Gå til innhold

Hvor tidlig kan barn starte i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det?

Anonymkode: ab3eb...350

Tøv. 

Anonymkode: 9453b...1a1

Fortsetter under...

Skrevet

Da jeg var student, begynte mitt ene barn i barnehagen da hun var drøyt 9 måneder. Mange som mente at det var vel tidlig, og at de ville aldri utsatt barnet for noe så traumatisk. 
Det var ingen ideell løsning, men jeg prøvde å ta henne med på undervisning/forelesning. Første dagen innså jeg at det var helt uholdbart både for meg og henne. Heldigvis hadde jeg allerede begynt å betale for plass i barnehagen. Hun var født i november, men jeg hadde betalt plass fra 1. september. Heldigvis trivdes hun veldig godt på barnehagen. 

Anonymkode: 0e42f...7a4

Skrevet

Omsorgssvikt å la de starte før 11 måneder 

Anonymkode: 244bb...e83

Skrevet

Da min sønn gikk på småbarnsavdelingen for 25 år siden var det en baby på 4 mnd der. Mor var selvstendig næringsdrivende og far ‘hadde’ permisjonen. Han leverte begge barna (storesøster på 2 år) før kl 08 med fiskestangen på taket og dro på tur nesten hver dag. 

Jeg skjønner enda ikke at slikt er lov, jeg tror ikke reglene er forandret på det punktet. Først får man penger fra staten for å ta seg av barnet, så får man subsidiert barnehageplass i tillegg. 

Vannvittig!

Anonymkode: 30b58...15a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

USA burde ikke være modell for noe som helst. Det er overhodet ikke sunt at babyer på 8 uker skilles fra mor 8-10 timer hver dag, i et kaotisk miljø med andre barn og voksne

Anonymkode: bb22c...230

Det du sier her er at alle vi som ble født på 70' tallet hvor mamma bare fikk 3 måneders permisjon har vokst opp som "usunne" barn... Vi er seriøst like mange som har vokst opp på denne måten som har blitt "normale" mennesker som det er i dag.

Er mange land hvor barn blir passet av andre enn foreldrene fra en tidlig alder. Jeg synes det er kjempe bra vi er heldige å ha så mye tid med vår små babyer før vi må tilbake på jobb, men denne bastante kommentar om at babyer overhodet ikke skal skilles fra mor så tidlig er bare tull, Vi må slutte å shame hverandre fordi vi for eksempel må sende vår små i barnehage tidlig.

Anonymkode: 4d256...322

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

USA burde ikke være modell for noe som helst. Det er overhodet ikke sunt at babyer på 8 uker skilles fra mor 8-10 timer hver dag, i et kaotisk miljø med andre barn og voksne

Anonymkode: bb22c...230

Det er slett ikke bare USA hvor dette er vanlig. Og babyene er jo selvfølgelig ikke på samme rom som alle de andre barna. Det er vanlig å ha ett rom per alderstrinn, dvs ett rom for babyer opptil ett år, ett rom for 1-2 år, osv. Babyene er to babyer per voksen på eget rom, så blir de gradvis flere barn per voksen etter hvert som de blir eldre og flyttes over i neste rom.

Annonse

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I 1982, da jeg ble født, startet jeg i barnehagen da jeg var 5 mnd. Hvis begge foreldrene var i arbeid var det løsningen. Jeg elsket barnehagen, men forholdet mitt til min mor har aldri vært godt og hvem vet om det har en sammenheng? 

Anonymkode: dbc33...e09

Vel, moren min var hjemmeværende. Vi har heller ikke det bedre forholdet. Tenker egentlig at dette har mer med personlighet å gjøre.

Anonymkode: 5a3aa...04c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

1982, da jeg ble født, startet jeg i barnehagen da jeg var 5 mnd. Hvis begge foreldrene var i arbeid var det løsningen. Jeg elsket barnehagen, men forholdet mitt til min mor har aldri vært godt og hvem vet om det har en sammenheng? 

Vel, moren min var hjemmeværende. Vi har heller ikke det bedre forholdet. Tenker egentlig at dette har mer med personlighet å gjøre.

Ja. Og hva med far som jeg skrev over.

Skrevet

Våre begynte da de var 9,10 og 11 måneder gamle, veldig selvstendig og skoleflinke barn idag, de er 14,12 og 7,5 idag

Anonymkode: 3ccc1...c2f

Skrevet

Har snakket med barnehagen. De får ikke lov å starte før de er 10 mnd

Hi

Skrevet
På 11.9.2020 den 23.13, Anonym bruker skrev:

Har snakket med barnehagen. De får ikke lov å starte før de er 10 mnd

Hi

Det er ikke en regel i de fleste barnehager

Anonymkode: 6b76b...d62

Skrevet
På 9.9.2020 den 11.29, Anonym bruker skrev:

I 1982, da jeg ble født, startet jeg i barnehagen da jeg var 5 mnd. Hvis begge foreldrene var i arbeid var det løsningen. Jeg elsket barnehagen, men forholdet mitt til min mor har aldri vært godt og hvem vet om det har en sammenheng? 

Jeg er født i 1980 og min mor begynte å jobbe da jeg var 4 måneder (hun er allmennlege og måtte begynne tilbake ellers var lokalsamfunnet uten lege). Da var jeg hos dagmamma. Jeg har et kjempegodt forhold til min flotte mamma. 

Anonymkode: 09855...112

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Det er ikke en regel i de fleste barnehager

Anonymkode: 6b76b...d62

Nei ,det er få barnehager den regelen er. her har både barn mellom 6 og 9 månder begynt

Anonymkode: 3ccc1...c2f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...