Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #51 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ts, Oppdatering! Han bryr seg ikke om om jeg har utføretrygd😘 Han liker meg for den jeg er. Så til dere haters.. Gå å kyss ræv Anonymkode: d5c35...b35 Nei men serr.. gå å kyss ræv. Jeg har tatt mangen av kommentarene deres til meg som er sjokkerende og sårendes og lese på at vi lever i ei slik verden med så mye dømmelse. Make love not war uansett hvem og hva. Heldigvis finnes det noen fine mennesker der ute Anonymkode: d5c35...b35
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #52 Skrevet 11. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei men serr.. gå å kyss ræv. Jeg har tatt mangen av kommentarene deres til meg som er sjokkerende og sårendes og lese på at vi lever i ei slik verden med så mye dømmelse. Make love not war uansett hvem og hva. Heldigvis finnes det noen fine mennesker der ute Anonymkode: d5c35...b35 Godt du er moden og reflektert selv. Du er også like flink til å peke fingeren utover, i stedet for å ta et dypdykk i dine egen holdninger. Anonymkode: c5aaf...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #53 Skrevet 11. september 2020 La oss alle legge ned arbeidet for å kunne være mer sammen med barna. Hvem skal da betale for din uføretrygd? Anonymkode: 2c30f...b5c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #54 Skrevet 11. september 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei men serr.. gå å kyss ræv. Jeg har tatt mangen av kommentarene deres til meg som er sjokkerende og sårendes og lese på at vi lever i ei slik verden med så mye dømmelse. Make love not war uansett hvem og hva. Heldigvis finnes det noen fine mennesker der ute Anonymkode: d5c35...b35 Jøjemeg, slike kommentarer, fra skyttergraven, helt uten selvransakelse og refleksjon, viser hvor gammel du er.... Ingen er "haters" men mange reagerer på måten du skriver på, og svarene dine viser at du er veldig ung. Anonymkode: 8e89f...3fe
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #55 Skrevet 11. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøjemeg, slike kommentarer, fra skyttergraven, helt uten selvransakelse og refleksjon, viser hvor gammel du er.... Ingen er "haters" men mange reagerer på måten du skriver på, og svarene dine viser at du er veldig ung. Anonymkode: 8e89f...3fe Si hva du vil. Like mye som eldre damer på 30 og førti årene som rakker ned på de unge like dumt spør du meg Anonymkode: d5c35...b35
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #56 Skrevet 11. september 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei men serr.. gå å kyss ræv. Jeg har tatt mangen av kommentarene deres til meg som er sjokkerende og sårendes og lese på at vi lever i ei slik verden med så mye dømmelse. Make love not war uansett hvem og hva. Heldigvis finnes det noen fine mennesker der ute Anonymkode: d5c35...b35 Jeg svarte deg saklig tidligere i tråden. Det er flott om du nå har vært ærlig med mannen. Men fremdeles så risikerer du å miste ham på grunn av resten av holdningene dine, som du demonstrerer i oppdateringen din og dette svaret. En oppegående mann på 27 forventer litt mer voksne holdninger til den han deler livet med enn hva du har vist i tråden. Ønsker deg uansett lykke til videre. Anonymkode: 974d3...f57
sug lut Skrevet 11. september 2020 #57 Skrevet 11. september 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ts, Oppdatering! Han bryr seg ikke om om jeg har utføretrygd😘 Han liker meg for den jeg er. Så til dere haters.. Gå å kyss ræv Anonymkode: d5c35...b35 Uførhet et det minste problemet med deg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #58 Skrevet 11. september 2020 På 10.9.2020 den 8.53, Anonym bruker skrev: Hva i alle dager feiler du som allerede tidlig i 20 årene har akseptert at sånn blir det resten av livet? Jeg ble ufør da jeg var 44 år gammel, etter et hjerneslag, og jeg klarer ikke akseptere det. Jeg håper fremdeles at jeg skal klare ihvertfall en liten stilling etterhvert... Anonymkode: 8e89f...3fe Dere biter på trolleinnlegg gang på gang.. gikk nesten på jeg også, men etter å ha lest noen av innleggene til HI, så skjønner man at dette ikke kan være et seriøst innlegg.. Anonymkode: 45ede...46e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #59 Skrevet 11. september 2020 3 hours ago, sug lut said: Uførhet et det minste problemet med deg. 