Gå til innhold

Hva gir dere til fadderbarn/Gudbarn i konfirmasjongave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi ga 1000 kr forrige helg til mitt fadderbarn.  Det var barnet til min bestevenninne.  Syntes det var grei sum.

Samme barnet fikk:

Av tante og onkel: 1500

tante : 700

tante: 500

tante:500

onkel/fadder: 750

tante/fadder:: 1000

Fadderpar: 2500

Mormor + mann: 5000 på bsu

morfar + kona: 3000 

farmor og farfar: 25 000

div oldeforeldre: 1000-2500

Foreldre: førerkort på traktor, atv og førerkort på bil. Blir jo en god sum.

Man må kunne få gi etter hva man har mulighet til, og ikke etter hva andre gjør.

Anonymkode: 73136...7a6

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sparer 50 kr hver md fra fadderbarna blir døpt til de blir konfirmert. Blir ca 10 000 kr da i gave

Anonymkode: 85970...be1

Ikkje frekt meint; men korfor gir du så mykje til fadderbarn? Har dine barn fått det samme av dei tidligare? Er litt redd du kan bli skuffa om du opplever forskjellsbehandling seinare visst du håper dine barn skal få tilsvarende. 10.000,- høres i mine ører ut som beløp fra foreldre eller besteforeldre. Som sagt; ikkje stygt meint. 

Anonymkode: f7a2c...bfb

21 hours ago, ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge said:

Lurer på hva som er normalen å gi?  Hvor mye gir dere i penger eller hva gir dere i gave?

her er det vanlig med 1500 i vår vennekrets, men er sikkert ikke vanlig overalt

Anonymkode: 2318e...df5

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikkje frekt meint; men korfor gir du så mykje til fadderbarn? Har dine barn fått det samme av dei tidligare? Er litt redd du kan bli skuffa om du opplever forskjellsbehandling seinare visst du håper dine barn skal få tilsvarende. 10.000,- høres i mine ører ut som beløp fra foreldre eller besteforeldre. Som sagt; ikkje stygt meint. 

Anonymkode: f7a2c...bfb

Har alltid gjort dette til fadderbarn. Har hatt 5 stk å har nå kun 2 igjen som ikke er konfirmert. Ja det er mye penger men jeg har god økonomi å dette merkes ikke så mye hver mnd. Dessuten har jeg et veldig nært forhold til fadderbarna mine så for meg er dette et bidrag til livet deres senere. Jeg har sagt at pengene gis som et bidrag til senere boligsparing, bil eller fondsparing😊

Anonymkode: 85970...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...