Gå til innhold

Erfaring med Topimax? Migrene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjalp ingenting og var en skikkelig drittmedisin. Jeg fikk afasi, var trøtt hele tiden, strevde med konsentrasjonen og det kjentes som noen hadde dynka alt jeg har av iq i sirup. Gikk ikke ned i vekt. 

Men det er en av medisinene som må være utprøvd for å kunne kvalifisere til de mer effektive (og langt dyrere) medisinene, så det er jo bare å bykse i det. 

Anonymkode: 993b2...46f

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hjalp ingenting og var en skikkelig drittmedisin. Jeg fikk afasi, var trøtt hele tiden, strevde med konsentrasjonen og det kjentes som noen hadde dynka alt jeg har av iq i sirup. Gikk ikke ned i vekt. 

Men det er en av medisinene som må være utprøvd for å kunne kvalifisere til de mer effektive (og langt dyrere) medisinene, så det er jo bare å bykse i det. 

Ja, nå har jeg prøvd flere som ikke har hatt noe særlig effekt, så vi får se. Anfallsmedisin funker, men kan jo ikke ta det daglig. Så ja, får bare stå i det noen uker evnt. 

Anonymkode: 4d67c...8b9

Et spørsmål til. Det står at man bør unngå alkohol når man bruker Topimax. Når jeg leser om det så handler det om at det kan føre til økt sedasjon. Vil det ha noe å si om jeg tar et par glass vin eller 2-3 cider på en kveld? Er ikke det at det er noe problem å holde seg unna, men noen ganger er det jo hyggelig å kunne ta seg et glass. 

2 timer siden, Musemora skrev:

Jeg hadde masse bivirkninger i starten. Bet tenna sammen og holdt ut. Nå kan det prikke litt i hender og føtter hvis jeg blir kald og jeg kan fortsatt ikke drikke brus. Og jeg har nesten ikke migrene. 

Så godt å høre en "positiv" erfaring også. Var du mye kvalm? Jeg har vært litt sånn morgenkvalm, og kjent meg litt ugrei i magen. 

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg brukte topimax. Men jeg slet med depresjon fra før, så det ble en forverring der, men en bedring mtp antall anfall. Bruker nå betablokkere

Anonymkode: 96f62...cc0

Ok, merket du noen andre bivirkninger? Jeg har brukt betablokkere en stund, men de gjorde ikke så mye for meg. Fjernet auraen, men forverret smertene. 

10 minutter siden, Juliea Ruler skrev:

Jeg besvimte mye og var fryktelig svimmel. Litt mindre migrene, men ikle verst det for min del og nevrologen ba meg trappe ned og slutte mtp bivirkningene.

gikk ned i vekt også. Det syntes jeg varslet okei :)

Besvimelser forstod jeg som at var veldig sjeldent, får håpe det da🙈 hva bruker du nå da? 

Jeg gikk ned flere kg raskt , det var bra for meg 😂, men jeg ble suicidal. Jeg holdt på å hoppe foran toget. Skummel medisin for meg.. Hjalp 0 på migrene. 

Men! Det er jo bare å prøve? Se det an? Bare være obs på humørsvingninger? 

Jeg fikk beskjed om å slutte tvert, ikke trappe ned da jeg ringte til nevrologen. 

Anonymkode: ce807...ef0

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk ned flere kg raskt , det var bra for meg 😂, men jeg ble suicidal. Jeg holdt på å hoppe foran toget. Skummel medisin for meg.. Hjalp 0 på migrene. 

Men! Det er jo bare å prøve? Se det an? Bare være obs på humørsvingninger? 

Jeg fikk beskjed om å slutte tvert, ikke trappe ned da jeg ringte til nevrologen. 

Oi, hjelpes! Heftig medisin dette, altså! 
ja, jeg må bare prøve, jeg er desperat! 

Annonse

Færre anfall av topimax

masse bivirkninger i starten:

prikkinger i hendene

vektnedgang (20kg)

Nå kan jeg knapt drikke alkohol og jeg blir ofte svimmel når jeg reiser meg. Har ikke gått opp i vekt igjen. 
blir kvalm av sukkerholdige ting- is brus sjokolade og kaker osv

Anonymkode: 8f21d...130

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk voldsomme bivirkninger. 

Psykose faktisk. Voldsomme depresjoner, selvmordstanker, utslett, kramper. Stort sett alle bivirkninger på listen. Jeg endret helt personlighet. 

Anonymkode: 71210...cea

Endret personlighet jeg også. 😯Skummel medisin. Men hjelper noen. 

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Besvimelser forstod jeg som at var veldig sjeldent, får håpe det da🙈 hva bruker du nå da? 

Nå har jeg prøvd alt forebyggende. Også sprøyten Aimovig så nå er jeg tilbake til og ta migrenemedisin ved anfall. Zomig bruker jeg, orginalpreoaratet.

På 9.9.2020 den 11.59, Anonym bruker skrev:

Man må ikke ha prøvd Topimax nei. Man skal ha prøvd 3 forkjellige forebyggende, må ikke være Topimax.

Anonymkode: 52c31...73d

På 10.9.2020 den 12.06, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre en "positiv" erfaring også. Var du mye kvalm? Jeg har vært litt sånn morgenkvalm, og kjent meg litt ugrei i magen. 

Var mye kvalm til å begynne med og gikk ned en del i vekt, men det gikk seg til etter noen uker. Men gikk fra 3-5 anfall i uka til 2-3 i mnd, så absolutt verdt det. 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man må ikke ha prøvd Topimax nei. Man skal ha prøvd 3 forkjellige forebyggende, må ikke være Topimax.

Tre forskjellige medisingrupper. Og i den ene er bare Topimax eller Orfaril. Pest eller kolera. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tre forskjellige medisingrupper. Og i den ene er bare Topimax eller Orfaril. Pest eller kolera. 

Ikke for Botox, der er det kommet nye regler

2 timer siden, Musemora skrev:

Var mye kvalm til å begynne med og gikk ned en del i vekt, men det gikk seg til etter noen uker. Men gikk fra 3-5 anfall i uka til 2-3 i mnd, så absolutt verdt det. 

Ja, jeg er gjerne kvalm hele dagen om jeg slipper unna mye av migrenen🙌🏻

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for Botox, der er det kommet nye regler

Det vet jeg, jeg tenkte på CGRP-hemmerne. Botox er et merkelig førstevalg for migrene etter at de kom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...