😂 Anonymkode: 55150...cf6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #60 Skrevet 11. september 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Kravet til å få ung ufør er mer skjerpet. Du kan som 18-åring få uføretrygd uten ung ufør-tillegg. Tillegget kommer ikke automatisk, men er knyttet til kriterier. Nei, selvsagt skal man kunne leve et godt og meningsfylt liv, men å si at «jeg kommer aldri til å komme i jobb», da har hun resignert tidlig når det er 45 år+ til pensjonsalderen. Hvis grunnen er liten og ikke alvorlig, som hun selv sier, er det jo absolutt håp om at det skal komme behandling i framtiden. Det er altså måten hun fremstiller seg selv på gjennom tråden som gjør at jeg og andre reagerer. Man virker fornøyd med å være uføretrygdet. Man får ikke et inntrykk av aksept og det å gjøre det beste ut av situasjonen. Inntrykket er at hun er i en ønsket situasjon. Hun er i så måte ingen god advokat på egne vegne Anonymkode: c5aaf...e5d Og selv om kravet til å få ung ufør er mer skjerpa, så tror ikke du på at det gjelder HI? Hun har tatt en snarvei og bare lurt alle? Det er jo absurd. Å fremstille seg selv som fornøyd med livet på TROSS av sykdom og uførhet er vel beundringsverdig. Å ikke akseptere sin skjebne er ikke et hedersmerke, altså. Noen har det slik og andre har det sånn. Men man blir ikke et bedre menneske selv om man er misfornøyd med uføretrygd. Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #61 Skrevet 11. september 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og selv om kravet til å få ung ufør er mer skjerpa, så tror ikke du på at det gjelder HI? Hun har tatt en snarvei og bare lurt alle? Det er jo absurd. Å fremstille seg selv som fornøyd med livet på TROSS av sykdom og uførhet er vel beundringsverdig. Å ikke akseptere sin skjebne er ikke et hedersmerke, altså. Noen har det slik og andre har det sånn. Men man blir ikke et bedre menneske selv om man er misfornøyd med uføretrygd. Anonymkode: fd0b7...40c Jeg kan ikke vite noe om hennes sykdom, annet enn hva hun selv sier. Det skyldes ikke noe stort og alvorlig. Ikke mine ord Nok en gang... Det er hun som virker fornøyd med at ting er blitt som det er blitt. Det er måten hun ordlegger seg på. Det å akseptere hvordan ting har blitt og gjøre det beste ut av det, er noe helt annnet enn å være glad fordi ting er som de er. Anonymkode: c5aaf...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #62 Skrevet 11. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke vite noe om hennes sykdom, annet enn hva hun selv sier. Det skyldes ikke noe stort og alvorlig. Ikke mine ord Nok en gang... Det er hun som virker fornøyd med at ting er blitt som det er blitt. Det er måten hun ordlegger seg på. Det å akseptere hvordan ting har blitt og gjøre det beste ut av det, er noe helt annnet enn å være glad fordi ting er som de er. Anonymkode: c5aaf...e5d Nei, men det var alvorlig nok for NAV. Og når det først er sånn, så sier hun at det gir henne bedre tid til sine nærmeste. Hva du legger i det («en ønsket situasjon» osv) er jo bare et forsøk på mistenkeliggjøring. Samme om situasjonen var ønsket eller ikke: ingen får trygd som ung ufør uten å fylle visse kriterier. Det sier du jo selv. Samme hvor mye hun «ønsker» det, så er det et stort apparat som bestemmer om det blir noe av. Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2020 #63 Skrevet 11. september 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ts, Oppdatering! Han bryr seg ikke om om jeg har utføretrygd😘 Han liker meg for den jeg er. Så til dere haters.. Gå å kyss ræv Anonymkode: d5c35...b35 Trodde ikke Nav hadde så stor omtanke for evt fremtidige arbeidskollegaer/sjefer! Her har der virkelig tatt grep, og sørget for at en som med stor sannsynlighet ville fucka opp arbeidsmiljøet, og fritatt de som faktisk ønsker å jobbe og bidra til at samfunnet går rundt, for en potensiell klamp om foten! Jeg er nesegrus av beundring for en slik forutseenhet! Anonymkode: c2451...515
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #64 Skrevet 12. september 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Og selv om kravet til å få ung ufør er mer skjerpa, så tror ikke du på at det gjelder HI? Hun har tatt en snarvei og bare lurt alle? Det er jo absurd. Å fremstille seg selv som fornøyd med livet på TROSS av sykdom og uførhet er vel beundringsverdig. Å ikke akseptere sin skjebne er ikke et hedersmerke, altså. Noen har det slik og andre har det sånn. Men man blir ikke et bedre menneske selv om man er misfornøyd med uføretrygd. Anonymkode: fd0b7...40c Trodde du jeg valgte og være uføre selv? Hva er problemet med folk her inne? Haug med kranglete eldre damer.. herremin. Anonymkode: d5c35...b35
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #65 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Trodde du jeg valgte og være uføre selv? Hva er problemet med folk her inne? Haug med kranglete eldre damer.. herremin. Anonymkode: d5c35...b35 Jeg ville ikke, men dette var noe nav selv tenkte var det beste for meg. Og de som gjorde resten med dette. Tror dere at de fleste søker seg selv for og bli uføre? Nei.. Vent til den dagen dere blir uføre, skal le som bare det! Det er ikke så kult som dere får det til og høres ut. Anonymkode: d5c35...b35
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #66 Skrevet 12. september 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke, men dette var noe nav selv tenkte var det beste for meg. Og de som gjorde resten med dette. Tror dere at de fleste søker seg selv for og bli uføre? Nei.. Vent til den dagen dere blir uføre, skal le som bare det! Det er ikke så kult som dere får det til og høres ut. Anonymkode: d5c35...b35 Nei, du har rett. Det er ikke kult i det hele tatt. Det er faktisk nitrist at samfunnet vårt sånn det fungerer i dag tar en på 22 og konkluderer med at det ikke er rom for deg i arbeidslivet eller at det er noe håp om at det skal bli det de nærmeste årene. Flott at det finnes støtteordninger når det først er sånn og fint at du fokuserer på det positive i situasjonen. Det jeg blir litt bekymret for er at du er så ung. De andre på din alder drar nå ut, studerer, lærer, bryner meningene, personligheten og diskusjonsmetodene sine mot andre, de utvikler seg og endrer seg. Du er mor, og jeg håper at du nå tar ansvar selv for å utvikle deg og modnes. Les bøker, ta kurs, treffe folk, engasjere deg i noe, diskutere, trene på å ordlegge deg både muntlig og skriftlig så du ikke blir hengende etter og stagnere som "opprørsk 18-åring", sånn at du har mye å bidra med i dannelsen og oppdragelsen til barnet ditt. Anonymkode: 88162...374
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #67 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, du har rett. Det er ikke kult i det hele tatt. Det er faktisk nitrist at samfunnet vårt sånn det fungerer i dag tar en på 22 og konkluderer med at det ikke er rom for deg i arbeidslivet eller at det er noe håp om at det skal bli det de nærmeste årene. Flott at det finnes støtteordninger når det først er sånn og fint at du fokuserer på det positive i situasjonen. Det jeg blir litt bekymret for er at du er så ung. De andre på din alder drar nå ut, studerer, lærer, bryner meningene, personligheten og diskusjonsmetodene sine mot andre, de utvikler seg og endrer seg. Du er mor, og jeg håper at du nå tar ansvar selv for å utvikle deg og modnes. Les bøker, ta kurs, treffe folk, engasjere deg i noe, diskutere, trene på å ordlegge deg både muntlig og skriftlig så du ikke blir hengende etter og stagnere som "opprørsk 18-åring", sånn at du har mye å bidra med i dannelsen og oppdragelsen til barnet ditt. Anonymkode: 88162...374 Ja, uføre bør visst være både takknemlige, reflekterte og ydmyke. Dødssyke, for ellers er de snyltere, men likevel optimistiske, ellers dyrker de hjelpeløsheten. De skal trene, for flittighet er bedre enn latskap, men ikke på fjellturer, for da kan treningen begynne å ligne nytelse. Og det må den ikke, man kan ikke nyte livet som ufør. Kort sagt litt bedre enn de fleste andre, for de skal tross alt være et utstillingsvindu for en ordning vi ikke egentlig syns at skattepengene våre skal gå til. Anonymkode: fd0b7...40c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #68 Skrevet 12. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke, men dette var noe nav selv tenkte var det beste for meg. Og de som gjorde resten med dette. Tror dere at de fleste søker seg selv for og bli uføre? Nei.. Vent til den dagen dere blir uføre, skal le som bare det! Det er ikke så kult som dere får det til og høres ut. Anonymkode: d5c35...b35 Alle blir ikke uføre. Hvorfor skal du le? Hvordan skal du vite om/når ‘dere’ blir uføre? Hvor mye skolegang har du? Anonymkode: b74fb...73c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #69 Skrevet 12. september 2020 Frisk nok til alt annet enn jobb 🙄 Anonymkode: d9d3a...6c5
beef sister Skrevet 12. september 2020 #70 Skrevet 12. september 2020 7 hours ago, Anonym bruker said: Nei, du har rett. Det er ikke kult i det hele tatt. Det er faktisk nitrist at samfunnet vårt sånn det fungerer i dag tar en på 22 og konkluderer med at det ikke er rom for deg i arbeidslivet eller at det er noe håp om at det skal bli det de nærmeste årene. Flott at det finnes støtteordninger når det først er sånn og fint at du fokuserer på det positive i situasjonen. Det jeg blir litt bekymret for er at du er så ung. De andre på din alder drar nå ut, studerer, lærer, bryner meningene, personligheten og diskusjonsmetodene sine mot andre, de utvikler seg og endrer seg. Du er mor, og jeg håper at du nå tar ansvar selv for å utvikle deg og modnes. Les bøker, ta kurs, treffe folk, engasjere deg i noe, diskutere, trene på å ordlegge deg både muntlig og skriftlig så du ikke blir hengende etter og stagnere som "opprørsk 18-åring", sånn at du har mye å bidra med i dannelsen og oppdragelsen til barnet ditt. Anonymkode: 88162...374 Vel, det er ikke alltid helsen tillater at man kan gjøre som "andre på sin alder", og jeg klarer ikke å se hvorfor det skulle være prisverdig å ikke godta situasjonen som den er. Selv om hun ikke er i arbeid eller studerer, er det neppe slik at modningsprosessen stopper opp. Hun klarer nok fint å følge opp barnet sitt uten å nilese og trene på å ordlegge seg muntlig og skriftlig, bare i tilfelle hun skulle støte på flere fordomsfulle mennesker som konkluderer med at hun blir værende som "opprørsk tenåring" dersom hun ikke tvinger seg til å få til alt det friske jevnaldrende uten ansvar for barn får til.
beef sister Skrevet 12. september 2020 #71 Skrevet 12. september 2020 5 hours ago, Anonym bruker said: Alle blir ikke uføre. Hvorfor skal du le? Hvordan skal du vite om/når ‘dere’ blir uføre? Hvor mye skolegang har du? Anonymkode: b74fb...73c Hvilken rolle spiller det for deg? Spør du friske mennesker hvor mye skolegang de har også, for å vurdere om de er gode nok?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #72 Skrevet 12. september 2020 På 10.9.2020 den 10.20, Anonym bruker skrev: Det er helt sykt at en lege har gitt uføretrygd til en 22 åring uten noen stor grunn!! Dette systemet er galt. Det er INGENTING positivt ved å være ufør. Systemet skal fange opp de som trenger det, slik som anonym over her med hjerneslag. Det er vi andre som må betale for at slike som deg skal «få mer tid med barnet ditt». Ta deg sammen. Anonymkode: bc14e...24c Skal du kritisere så bær du i det minste vite fakta, og det er at lege har ingenting å si når det kommer til det å få innvilget uføretrygd. Anonymkode: d1328...edf
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #73 Skrevet 12. september 2020 På 11.9.2020 den 14.29, Anonym bruker skrev: Jeg svarte deg saklig tidligere i tråden. Det er flott om du nå har vært ærlig med mannen. Men fremdeles så risikerer du å miste ham på grunn av resten av holdningene dine, som du demonstrerer i oppdateringen din og dette svaret. En oppegående mann på 27 forventer litt mer voksne holdninger til den han deler livet med enn hva du har vist i tråden. Ønsker deg uansett lykke til videre. Anonymkode: 974d3...f57 Han eksisterer nok bare i fantasien Anonymkode: d1328...edf
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #74 Skrevet 12. september 2020 Jeg er på vei å bli ung ufør. Er bekymret for inntekten. Du sier at du tjener mye 😊 hvor mye får du? Anonymkode: 73ff9...c3a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2020 #75 Skrevet 12. september 2020 2 timer siden, beef sister skrev: Hvilken rolle spiller det for deg? Spør du friske mennesker hvor mye skolegang de har også, for å vurdere om de er gode nok? Jeg spør fordi hele holdningen til hi vitner om både lite dannelse og utdannelse. Å være ufør er ikke en fribillett til å melde seg helt ut av samfunnet. Hadde hun hatt en utdannelse i bunn før hun ble ufør er sjansen for at hun kan få et okay liv større enn om hun ikke har utviklet seg noe etter hun ble ferdig på ungdomsskolen som 15-16 åringer. Det har ingenting med å ikke være god nok å gjøre. Anonymkode: b74fb...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå