Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Hvilken utdanning bør jeg velge? Som sosionom kan jeg jobbe innen barnevernstjenesten, psykisk helsevern, rusomsorg, familievern etc. Som barnevernpedagog kan jeg bli leder, saksbehandler og miljøterapeut. Sosionom har et bredere perspektiv mens barnevernspedagog går på barne perspektivet. Jeg blir så usikker på hvor jeg bør velge! Jeg vet at jeg vil jobbe innen barnevernet og jeg ønsker å gjøre en skikkelig forskjell. Noen som jobber som sosionom eller barnevernspedagog her som har noen inspill? Anonymkode: aad33...405
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Jeg ville valgt sosionom. Flere muligheter! (Er selv utdannet sosionom) Anonymkode: b8449...f10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Sosionom gir en mer allsidig utdannelse og flere valgmuligheter. Angrer ikke på at jeg valgte sosialt arbeid da jeg satt med samme dilemma for 15 år siden. Anonymkode: 1fca0...ebd
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Jeg ville valgt sosionom. Venninnen min er forresten sosionom og jobber som miljøterapeut på en ungdomsskole, og miljøterapeuten på barneskolen hvor jeg har mine barn er også sosionom. Så du må ikke være barnevernspedagog for å bli det altså. Venninnen min har jobbet i barnevernet, i bolig, i utekontakten og nå som miljøterapeut, så sosionom er mer anvendelig om du ønsker å bytte beite en gang. Anonymkode: 804c3...314
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Du har flere jobbmuligheter som sosionom, men går glipp av litt spisset juss i utdanningen. Om du er sikker på du vil jobbe innen barnevern, har det minimal betydning hvilken du velger. Anonymkode: e3ce4...428