Gå til innhold

Hvor tidlig kan barn starte i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en diskusjon med en venninne. Jeg mener de MÅ være 10 mnd. Hun mener de kan være yngre..? Hva er rett?

Anonymkode: ab3eb...350

Fortsetter under...

Skrevet

Man kan starte tidligere, hvert fall i private barnehager. Men om det finnes noen bestemt nedre aldersgrense har jeg ikke hørt om. 

Anonymkode: 2cb8e...924

Skrevet

Vet om et barn som startet da det var 7 mnd gammel, så det er mulig å starte tidligere enn 10 mnd ihvertfall.

Anonymkode: 781d5...e3b

Skrevet

Seriøst? Er det helt bra da?

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi

I USA er det helt vanlig at babyer ned til 2-3 mnd er i barnehagen, så jeg vil tro det går bra med 7 mnd i Norge da. Om det er det beste for barna er jo noe helt annet, men at de har det ganske bra tror jeg nok.

Anonymkode: e7d6c...bbc

Skrevet

Jobber i barnehage å har hatt barn som har begynt når de er 7-8 måneder, de får prior plass, da er det ofte en spesiell grunn til at de begynner så tidlig. Men det mest vanlige er at de begynner etter de har fylt 1 år, eller er 10- 11 måneder   

Anonymkode: 3b264...3b1

Annonse

Skrevet

Ett barn på min sønns avdeling var 6 mnd. 

Anonymkode: a0506...cad

Skrevet

Mine to eldste begynte bhg da de var 9 mnd, minsten var nesten 1 år. 

Anonymkode: 36c44...fe3

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg er 46 år gammel og da jeg ble født hadde kvinner 3 mnd permisjon.... Nå var det riktignok en nabodame som passet meg mens mamma (som er sykepleier) jobbet, men det har da blitt folk av meg også, ingen tilknytningskader eller noen ting ;)

Det kan sikkert diskuteres hvor bra det er, men noen ganger har man ikke noe valg, og det blir gjerne folk av de ungene også.

Det er ikke vanlig i dag å begynne så tidlig i barnehagen.

Anonymkode: 781d5...e3b

Skrevet

Mitt barn startet da det var 5 måneder i barnehage. Men det var en spesiell situasjon som gjorde at det ble beste løsningen.

Anonymkode: ace83...f4b

Skrevet

Da sønnen min startet i barnehagen, så var det ene barnet bare 4 mnd. Det var kommunal barnehage.

Anonymkode: ff214...c3e

Skrevet

Kjenner til et tilfelle der mor måtte ut i jobb for å få seg jobb før barnet var 1 1/2 år. Hun begynte å jobbe da barnet var 4 mnd

Anonymkode: 4d26a...60f

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I USA er det helt vanlig at babyer ned til 2-3 mnd er i barnehagen, så jeg vil tro det går bra med 7 mnd i Norge da. Om det er det beste for barna er jo noe helt annet, men at de har det ganske bra tror jeg nok.

Anonymkode: e7d6c...bbc

USA burde ikke være modell for noe som helst. Det er overhodet ikke sunt at babyer på 8 uker skilles fra mor 8-10 timer hver dag, i et kaotisk miljø med andre barn og voksne

Anonymkode: bb22c...230

Annonse

Skrevet

Tenkt litt gjennom de økonomiske forutsetningene som er. Kanskje man ikke hadde jobb og ikke hadde opptjent seg loen permisjon, men så får man jobb eller engangsstønaden er tom, da må barnet i barnehage eller annet pass. Det beste for mor eller barn? Tvilsomt. Gjennomførbart? Absolutt. 

Skrevet

I 1982, da jeg ble født, startet jeg i barnehagen da jeg var 5 mnd. Hvis begge foreldrene var i arbeid var det løsningen. Jeg elsket barnehagen, men forholdet mitt til min mor har aldri vært godt og hvem vet om det har en sammenheng? 

Anonymkode: dbc33...e09

Skrevet

Det finnes barnehager som er fra 0-6 og ikke har noen nedre grense. I studentbarnehagen jeg jobbet i studietiden var det en på tre uker, men barnet var jo bare der og sov noen timer i blant. Ordinære oppstarter var det et par stykker fra cirka seks måneder, men også der var foreldrene svært fleksible, barna hadde korte dager og mor var innom og ammet. 

Anonymkode: f6f3f...63a

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I 1982, da jeg ble født, startet jeg i barnehagen da jeg var 5 mnd. Hvis begge foreldrene var i arbeid var det løsningen. Jeg elsket barnehagen, men forholdet mitt til min mor har aldri vært godt og hvem vet om det har en sammenheng? 

Anonymkode: dbc33...e09

Kan aldri tenke meg at det er grunnen. Hva med far. Har alle et dårlig forhold til far iogmed far som oftest er i jobb fra baby er noen uker..lange dager? Neppe 

Skrevet

Tanten til sønnen min jobber i bhg å hun kunne fortelle at de hadde ett barn på      6 mnder 😮 Det syns jeg er for tidlig hvertfall.

Anonymkode: ddc21...a59

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi

I andre land er det helt vanlig at barnehagene tar imot babyer fra de er 6 uker gamle. Norge har heller ikke alltid hatt så lang permisjon som det er nå. Så det kan jo ikke være skadelig. 

Skrevet

Her er det 1 år ! Barnevernsbarn kan starte før 

Anonymkode: 244bb...e83

Skrevet

Ved spesielle omstendigheter kan de starte tidligere. 

Anonymkode: e564c...e2d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det?

Skrevet

Har hatt barn ned i 6 mnd. Ikke barnevernstilfelle, men et av søskene fikk kreft. 

Anonymkode: ce518...8dd

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull! Jobber i bhg å det er helt vanlig at barna starter når de er 8 mnder pga begge foreldre må jobbe. Ingen av de hat med BV å gjøre!

Anonymkode: ddc21...a59

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en diskusjon med en venninne. Jeg mener de MÅ være 10 mnd. Hun mener de kan være yngre..? Hva er rett?

6 mnd tenker jeg går greit. Barnebarnevernet bruker barnehagen som tiltak tidlig ved behov.

Anonymkode: 11e11...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...