufør. Anonymkode: c5aaf...e5d Kan komme behandlinger? Tja, kanskje det, men det er vel uansett ikke noe hun kan regne med. Ville hun være et bedre menneske i dine øyne hvis hun nektet å se det positive i sitt liv her og nå, og i stedet gnog på at hun nok skulle bli frisk en dag? Hva som er kravet til ung ufør er vel som kravet til andre uføre; «sykdom, skade eller lyte» som hindrer dem i å være yrkesaktive. For alt det du vet kan utredningen ha startet da hun var 15. Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #47 Skrevet 11. september 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan komme behandlinger? Tja, kanskje det, men det er vel uansett ikke noe hun kan regne med. Ville hun være et bedre menneske i dine øyne hvis hun nektet å se det positive i sitt liv her og nå, og i stedet gnog på at hun nok skulle bli frisk en dag? Hva som er kravet til ung ufør er vel som kravet til andre uføre; «sykdom, skade eller lyte» som hindrer dem i å være yrkesaktive. For alt det du vet kan utredningen ha startet da hun var 15. Anonymkode: fd0b7...40c Kravet til å få ung ufør er mer skjerpet. Du kan som 18-åring få uføretrygd uten ung ufør-tillegg. Tillegget kommer ikke automatisk, men er knyttet til kriterier. Nei, selvsagt skal man kunne leve et godt og meningsfylt liv, men å si at «jeg kommer aldri til å komme i jobb», da har hun resignert tidlig når det er 45 år+ til pensjonsalderen. Hvis grunnen er liten og ikke alvorlig, som hun selv sier, er det jo absolutt håp om at det skal komme behandling i framtiden. Det er altså måten hun fremstiller seg selv på gjennom tråden som gjør at jeg og andre reagerer. Man virker fornøyd med å være uføretrygdet. Man får ikke et inntrykk av aksept og det å gjøre det beste ut av situasjonen. Inntrykket er at hun er i en ønsket situasjon. Hun er i så måte ingen god advokat på egne vegne Anonymkode: c5aaf...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #48 Skrevet 11. september 2020 Jeg er gradert ufør selv men jeg lurer virkelig om hi tar så lett på det. Utdanning og jobb er så viktig og definerende. Snakk med en hvilken som helst fremmed og etter 2 minutter kommer spørsmålet "hva driver du med/hva jobber du?" Jeg er sjeleglad jeg har 20% restarbeidsevne og stilling! Jeg sier som regel at jeg jobber deltid og det har interessant nok aldri noen spurt hvor mye, så lenge man har en jobb. Som kjærestemateriale i så ung alder hadde jeg nok ikke blitt sammen med en som er utenfor arbeidslivet. I den alderen hadde jeg masse ting å gjøre og en som er ufør har ikke samme mulighet å henge med. Å stifte familie med en ufør er å påta seg hele forsørgerbyrde. Det hadde jeg ikke gjort da jeg hadde valgt partner. Anonymkode: 7d8f1...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #49 Skrevet 11. september 2020 På 10.9.2020 den 0.34, Anonym bruker skrev: Hei kjære trådlesere! jeg er 22 år med uføretrygd og har et lite barn, Det er en grunn til jeg har fått uføretrygd, ikke kjempe alvorlig og stort grunn heller. Jeg har akseptert at sånt er det og sånt blir det hele livet. Har veldig angst når det kommer til sosialisering med nye, Spesielt da de snakker om jobb og jobb i fremtiden.. Nå har jeg møtt en herlig fyr for 1 måned siden, Han har akseptert at jeg har barn og er veldig forståelig! Men jeg har ikke sagt dette med at jeg er ufør enda.. får ikke lenge siden snakte vi og da sa han at han ville spørre meg om et seriøst spørsmål som var om hva jeg tenke i fremtiden med jobb osv.. Er redd dette med jobb er veldig stort for han.. Og jeg har en viss forståelse for dette.. Han er snart 27 år.. Og er redd at han vil se meg annerledes når han får vite om at jeg er en ung ufør med barn.. Synes er veldig vanskelig med dette temaet.. føler at jeg ikke kan gi han det han fortjener.. Anonymkode: d5c35...b35 Du må nok si det til ham. Men om han ikke ser noe fremtid med deg må du bare akseptere det. Jeg merker at jeg fort blir litt dømmende av å lese at du er 22 og ufør... Anonymkode: 7b561...ceb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #50 Skrevet 11. september 2020 Ts, Oppdatering! Han bryr seg ikke om om jeg har utføretrygd😘 Han liker meg for den jeg er. Så til dere haters.. Gå å kyss ræv Anonymkode: d5c35...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå